Categorii de competente Competente specifice
I. Competente metodologice - Utilizarea adecvata a conceptelor si teoriilor din stiintele educatiei (abordari interdisciplinare, didactica generala si a specialitatii, psihologie, filozofia educatiei, noile educatii in ,,societatea cunoasterii" )
- Aplicarea conceptelor si teoriilor moderne privind formarea capacitatilor de cunoastere
- Proiectarea continuturilor instructiv-educative
- Organizarea adecvata a activitatilor didactice in functie de tipul de lectie dominant
- Utilizarea metodelor si strategiilor de predare adecvate particularitatilor individuale/de grup, scopului si tipului lectiei
- Stabilirea materialelor si auxiliarelor didactice utilizate in activitatile de invatare
- Utilizarea optima a factorilor spatio-temporali in vederea eficientizarii procesului instructiv-educativ
- Manifestarea unei conduite metodologice inovative in plan profesional
- Realizarea activitatilor instructiv educative
II. Competente de comunicare si relationare - Stapanirea conceptelor si teoriilor moderne de comunicare orizontala/ verticala; complexa totala (ectosemantica); multipla; diversificata si specifica
- Manifestarea comportamentului empatic si a ,,orientarii helping"
- Accesarea diverselor surse de informare in scopul documentarii
- Proiectarea, conducerea si realizarea procesului instructiv-educativ, ca act de comunicare
- Realizarea unor proiecte comune scoala-familie-comunitate
III. Competente de evaluare a elevilor - Proiectarea evaluarii (faze, forme, tipuri)
- Utilizarea strategiilor adecvate de evaluare individuala/de grup
- Elaborarea instrumentelor de evaluare in functie de scop si particularitatile individuale/de grup
- Utilizarea metodelor specifice gandirii critice
IV. Competente psiho-sociale - Formarea capacitatilor de adaptare rapida la schimbarile de natura sociala
- Valorificarea metodelor si tehnicilor de cunoastere si activizare a elevilor
- Asumarea responsabila a rolului social al cadrului didactic
- Implicarea in elaborarea si derularea in scoli a proiectelor de cooperare internationala
- Identificarea dinamicii si tendintelor de pe piata muncii si corelarea acestora cu procesul instructiv-educativ
- Elaborarea de strategii eficiente ale parteneriatului scoala-familie
- Organizarea si administrarea mediului de invatare in colaborare cu Comitetul de parinti al clasei
- Colaborarea cu parintii/ comunitatea, in scopul realizarii unui autentic parteneriat in educatie
Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.