Tehnologia comercializării mărfurilor și noțiuni fundamentale de igienă

Previzualizare curs:

Extras din curs:

Calitatile unui bun vanzator

a)Pe plan moral : constinciozitate, cinste, sociabilitate, tact, adaptabilitate, vointa, perseverenta, combativitate, putere de munca, putere de decizie, stapanire de sine, lipsa de orgoliu, discretie, sobrietate, exactitate, optimism.

b)Pe plan profesional : cunostinte temeinice despre proprietatile, functionarea si intretinerea marfurilor.

c)Pe plan intelectual : perspicacitate, spirit de observatie, obiectivitate, memorie, claritate, ordine, initiativa, intuitie.

d)Pe plan fizic : stare generala buna, rezistenta la oboseala, prezenta placuta, usurinta in vorbire, simturi ascutite.

Doza mare de intuitie, capacitatea de a sesiza cu precizie ceea ce doreste clientul, va sesiza rapid reactiile clientului astfel incat clientul sa fie satisfacut si sa plece din magazin cu sentimentul ca a achizitionat un produs de calitate. Munca de perfectionare, pasiune, daruire, intuitie, ambitie, rabdare, politete, amabilitate, pregatire actualizata si perfectionata corespunzator ; consilier al cumparatorului, sfatuitor amabil, politicos, competent, bine pregatit, sa cunoasca bine marfa pe care o ofera clientilor, sa explice avantajele procurarii, importanta ei, sa lamureasca clientul de ce o marfa e mai scumpa decat alta.

Defectele vanzatorului

a)Pe plan moral : necinste, rea credinta, aroganta, nepasare, irascibilitate, lene, susceptibilitate, nesiguranta, pesimism.

b)Pe plan profesional : ignoranta sub toate aspectele ei.

c)Pe plan intelectual : superficialitate, lipsa spiritului de observatie, subiectivitate, confuzie, dezordine, lipsa de initiativa, memorie slaba.

d)Pe plan fizic : predispozitie la boala si oboseala, neglijenta, dificultati in exprimare.

Trasaturi de temperament : sociabilitate, dinamism, operativitate, reactii rapide, mobilitatea proceselor nervoase, optimism, capacitate de adaptare la oameni si situatii noi, calm si rabdare in relatiile cu clientii.

Aptitudini fizice si senzoriale : -constitutia fizica robusta si proportionalitatea armonioasa intre partile componente ale corpului care confera o tinuta estetica si se manifesta prin buna functionare a aparatului locomotor

-functionalitatea normala a aparatului vorbirii, care inlatura posibilitatea unui defect al vorbirii (vorbire balbaita, accent defectuos) si creaza posibilitatea unui timbru placut al vocii, intonatie corespunzatoare, dictie, claritatea vorbirii

-starea de sanatate a organismului uman care se manifesta prin vioiciune, buna dispozitie, rezistenta organismului la efort fizic si psihic

-rapiditatea reactiilor care ofera promptitudine in intelegerea informatiilor si rezolvarea diferitelor situatii care apar

-abilitatea motorie, care ceaza premisele exercitarii rapide si corecte a unor activitati in anumite conditii de calitate si de timp (manipularea aparatelor de casa, demonstrarea performantelor tehnice a unor aparate)

-acuitatea vizuala care permite perceperea detaliilor, in cazul receptiei marfurilor textile si tehnice

-acuitatea cromatica care permite distingerea culorilor de baza si a mostrelor de culori

-vederea si reprezentarea spatiala, care permite asigurarea unui plasament adecvat marfurilor in depozite si raioane

-auzul prin care se creaza posibilitatea sesizarii zgomotelor, in cazul verificarii calitative a aparatelor audio, obiectelor de cristal

-gustul si mirosul pentru cei din sectoarele de marfuri alimentare si de alimentatie publica (receptia organoleptica a produselor alimentare)

-simtul tactil care da posibilitatea determinarii insusirilor fizice la unele marfuri (finetea unei tesaturi, emolienta unei creme, netezimea suprafetelor din sticla, lemn)

Aptitudini intelectuale: -spirit de observatie ofera capacitatea supravegherii marfurilor si a salii de vanzare (autoservire)

-memoria permite retinerea sortimentelor pe masuri, preturi, a amplasarii produselor in raioane, unitati, depozite

-gandirea concreta ofera intelegerea si orientarea rapida in situatii neprevazute, rezolva in timp optim problemele aparute

-intelegerea prompta si fluenta verbala permite surprinderea rapida a dorintelor si intentiilor cumparatorilor si formularea unor raspunsuri clare si corespunzatoare

-limbajul permite formarea unui vocabular bogat si variat ce ofera claritate in desfasurarea dialogului si intocmirea documentelor de evidenta

-imaginatia permite intuirea cerintelor clientului, creand posibilitatea realizarii principiului verbal al simbolismului, a prezentarii modului de utilizare a produselor de consum

-atentia concentrata si distributiva permite receptionarea mesajelor clientilor, formularea de raspunsuri si recomandari concrete cu privire la calitatea si pretul marfurilor, paralel cu servirea si oferirea marfurilor, numararea banilor, ambalarea

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • NORME IGIENA.2.doc
  • COMERCIANT NEALIMENTARE.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Nota:
9/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
2 fisiere
Pagini (total):
70 pagini
Imagini extrase:
70 imagini
Nr cuvinte:
30 031 cuvinte
Nr caractere:
186 004 caractere
Marime:
102.89KB (arhivat)
Publicat de:
NNT 1 P.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Curs
Domeniu:
Marketing
Predat:
la facultate
Materie:
Marketing
Sus!