Sistematica Mărfurilor și Direcții de Extindere a Ofertei de Mărfuri

Previzualizare curs:

Extras din curs:

Lumea marfurilor se afla in permanenta transformare, iar abordarea practica a acestui proces a determinat intensificarea preocuparilor pentru elaborarea unor sisteme de clasificare.

Elemente ale sistematizarii produselor pot fi identificate deja in perioada economiilor naturale. Produsele erau grupate pe baza unor criterii simple, reprezentand caracteristici exterioare (formale), de exemplu dupa regnul de provenienta, marime etc. Extinderea relatiilor comerciale a determinat cresterea importantei clasificarii produselor dupa originea geografica; o data cu dezvoltarea chimiei s-au luat in considerare punctele de vedere ale acestei stiinte, iar progresele inregistrate in tehnologie au determinat prioritatea elementelor de ordin tehnic.

Clasificarea marfurilor - cadrul conceptual si tipologie

Un domeniu important al cercetarii merceologice il constituie studiul sistemelor de clasificare, precum si a metodelor si criteriilor de ordonare a produselor in cadrul acestor sisteme. Pentru pastrarea unei abordari unitare a sistematicii marfurilor consideram ca punctul de plecare in clasificarea marfurilor trebuie sa fie clarificarea obiectului clasificarii, deci a sortimentului de marfuri.

Desi in teoria si practica economica nu s-a stabilit un consens privind definirea sortimentului de produse, majoritatea specialistilor fac distinctia intre sortimentul ,,comercial" si cel ,,industrial", in sensul ca primul concept priveste strict marfurile aflate intr-un anumit loc de vanzare, indiferent de producator, in timp ce al doilea concept se refera la intreaga oferta a unui producator sau a unei ramuri industriale.

Prin sortiment intelegem o colectivitate de marfuri realizate sau comercializate de o anumita organizatie, in scopul satisfacerii cererii unui segment de consumatori.

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Sistematica Marfurilor si Directii de Extindere a Ofertei de Marfuri.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
7/10 (3 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
10 pagini
Imagini extrase:
10 imagini
Nr cuvinte:
7 525 cuvinte
Nr caractere:
41 478 caractere
Marime:
46.90KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Curs
Domeniu:
Merceologie
Tag-uri:
marfa, produs
Predat:
la facultate
Materie:
Merceologie
Sus!