Tipuri de relatii: - Dependenta - Implicare pozitiva - Disfunctionalitate - Functionalitate medie - Furie - Neimplicare Wubbels a identificat doua dimensiuni definitorii ale interactiunilor actorilor educationali: - Profesor autoritar; - Elev supus; Dominanta vs supunere - Profesor... citeste tot cursul
Abordari ale conceptului "personalitate" Unul dintre conceptele cele mai importante si mai controversate ale psihologiei si stiintelor educatiei este conceptul de personalitate. La originea diversitatii orientarilor si curentelor psihologice si pedagogice cu privire la modul... citeste tot cursul
1. Misiunea esentiala a profesorilor este aceea de a dezvolta respect si pretuire fata de procesul de predare- intelegere - invatare. Profesorii formeaza deprinderi si atitudini prin care se induce dorinta continua de instruire, de acumulare de cunostinte, astfel incat procesul de... citeste tot cursul
incercati sa fiti cat mai concret in specificarea fiecarui obiectiv. Aratati ceea ce vreti sa obtineti prin studierea lui precizand care sa fie rezultatul final. Actul de invatare debuteaza cu stabilirea obiectivelor invatarii: ce trebuie sa invatam si la ce nivel; ce trebuie sa stim si... citeste tot cursul
Sisteme didactice in lume. Din punct de vedere istoric s-au dezvoltat sisteme didactice si apoi s-a format didactica ca stiinta. Ce trebuie sa intelegem prin sistem? Ansamblu de elemente (principii, reguli, etc.) dependente intre ele si formand un intreg organizat, care pune ordine... citeste tot cursul
Procesul de invatamant reprezinta obiectul cercetarii pedagogice. In cadrul acesteia, partea care studiaza problemele pe care le ridica proiectarea, organizarea si metodologia procesului de invatamant se numeste didactica. In cadrul didacticii, metodica predarii reprezinta teoria... citeste tot cursul
Stiinta poate fi definita ca un ansamblu de cunostinte, organizate in mod logic, al caror adevar este confirmat prin metodele cele mai de incredere de care se dispune la un moment dat si care serveste ca instrument de analiza a problemelor noi ce apar intr-un anumit domeniu. Este... citeste tot cursul
Astazi, putine profesiuni si ocupatii sunt atat de provocatoare ca managementul organizatiilor sociale moderne. Apare necesitatea unor conducatori capabili sa actioneze eficient si performant in conditiile complexitatii si incertitudinii, sa ia decizii privind oamenii, activitatea si... citeste tot cursul
Orice procedura de analiza si dezvoltare curriculara se opreste, de regula, la curriculum-ul proiectat la nivel national, regional sau local. Ineficienta sau inadecvarea unor finalitati, continuturi sau proceduri de evaluare sunt considerate, implicit sau explicit, ca datorandu-se,... citeste tot cursul
Activitatea dascalului se inscrie intr-un cadru de referinta, care poate fi supus analizei sub variate criterii: finalitatile proiectate (obiectivele invatarii), continuturile predarii (experientele de invatare propuse elevilor), caracteristicile de varsta si de pregatire ale elevilor... citeste tot cursul