Teoria negocierii apartine domeniului sociologiei si psihologiei sociale, mai exact segmentului care studiaza comportamentul uman in diferite situatii sociale si modul in care oamenii vor sa apara in fata semenilor lor. In viata sa sociala, fiecare individ se prezinta pe sine si... citeste tot cursul
In sens larg, negocierea apare ca o forma concentrata si interactiva de comunicare interumana in care doua sau mai multe parti aflate in dezacord urmaresc sa ajunga la o intelegere care rezolva o problema comuna sau atinge un scop comun. intelegerea partilor poate fi un simplu acord... citeste tot cursul
Dialogul se intampla cu decenii in urma, peste taraba unui bazar din Barcelona. Vanzatorul era un negustor arab si clientul chiar eu. Dupa o prima strigare la 200 mii, vanzarea s-a facut la un pret de zece ori mai mic. Am refuzat prima oferta din intamplare, gratie (ne)bunului obicei de... citeste tot cursul
1.1. Introducere. Definitii. Precizari terminologice Comunicarea - ca schimb de mesaje intre indivizi - la nivelul simtului comun si in marea majoritate a cazurilor, este inteleasa ca fiind comunicare verbala; in mod cu totul conventional, in vorbirea curenta, cotidiana nu se spune... citeste tot cursul
Negocierea este o prezenta permanenta in viata de zi cu zi a oamenilor, a institutiilor, organizatiilor, societatilor, precum si in viata internationala. Ea a aparut odata cu oamenii, atunci cand ei au inceput sa interactioneze unii cu altii in mod constient. De fiecare data cand doi... citeste tot cursul
Comunicatiea de marketing repr un concept relativ nou aparut in ultimile decenii ca urmare a evolutiei spectaculoase pe care a cunoscut-o mk in ultima perioada. Din punct de vedere etimologic , comunicare provine din latura ,,comunicatie=conversatii.Conform DEX-ului ,... citeste tot cursul
Din perspectiva eticii, standardele sau normele morale sunt enunturi cu caracter imperativ prin care se indica ce trebuie sa faca sau sa nu faca un individ constient, pentru ca felul comportamentului sau sa fie apreciat ca bun de catre semeni sau comunitate. In consecinta, cerintele... citeste tot cursul
Turismul contemporan este un proces social; el este un mod de viata al omului de astazi. Pana in timpurile moderne, relatiile sociale de baza erau o functiune a proximitatii sociale. Comunitatile locale, cu un mediu cultural local, impartasind valori fundamentale, au facut mai usoara... citeste tot cursul
Cap. 4. Strategii, tactici si stiluri de negociere Procesul de negociere implica un ansamblu de orientari si decizii prin intermediul carora se urmareste realizarea obiectivelor si promovarea intereselor firmei prin incheierea de contracte avantajoase si asigurarea unei perspective... citeste tot cursul
Negocierea este un talent, un har innascut, dar si o abilitate dobandita prin experienta, formare si invatare. Meseria de negociator este una "de elita", in afaceri, in diplomatie, in politica . O marja de cateva procente la pret, la termenul de garantie, la conditiile de... citeste tot cursul