Tehnica operațiunilor de turism

Previzualizare curs:

Extras din curs:

TEHNICA OPERATIUNILOR DE TURISM

Tematica

- Componente si operatori in dezvoltarea turismului

- Yield managementul in firmele de turism

- Definirea agentiei de turism, tipologie, retele de agentii si agentii distribuitoare

- Infiintarea agentiilor de turism si modalitati de promovare a produselor turistice. Structura tehnica a unei agentii de turism

- Mediul agentiilor de turism si operatiunile lor

- Operatiuni specifice restaurantelor

- Tehnici de stabilire a preturilor serviciilor hoteliere

- Touroperatorii si produsele lor; organizarea agentiilor de turism

- Conceperea si comercializarea produselor turistice

- Ticketing-ul pentru transportul aerian

- Liberalizarea transporturilor aeriene; zborurile LOW-COST

- Alte forme de transport turistic

- Contractele de intermediere in turism

- Contractele de asociere in turism

- Operatiuni si instrumente de plata in turism

TEHNICA OPERATIUNILOR DE TURISM

Curs 1

- I. Componente si operatori in dezvoltarea turismului

- II. Modele de organizare si conducere a firmelor de turism

 2.1.Dimensiunea orizontala a structurii organizatorice

 2.2. Dimensiunea verticala a structurii organizatorice

 2.3. Punctele tari ale organigramei unei firme de turism

 2.4. Punctele slabe ale organigramei unei firme de turism

Componentele dezvoltarii turismului

1. Atractiile turistice

- atractiile naturale - formele de relief, flora si fauna, pe de o parte, si atractiile antropice, istorice sau moderne, care se gasesc sub forma catedralelor, cladirilor istorice, cazinourilor sau parcurilor de distractii, pe de alta parte;

- cultura exprimata prin limba, muzica, folclor, dansuri, gastronomie etc.

Trei perspective pentru clasificarea atractiilor turistice:

- perspectiva individuala

- o perspectiva organizatorica (ce ia in calcul factori cum ar fi capacitatea organizatorica si scala temporala) si spatiala

- o perspectiva cognitiva, incluzând perceptiile si experientele turistilor legate de atractii.

2. Cazarea

- sectorul comercial de cazare (hoteluri, moteluri, case de vacanta, campinguri) si

- sectorul individual de cazare resedintele permanente private folosite pentru gazduirea prietenilor si a rudelor (resedinte secundare).

- Camparea si turismul de caravana pot constitui o categorie intermediara unde corturile sau caravanele particulare sunt asezate în spatii de campare comerciale.

- tipuri de cazare colectiva gen tabere de vacanta (asociate politicilor de turism social).

- Majoritatea destinatiilor vor oferi o varietate mare de tipuri de cazare, depinzând de natura statiunii si de clientela careia i se adreseaza.

- In ultimul timp, s-a constatat ca turistii prefera formele mai flexibile si mai functionale cum ar fi motelurile mici aflate in proprietatea unei singure persoane sau apartamentele închiriate (condominium-urile) pentru câteva nopti sau in sistem time-sharing.

3. Facilitatile si serviciile locale

- Pe lânga furnizarea acestor servicii de baza, este ceruta de turisti o gama larga de servicii auxiliare: magazinele specializate in vânzarea produselor turistice, cum ar fi magazinele de suveniruri sau de articole sportive si altele ofera o gama de produse de uz general, spre exemplu farmacii, magazine alimentare sau de îmbracaminte.

- Alte servicii suplimentare asociate produsului turistic propriu-zis sunt oferite de: restaurante, banci, centre medicale si saloane de frizerie/coafura.

4. Infrastructura

Pentru sustinerea facilitatilor si serviciilor enumerate mai sus, este necesara o infrastructura adecvata.

- infrastructura de transport (sosele si parcari, spatii de aterizare, linii de cale ferata, porturi);

- utilitatile publice sub forma energiei electrice, a serviciilor de apa si canalizare.

O mare parte a acestei infrastructuri este destinata populatiei rezidente sau altor nevoi (agricultura), dar poate fi extinsa si special pentru turism.

Exceptând autostrazile cu taxa, infrastructura nu genereaza ea însasi venituri directe. Spre exemplu, se produc putini bani din asigurarea canalizarii sau a serviciilor medicale dar neasigurarea acestor servicii a avut un impact nedorit asupra dezvoltarii turismului.

5. Transporturile

- Progresul în domeniul transporturilor a facilitat accesul pe piete si la diferite destinatii. Dezvoltarea turismului si a transporturilor sunt doua probleme interdependente; turistii au nevoie ca serviciile în transporturi, pentru care platesc din bugetul propriu, sa fie sigure, rapide si confortabile.

- Toate aceste criterii, însa, au început sa fie remarcate abia în a doua jumatate a secolului nouasprezece.

- Dezvoltarea de început a statiunilor balneare si a celor de litoral a depins mult de dezvoltarea cailor ferate. Dupa cel de-al doilea razboi mondial, cresterea rapida a numarului de posesori de autoturisme a fost principala cauza a cresterii volumului turismului individual, iar îmbunatatirea tehnologiei aeronautice a dus la o explozie a numarului de calatorii internationale.

- In afara cresterii volumului traficului turistic, aceste progrese din transporturi au modificat orientarea fluxurilor turistice si au indus modele noi de dezvoltare.

- Transporturile turistice organizate în interiorul destinatiilor sunt de asemenea importante. Unele dintre acestea pot fi orientate spre turismul individual (de exemplu turul împrejurimilor, gondolele sau vizitarea punctelor de interes), în timp ce formele variate ale transportului public (autobuze, metrou) sunt folosite atât de turisti cât si de rezidentii localitatii. Legaturile între cursele lungi si sistemul de transport local sunt de asemenea critice (de exemplu, serviciile de tranzit de la aeroport în centrul orasului sau la hotel).

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Tehnica Operatiunilor de Turism.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Nota:
9.3/10 (6 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
79 pagini
Imagini extrase:
79 imagini
Nr cuvinte:
31 617 cuvinte
Nr caractere:
191 445 caractere
Marime:
193.22KB (arhivat)
Publicat de:
NNT 1 P.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Curs
Domeniu:
Marketing
Predat:
la facultate
Materie:
Marketing
Profesorului:
Prof. univ. dr. Gabriela Stanciulescu
Sus!