Curs / Mass Media / Facultate
Aparut la sfarsitul secolului al XIX-lea, cinematograful s-a dezvoltat, ca si televiziunea mai tarziu, pe baza principiului persistentei imaginii, la inceput ca un mijloc de divertisment, sub forma unor jucarii primitive (Thaumatropul - 1825, Zootropul - 1834) care foloseau tehnica... citeste tot cursul
Curs / Mass Media / Facultate
1. Cele patru etape ale procesului jurnalistic Informarea autentica nu este doar un exercitiu de cunoastere, ea este, totodata, si un proces de structurare a campului social. In acest orizont se situeaza jurnalistul. Prima sa preocupare o reprezinta informatiile. Le obtine, le... citeste tot cursul
Curs / Mass Media / Facultate
Cea mai cunoscuta tipologie a variatelor teorii privind rolul mass media este cea propusa de trei profesori americani, Fred Siebert, Theodore Peterson si Wilbur Schrammm, in 1956, in cartea "Patru teorii despre presa", de referinta pentru orice dezbatere referitoare la... citeste tot cursul
Curs / Mass Media / Facultate
Relatia dintre mass media si societate se poate pune in termeni de consecinte globale (functiile presei), de influente precise (efectele presei) sau de misiuni globale (rolurile presei). in limbajul uzual si chiar in unele lucrari de specialitate, termenul functie cumuleaza frecvent... citeste tot cursul
Curs / Mass Media / Facultate
Semiologia studiaza sistemele de semne. Este stiinta semnelor care compun mesajul comunicarii. Sistemul lingvistic este, fara indoiala, cel mai important dintre sistemele de semne. Pe langa cuvinte se regasesc si gesturile, semnele auditive, semnele olfactive, semnele iconice.... citeste tot cursul
Curs / Mass Media / Facultate
Teme de discu?ii Presa centrala versus presa locala Presa de proximitate Starea actuala a presei regionale, particularita?i, tendin?e, Evolu?ia presei locale ?i regionale din ?ara noastra ?i din spa?iul european Alte tipologii de presa Bibliografie Briggs, Asa, Burke, Peter, Mass... citeste tot cursul
Curs / Mass Media / Facultate
Universul/industria relatiilor publice pot fi considerate in plin efort de legitimare si cautare a identitat??. Problema este similara si in domeniile apropiate relatiilor publice, respectiv publicitatea, fapt semnalat de Dan Petre si Dragos Iliescu in excelenta lor lucrare,... citeste tot cursul
Curs / Mass Media / Facultate
Numeroasele situatii de comunicare de criza au aratat rolul major al cooperarii dintre jurnalistii si specialistii in relatii publice in eliminarea consecintelor negative ale crizelor. Cu toate acestea, experienta de zi cu zi, precum si o bogata bibliografie de specialitate subliniaza... citeste tot cursul
Curs / Mass Media / Facultate
1. Necesitatea societatilor pe actiuni in economie si etapele dezvoltarii acestora 2. Definirea si caracterele societatii pe actiuni. Clasificarea societatilor pe actiuni 3. Avantajele si dezavantajele societatilor pe actiuni. Delimitari ale societatilor pe actiuni de alte societati... citeste tot cursul
Curs / Mass Media / Facultate
Herbert J. Gans [Popular Culture and High Culture, 1999] - termenul cultura astazi cuprinde practici, bunuri si idei ce pot fi plasate, in mare, sub umbrela artelor (incluzand aici literatura, muzica, arhitectura, designul etc. precum si produse media in forma scrisa sau electronica),... citeste tot cursul