Tehnici promoționale - creația publicitară

Previzualizare curs:

Extras din curs:

În domeniul creatiei publicitare nu exista teoria creativitatii, ci doar unele principii care trebuie respectate si câteva metode ce pot fi utilizate. Cei mai multi specialisti considera ca în domeniul comunicatiei publicitare, crearea ideilor nu se realizeaza urmând un proces deductiv ce s-ar putea încadra în etape bine definite. Are loc mai curând un proces de inductie ce faciliteaza descoperirea celor mai bune idei, caracteristici, atât prin etape foarte active de actiune, cât si prin perioade de inactivitate aparenta. Procesul creatiei publicitare se bazeaza mai ales pe ideea ca publicitatea este folosita nu pentru a genera placere sau pentru a crea o opera artistica, ci pentru a comunica un element ce determina cumpararea unui produs/serviciu.

Finalitatea acestui proces e conditionata de respectarea urmatoarelor principii: nu se trece la faza creatiei publicitare propriu-zise fara a avea definita o strategie publicitara. Rolul unui anunt publicitar nu e de a evidentia un produs sau o marca de produs, ci de a oferi un motiv pentru cumpararea lui. Un anunt publicitar nu trebuie sa contina simultan doua mesaje. Problema care se întâmpina în fata specialistilor de creatie publicitara e cum sa atraga publicul si cum sa comunice cu un mesaj publicitar. În aceasta privinta se oscileaza între doua viziuni opuse: cea artistica si cea comerciala.

Adeptii viziunii artistice au tendinta de a comunica mesajul publicitar bazat pe originalitate si creatie artistica pentru a atrage atentia publicului si a face un anumit produs mai solicitat.

Adeptii viziunii comerciale se orienteaza potrivit opticii vânzarilor axata pe expunerea argumentelor cu privire la produs. Ei cauta sa stimuleze curiozitatea publicului pentru a atrage atentia si sa expuna argumentele ce pot face produsul mai dorit.

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Tehnici Promotionale - Creatia Publicitara.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Nota:
6/10 (4 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
1 pagini
Imagini extrase:
1 imagini
Nr cuvinte:
517 cuvinte
Nr caractere:
2 615 caractere
Marime:
4.85KB (arhivat)
Publicat de:
NNT 1 P.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Curs
Domeniu:
Marketing
Predat:
la facultate
Materie:
Marketing
Sus!