Piața Întreprinderii în Marketing

Previzualizare curs:

Cuprins curs:

6.1.Conţinutul şi sfera pieţei întreprinderii.
6.2.Tipologia pieţelor întreprinderii şi caracteristica lor.
6.3.Dimensiunile pieţei întreprinderii.
6.4. Dinamica pieţei întreprinderii şi raportarea la piaţa produsului.
6.5. Factorii şi căile de dezvoltare a pieţei întreprinderii.
6.6.Piaţa bunurilor comerciale.

Extras din curs:

6.1. Conţinutul şi sfera pieţei întreprinderii

Piaţa reprezintă spaţiul economico-geografic unde se confruntă la un moment dat ofertele şi cererile unui bun economic împreună cu ansamblul agenţilor economici şi factorilor care influenţează starea şi evoluţia lor.

Pentru marketing două categorii de pieţe de referinţă (figura 6.1) prezintă un interes deosebit: piaţa produsului şi piaţa întreprinderii.

Figura 6.1. Piaţa de referinţă

Tabelul 6.1

Metode de abordare a pieţei în trecut şi prezent.

În trecut În prezent

- întreprinderea îşi concentrează atenţia asupra pieţei interne

- întreprinderea îşi concentrează atenţia atât asupra pieţei interne, cât şi acelei externe

- activează separat de alţi agenţi economici - colaborează cu alţi agenţi economici şi se bazează pe experienţa acestora

- acordă atenţie în special producţiei bunurilor de consum - acordă atenţie consumatorului şi pieţei în ansamblu

- practică marketingul de masă - practică marketingul diferenţiat pe segmentele pieţei

- pe primul plan se pune fabricarea mărfii - o atenţie deosebită este acordată calităţii şi competitivităţii mărfii

- proiectarea şi fabricarea mărfurilor noi se efectuează încet - proiectarea şi fabricare mărfurilor noi se efectuează cu ritmuri accelerate

- dirijarea se efectuează de sus în jos - dirijarea se efectuează de sus, de jos şi pe orizontală

Figura 6.2. Coordonatele pieţei

Piaţa poate fi evaluată prin intermediul unui set de întrebări simple (figura 6.3).

Figura 6.3. Evaluarea pieţei

Pe parcursul activităţii sale întreprinderea se poate confrunta cu următoarele probleme de bază (figura 6.4).

Observații:

Piata intreprinderii si produsului - concepte de baza in marketing.

Tipologia si dimensionarea pietei intreprinderii

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Piata Intreprinderii in Marketing.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Nota:
8/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
18 pagini
Imagini extrase:
18 imagini
Nr cuvinte:
3 109 cuvinte
Nr caractere:
18 746 caractere
Marime:
47.79KB (arhivat)
Publicat de:
NNT 1 P.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Curs
Domeniu:
Marketing
Predat:
la facultate
Materie:
Marketing
Profesorului:
Sergiu Petrovici
Sus!