Fundamentele științei mărfurilor

Previzualizare curs:

Extras din curs:

1. DEFINITIILE SI PROPRIETATILE DISCIPLINEI

MERCEOLOGIA este o stiinta cu caracter tehnico economic, care se ocupa de studierea proprietatilor marfurilor in stransa legatura cu calitatea acestora.

MERCEOLOGIA este stiinta cercetarii tehnico-economica a marfurilor d.p.d.v. al utilitatii si calitatii prin prisma necesitatilor si a eficientei economiei sociale.

Marfa, ca obiect al schimburilor economice are:

- valoare

- valoare de utilizare

VALOAREA este determinata de valoarea materiilor prime si a materialelor utilizate, timpul de munca si valoarea muncii. Valoarea se exprima prin pret.

VALOAREA DE UTILIZARE a marfii este modul in care marfurile satisfac anumite nevoi ale omului pentru care au fost create.

2. CARACTERUL COMPLEX, DINAMIC SI PRACTIC AL MERCEOLOGIEI

CARACTER COMPLEX studiaza marfa din cele mai diverse puncte de vedere.

CARACTERUL DINAMIC este determinat de modificarea complexului de nevoi la nivelul productiei de marfuri si mutatiile la nivelul comportamentului consumatorului.

CARACTERUL PRACTIC este determinat de insusi cunostintele si abilitatile practice necesare specialistului din comert, turism si servicii, si realizarea unei educatii economice si practice.

Merceologia studiaza marfurile d.p.d.v. tehnic, economic si social.

Stiinta marfurilor, d.p.d.v. tehnic presupune cunoasterea:

o materiilor prime, a produselor specifice, a grupelor de produse si a materialelor.

o a schemelor tehnologice de fabricatie

o a proprietatilor sortimentelor de marfuri

o a cerintelor si normelor de cercetare

o a controlului calitatii

o a marcarii, ambalarii, manipularii si transportarii marfurilor (functie tehnica)

FUNCTIA TEHNICA studiaza d.p.d.v. economic al marfurilor prestate, cunoasterea fenomenelor generale ale marfurilor, cunoasterea implicatiilor de natura economica a nivelului calitatii la produse si la beneficiar si folosirea cunostintelor in scopuri publicitare.

Merceologia studiaza marfurile d.p.d.v. social astfel:

- studiaza proprietatile care influenteaza in mod direct sau indirect starea de sanatate, nivelul de cultura, civilizatie, gust estetic

- informeaza consumatorul asupra cercetarilor in domeniul calitatii

3. METODE DE CERCETARE FOLOSITE IN MERCEOLOGIE

1. Metode generale (caracteristice atat merceologiei, cat si altor discipline)

o Metoda inductiei

o Metoda deductiei

o Metoda analizei si sintezei

o Metode matematice si informatice

o Metode statistice

2. Metode clasice (specifice merceologiei)-pt studierea calitatii si capacitatii marfurilor

o Metode experimentale (necesita laboratoare)

o Metode psiho-senzoriale (organoleptice / estetice)

o Analiza structurii

o Analiza comparativa

o Analiza tipologica

3. Metode moderne noi (folosite in merceologie)

o Metoda brain-storming

o Analiza valorii (metoda mai mult economica)

o Analiza morfologica (pt marfuri de inalta tehnicitate: avioane, nave cosmice)

o Metoda bench-marking..

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Fundamentele Stiintei Marfurilor.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
3/10 (3 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
22 pagini
Imagini extrase:
22 imagini
Nr cuvinte:
5 966 cuvinte
Nr caractere:
41 474 caractere
Marime:
42.60KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Curs
Domeniu:
Merceologie
Tag-uri:
disciplina, merceologie, proprietate
Predat:
la facultate
Materie:
Merceologie
Sus!