Tehnici promoționale

Previzualizare curs:

Cuprins curs:

Capitolul
I
Comunicarea de marketing 4
1.1 Comunicarea organizationala- concept,
teorii, obiective
5
1.2 Tendinte privind mix-ul de comunicare 9
Capitolul
II
Publicitatea 11
2.1 Aparitia si dezvoltarea publicitatii 12
2.2 Continutul, rolul si caracteristicile
publicitatii
13
2.3 Formele publicitatii 15
2.4 Publicitate si media 17
2.5 Creatia publicitara 41
Capitolul
III
Promovarea vanzarilor 56
3.1 Promovarea a vanzarilor si politica de
comunicare
57
3.2 Tehnici de promovarea vanzarilor 62
3.3 Aplicatii 71
Capitolul
IV
Marketingul direct 74
4.1 Baze de date si fisiere in marketingul
direct
75
4.2 Evaluarea bazelor de date 76
4.3 Scrisoarea de marketing direct 80
Capitolul
V
Forta de vanzare

90
5.1 Forta de vanzare - concepte,
obiective
91
5.2 Organizarea fortei de vanzare 93
5.3 Tipuri de organizare a fortei de vanzare 95
5.4 Tehnici de vanzare 96
5.5 Sistemul de motivare a fortei de vanzare 98
Capitolul
VI
Comunicarea prin evenimente 104
Capitolul
VII
Tendinte privind comunicarea
organizationala
109
Bibliografie 114

Extras din curs:

Comunicarea de marketing reprezinta o componenta deosebit de

importanta a activitatii de marketing a organizatiei, jucand un rol semnificativ

in realizarea obiectivelor politicii sale globale. Comunicarea cu publicul larg

reprezinta un obiectiv urmarit de fiecare organizatie constienta de

necesitatea acestei actiuni. Pentru a-si atinge acest tel este insa nevoie de

gasirea celor mai eficiente mijloace care, in acelasi timp, sa permita

diferentierea fata de actiunile celorlalti competitori. Indiferent de tehnica

aleasa, specialistii in marketing incearca sa construiasca un mesaj clar,

credibil si atractiv, capabil sa capteze atentia publicului vizat. In acelasi timp,

mesajul creat trebuie sa fie unic pentru a asigura diferentierea ofertei

anuntatorului de celelalte oferte existente pe piata. De aceea, atunci cand se

creeaza un mesaj se va tine cont de continutul, structura si forma acestuia.

Continutul mesajului se refera la elementele de atractie pe care acesta

trebuie sa le contina pentru a atrage si convinge publicul tinta. Mesajul

trebuie sa aiba la baza:

- elemente de atractie de natura rationala, care sa evidentieze

avantajele functionale pe care le ofera produsul promovat;

- elemente de atractie de natura emotionala, care sa trezeasca

sentimente pozitive sau negative ce vor motiva achizitia

produsului;

- elemente morale de atractie, care vizeaza sensibilitatea publicului

si sunt utilizate in special pentru sprijinirea unor cauze speciale.

Structura mesajului trebuie sa rezolve problemele legate de modul de

concluzionare, daca acesta va fi lasat la indemana auditoriului sau va fi

realizat de catre specialisti.

De asemenea, argumentele prezentate pot fi unilaterale (se bazeaza

pe atuurile produsului) sau bilaterale (se evidentiaza calitatile dar si punctele

slabe ale produsului). Ordinea prezentarii acestor argumente poate fi la

inceputul sau la sfarsitul mesajului, in functie de ceea ce urmareste

anuntatorul. O organizatie dispune de o varietate de mijloace de comunicare

utilizate in functie de obiectivele pe care le urmareste, de notorietatea lor, de

pozitionarea lor, de localizarea lor geografica, etc. Printre acestea

enumeram1 :

Publicitate Promovarea

vanzarilor

Relatii publice

- mesaje in presa,

radio, tv,

internet,etc

- afise

- pliante

- brosuri

- anuare

- cataloage

- concursuri;

- jocuri;

- loterii;

- mostre;

- cadouri;

- esantioane;

- cupoane, etc.

-dosare de presa;

- comunicate, stiri

de presa;

-rapoarte anuale;

- actiuni cu

publicul larg,

- publicatii interne,

sponsorizari, etc.

1

Michel Hugues - op.cit., p.59.

Tehnici promotionale

Tehnici promoionale - 5 -

Marketing direct Forta de vanzare Sistem de

identitate

- cataloage;

- brosuri;

- plicuri;

- scrisori de

marketing;

- mailing, etc.

