Didactica specialității

Previzualizare curs:

Extras din curs:

Pentru formularea obiectivelor specifice fiecarei teme sau subteme a unei discipline de specialiate, profesorul are la dispozitie urmatoarele surse:

- obiectivele pedagogice generale ale disciplinei (se mentioneaza in programele scolare)

- lista sarcinilor profesionale ale meseriei pentru care se pregateste elevul

- indicatoarele de calificare ale meseriei

- programa scolara

- manualul scolar

- indrumatoarele de lucrari de laborator

- indrumatoarele de instruire practica

Ca resursa a unei tehnologii didactice, un obiectiv pedagogic specific detine doua functii:

- precizeaza un rezultat dorit, la care trebuie sa ajunga elevul care invata, precizand “ce va trebui sa stie sa faca la sfarsitul unei perioade de invatare si nu putea face inainte”

- directioneaza evaluarea cat mai riguroasa a rezultatului concret obtinut de elev.

Elaboarea unui obiectiv pedagogic, se realizeaza in patru timpi:

- actiunea observabila, prin care se va exteririza comportamentul

- obiectul (continutul actiunii)

- conditiile in care elevul va proba formarea comportamentului dorit

- criteriile dupa care se va aprecia semnificatia pedagogica a performantei probate

Primii doi timpi ai tehnicii se refera la precizarea comportamentului dorit a se forma prin invatare. Ultimii doi timpi precizeaza modalitatile in care se va proba si evalua nivelul de formare a comportamentului dorit. Prin reuniunea tuturor acestor timpi formularea obiectivelor devine operationala, motiv pentru care in unele lucrari de specialitate aceste obiective pedagogice sunt denumite si obiective operationale.

Pentru parcurgerea fiecarui timp este necesar sa fie respectate urmatoarele

Observații:

Cursuri 1- 7 . Contine model de proiect

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Didactica Specialitatii
    • Curs 1.doc
    • Curs 2.doc
    • Curs 3 cont.doc
    • Curs 3.doc
    • Curs 4 - Corelare capacitati-metode.doc
    • Curs 4.doc
    • curs 6.doc
    • Curs 7 - Metode complementare de evaluare.doc
    • curs 7 -cercet pedag.doc
    • Curs 7 -Etalon.doc
    • exemplu de proiect.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Nota:
9/10 (2 voturi)
Nr fișiere:
11 fisiere
Pagini (total):
75 pagini
Imagini extrase:
77 imagini
Nr cuvinte:
27 313 cuvinte
Nr caractere:
163 107 caractere
Marime:
2.33MB (arhivat)
Publicat de:
NNT 1 P.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Curs
Domeniu:
Pedagogie
Predat:
la facultate
Materie:
Pedagogie
Sus!