Presa regională

Previzualizare curs:

Extras din curs:

Teme de discu?ii

Presa centrala versus presa locala

Presa de proximitate

Starea actuala a presei regionale, particularita?i, tendin?e,

Evolu?ia presei locale ?i regionale din ?ara noastra ?i din spa?iul european

Alte tipologii de presa

Bibliografie

Briggs, Asa, Burke, Peter, Mass media. O istorie sociala, De la Gutenberg la Internet.

Polirom, 2005, p.176-190

Mouillaud, Maurice, Tetu, Jean Francois, Presa cotidiana, Tritonic, 2003, p.7-38

Guery,Louis, La presse regionale et locale, Connaissance des media, 1990

Cuvinte cheie cu care vom opera:

- Din punct de vedere al pozi?iei politice, institu?iile de presa pot fi: -neutre

- -partizane

- Din punct de vedere a modului de abordare a subiectelor: -presa de calitate, cu o informa?ie rece, deta?ata, cu

dezbateri pe subiectele grave

- -presa tabloida care combina divertismentul cu informa?ia: -presa serioasa(Ziarul Finaciar,Cotidianul)

- -semi-serioasa(Romania libera,Gardianul)

- -serioasa populara(Jurnalul na?ional)

- -tabloida de chio?c sau tabloidul autentic(Libertatea)

- -tabloida de supermarket- dominata de divertisment,

- scandal,sport (Atac)[1]

- Dupa formatul in care sunt tiparite: -ziare de format mare

- -de format tabloid( cu precadere saptamanal)

- In audiovizual tipologia dupa aria de acoperire: -Locale, regionale, na?ionale ?i interna?ionale

- Dupa modul de transmitere: -pe unde hertziene(lungi, medii, scurte, ultrascurte)

- -cablu

- Dupa forma de finan?are, pot fi:- de serviciu public

- -comerciale

- Dupa modul de organizare: -posturile independente

- -organizate in re?ea sau afiliate

- Dupa con?inut: -generaliste

- -specializate

- Posturile de televiziune: de ?tiri(CNN, BBC, Euro News), de filme artistice, de sport, de muzica, de ?tiin?a, pentru

copii, de reclame

o

[1] Coman,Mihai,Introducere in sistemul mass media,Polirom,2007,p.35-37

- La Viena s-a desfa?urat in luna aprilie a anului trecut Congresul

Ziarelor europene.Au participat 288 de ziare din 26 de ?ari in fa?a unui

juriu din 8 ?ari: Norvegia, Suedia, Finlanda, Belgia, Austria, Elve?ia,

Spania, Germania.Cu acest prilej, 86 de ziare din 17 ?ari au primit premii

de excelen?a. Doua ziare romane?ti au primit premii : Viata libera Gala?i

si Business Standard - pentru prima pagina, Business Standard - pentru

efecte vizuale, pentru pagini speciale, pentru tipar, pentru inova?ie.

- Concluziile juriului:

- Ziarele europene ?i-au creat un stil unic in lume

- design-ul a contribuit la individualizarea publica?iilor

- Presa tiparita nu va disparea din cauza Internetului, ci se va dezvolta ?i

va trece prin transformari radicale de forma ?i continut.

- tabloidizarea ziarelor -in ceea ce prive?te formatul paginii dar ?i

continutul

- tendin?a de a da un look de publica?ie-magazin cotidianelor,

- incercarea de a atrage aten?ia prin imagine la concuren?a cu televiziunea

- Designer-ul de presa Norbert Kupper a eviden?iat cateva trasaturi unice

ale ziarelor din diverse ?ari europene, aratand ca toate se incadreaza

intr-o anumita ,,?coala" europeana.

- In Suedia, se pune un accent tot mai mare pe fotografia de mari dimensiuni, care se intinde pe cel

pu?in 75% din suprafa?a paginii. Ziarele suedeze incearca sa atraga cititorii ?i prin imagini de

detaliu, ca elemente de ,,aga?are" a aten?iei catre textul care inso?e?te ilustra?iile. cotidianele

incearca sa gaseasca subiecte originale, care sa poata fi abordate la fel de atractiv nivelul textului

si al fotografiei.

- Unele cotidiane din Europa adopta in weekend un design de tip magazin, pentru a concura cu

televiziunea ?i pentru a da cititorilor senza?ia de deschidere, relaxare si diversitate.

- Germania este ?ara in care apar cele mai multe ziare-concept, publica?iile de aici incercand sa

creeze design de arta, din dorin?a de a arata ca Internetul nu este canalul de comunicare ce de?ine

monopolul la elemente vizuale puternice.

- In urma unei restructurari produse in 2007, Die Welt a unit redactia pentru editia tiparita cu cea

pentru editia online. Fuziunea s-a produs si la nivel fizic, pentru ca acum ziarul are un singur sediu

pentru redactiile celor doua versiuni ale publicatiei. Jurnalistii au birouri comune iar sefii de

departamente, editorii si redactorii-sefi lucreaza in mijlocul reporterilor. Comunicarea este

permanenta si se face in primul rand fa?a in fa?a. Se pastreaza legatura cu jurnali?tii de pe teren ?i

deciziile de publicare le poate lua oricare dintre editori, indiferent daca se ocupa de varianta tiparita

sau de cea online.

- Continutul ziarului Die Welt este ,,aruncat" mai intai pe site in jurul orei 17 (in functie

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Rresa regionala.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
16 pagini
Imagini extrase:
16 imagini
Nr cuvinte:
7 807 cuvinte
Nr caractere:
42 497 caractere
Marime:
29.85KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Curs
Domeniu:
Mass Media
Tag-uri:
media, presa, promovare
Predat:
la facultate
Materie:
Mass Media
Sus!