- evenimente;

- targuri;

- expozitii;

- training-uri, etc.

- logo;

- culori;

- simboluri;

- slogan, etc.

Comunicarea este posibila prin diferite mijloace. Actiunile de comunicare pot

fi clasificate in doua categorii:

- prin mass-media /off-media ;

- comerciala/institutionala.

Comunicarea prin massmedia

Comunicare off-media

- Mobilizarea

mecanismelor si a

actorilor de pe piata

publicitara

- Publicitatea ca si

suport de notorietate

si imagine (punerea

in practica a unei

strategii de

publicitate, elaborarea

unui plan media)

- Metodologia de

implementare a unei

strategii de

comunicare produs si

corporativa coerenta

- Tiparituri publicitare

- Promovarea vanzarilor

- Relatiile publice si

relatiile de presa

- Sponsoring-ul si

mecenatul

- Comunicarea prin

evenimente

- Comunicarea prin

obiect

- Marketing-ul direct

- Internetul, mijloc de

comunicarea externa

- Noile tehnologii de

informare interna

(Internet si Intranet)

Mix-ul de comunicare intr-o acceptie de baza este prezentat ca un

ansamblu de elemente, instrumente specifice demersurilor comunicationale

ale organizatiei a caror combinatie optima conduce la realizarea obiectivelor

comunicationale ale organizatiei precum si generarea de efecte benefice la

nivel global. O posibila noua formula scoate in evidenta necesitatile de ordin

comunicational ale organizatiei moderne, respectiv: un grad de notorietate

crescut al produselor, al marcilor, o imagine puternica, pozitiva a organizatiei,

satisfacerea consumatorului acesta ajungand nucleul preocuparilor

organizatiei.

Mix-ul de comunicare se prezinta astfel:

Bibliografie:

1. Baylon, C., Mignot, X. - ,,Comunicarea", ed. Univ.Iasi, 2000;

2. Balaure Virgil - ,,"Tehnici promotionale",ed. Uranus, Bucuresti, 1999;

3. Balaure Virgil, coordonator - ,,Marketing", ed. Uranus, Bucuresti, 2000;

4. Bacanu, Bogdan - ,,Strategia organizatiei", ed. Infomarket, Brasov,

1999;

5. Beger, R., Gartner, H.D. - ,,Unternehmenskommunication -

Grundlagen - Strategien - Instrumente", Ed. Wiesbaden, 1993;

6. Benoit W.L. - ,,A Theory of Image Restauration Strategies", State

University of New York Press, 1995;

7. Belch, G. - ,,Introduction to Advertising &Promotions",ed.MA,1993;

8. Bonnange, C., Thomas, Ch. - ,,Eseu despre comunicarea publicitara",

ed. Trei, Iasi, 1999;

9. Branza Aurel, Constantin Nita - ,, Auditul in marketing", ed. Ecran

Magazin, Brasov, 2000;

10. Breton Ph.,Proulx S. - "L'explosion de la communication" Paris, La

Decouverte/Boreal, 1989;

11. Brochand B. - "Le publicitor", Paris, Dalloz, 1989;

12. Buzzell R.D. -"How can you standardize multinational marketing",

Columbia Journal of World Bussiness, 1968;

13. Caluschi, C. - ,,Relatii publice moderne", ed. Polirom, Iasi, 1998;

14. Coman C. - ,, Relatii publice: principii si strategii", ed. Polirom, Iasi,

2001;

15. Curta,I. - ,,Sponzorizarea - teorie si practica,ed.Expert, Bucuresti,

1993;

16. Chihaia N. - vol. Performanta si management - art"Aspecte privind

locul si rolul comunicarii in cresterea performantelor firmelor",

Bucuresti, 2002;

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Tehnici promotionale.pdf
Alte informații:
Tipuri fișiere:
pdf
Diacritice:
Da
Nota:
10/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
114 pagini
Imagini extrase:
114 imagini
Nr cuvinte:
50 452 cuvinte
Nr caractere:
271 171 caractere
Marime:
799.00KB (arhivat)
Publicat de:
Henriette C.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Curs
Domeniu:
Marketing
Tag-uri:
tehnici promotionale, marketing
Predat:
la facultate , Universitatea Dunarea de Jos din Galati
Materie:
Marketing
An de studiu:
II
Profesorului:
Conf.Dr Ec. Nicoleta Cristache
Sus!