Politica de Marketing și Coordonatele Ei

Previzualizare curs:

Extras din curs:

Tema 15. Politica de marketing şi coordonatele ei.

15.1.Conţinutul politicii de marketing şi elementele strategice ale întreprinderii.

15.2.Strategii de marketing aplicate la întreprinderi.

15.3.Tipurile strategiilor de piaţă în funcţie de diverse criterii.

15.4.Marketingul – mix ca instrument de promovare a politicii de marketing.

15.1.Conţinutul politicii de marketing şi elementele strategice ale întreprinderii.

Politica de marketing include totalitatea de acţiuni ale întreprinderii vizând dimensiunile şi structura gamei de produse prin raportarea permanentă la cerinţele mediului ambiant. Politica de marketing desemnează o anumită manieră specifică şi un anumit stil propriu al a întreprinderii de rezolvare a problemelor sale. Politica de marketing cuprinde un set de strategii şi tactici de marketing.

Politica de marketing caracterizează modul în care întreprinderea concepe dezvoltarea activităţii sale, direcţiile de perspectivă şi acţiunile practice concrete, valorificarea potenţialului său în concordanţă cu cerinţele pieţei.

Strategia de marketing caracterizează atitudinea şi conduita întreprinderii în vederea mobilizării potenţialului său uman, financiar şi material pentru a atinge anumite obiective. Ea indică activitatea întreprinderii în raport cu tendinţele de evoluţie a pieţei, şi poate lua diverse concetizări: strategia de piaţă, strategia de produs, de preţ, promovare, plasament, etc.

Strategia de piaţă reprezintă „nucleul” formării politicii de marketing, argumentat schematic în figura 15.1.

Figura 15.1. Strategia de piaţă – nucleul întocmirii politicii de marketing.

Figura 15.2. Componentele strategice ce caracterizează drumul întreprinderii orientat spre realizarea obiectivelor stabilite în timp.

Modalitatea de punere în aplicare a strategiei reprezintă domeniul tacticii de marketing, care include acţiuni practice concrete, prin care întreprinderea îşi pune în acţiune potenţialul său, totodată adaptându-se condiţiilor concrete ale pieţei, în rezultat să se îndrepte spre obiectivele strategice planificate. Exemplificarea strategiei şi tacticii de marketing se prezintă în figura 15.3.

Observații:

Notiunea si structura politicii de marketing a intreprinderii.

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Politica de Marketing si Coordonatele Ei.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Nota:
8/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
19 pagini
Imagini extrase:
19 imagini
Nr cuvinte:
4 190 cuvinte
Nr caractere:
25 017 caractere
Marime:
49.92KB (arhivat)
Publicat de:
NNT 1 P.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Curs
Domeniu:
Marketing
Predat:
la facultate
Materie:
Marketing
Profesorului:
S. Mustuc
Sus!