Pentru exemplificarea metodei se va efectua calculul termic a unui M.A.S.
Capabil sa furnizeze la turatia n=6600 rot/min o putere nominala Pn=110KW.
Motorul are un numar I=4 cilindri.
Alegerea parametrilor initiali
Pe baza recomandarilor existente in literatura de specialitate si a rezultatelor obtinute pe motoare experimentale se adopta urmatoarele valori:
-temperatura initiala: =293K
-presiunea initiala: N/m²
-temperatura gazelor reziduale:
-coeficientul de exces de aer:
-raportul de comprimare:
Valorile s-au adoptat conform tabelelor 4 si 5 din prezenta anexa.
Parametri procesului de schimbare a gazelor.
Se adopta urmatoarele marimi.(tabelul 10)
Parametri procesului de schimbare a gazelor
Tabel 2.1
Presiunea la sfarsitul admisiei
Preancalzirea amestecului
Coeficientul posumpleri =1,1
Se calculeaza in continuare coeficientul gazelor reziduale:
Temperatura la sfarsitul admisiei va fi:
Coeficientul de umplere rezulta:
Parametri procesului de comprimare
Se adopta pentru coeficientul politropic de comprimare valoarea
Presiunea la sfarsitul comprimarii rezulta:
Temperatura la sfarsitul comprimari va fi:
Parametri procesului de ardere.
Se adopta urmatoarea compozitie a benzinei : c=0,854 kg; h=0,142 kg; o=0,004 kg; si avand putera calorica inferioara
Se mai adopta:
-coeficientul de utilizare a caldurii ;
-coeficientul de crestere a presiunii
Aerul minim necesar arderi a 1 kg de combustibil se calculeaza cu relatia:
Cantitatea de aer necesara arderii combustibilului este:
Coeficientul teoretic de variatie molara a incarcaturii proaspete rezulta:
Cantitatea de incarcatura proaspata
Coeficientul teoretic de variatie molara:
Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.