Marketing Strategic

Previzualizare curs:

Cuprins curs:

1.1. DEFINIREA CONCEPTULUI DE ANALIZA STRATEGICA
1.2. ANALIZA SITUATIEI STRATEGICE
1.2.1 Analiza mediului extern
1.2.1.1 Analiza macromediului. Modelul PEST
1.2.1.2 Analiza micromediului. Modelul cu " 5 forte " al lui M. Porter
1.2.2 Analiza mediului intern
1.2.2.1 Analiza lantului valorii
1.2.2.2 Analiza competentelor functionale
1.2.2.3 Cultura organizationala
1.2.2.4 Puterea in organizatie
1.2.3 Relatia mediu intern - mediu extern
1.3. MISIUNEA SI OBIECTIVELE FIRMEI
1.3.1 Misiunea firmei
1.3.2 Obiectivele firmei
1.3.3 Analiza alternativelor strategice
1.3.3.1 Strategiile competitivitatii
1.3.3.2 Modelul lui Michael Porter
1.4. IMPLEMENTAREA STRATEGIEI PRIN MANAGEMENTUL PORTOFOLIULUI DE AFACERI
1.4.1 Matricea marilor strategii
1.4.2 Matricea Boston Consulting Group
1.4.3 Matricea General Electric - McKinsey
1.5. EVALUAREA SI CONTROLUL STRATEGIEI
1.5.1 Tipologia controlului
1.5.2 Modelul PIMS
1.5.3 Benchmarking- ul
1.6. STRATEGII DE MARKETING I NTERNATIONAL
1.7. STRATEGIA PRODUSELOR NOI
1.8 STRATEGII DE PRETURI SI TARIFE
1.9. STRATEGII DE DISTRIBUTIE
1.10. STRATEGII DE PROMOVARE

Extras din curs:

MARKETING STRATEGIC

CURS NR. 1

1.1. DEFINIREA CONCEPTULUI DE ANALIZA STRATEGICA

Termenul de "strategic" a aparut in Grecia antica, "strategos" fiind titulatura unuia din cei 10 magistrati supremi alesi anual. In final a dobandit semnificatia "general" cu referire la conducatorii militari ai unor orase - stat (strator = armata, egos = conducator, in greaca veche).

In prezent, termenul cunoaste urmatoarele acceptiuni:

DEX [1975, p.896]: "parte componenta a artei militare, care se ocupa cu problemele pregatirii, planificarii si ducerii razboiului si operatiunilor militare".

Petit Larousse (1995): "arta de a coordona actiunile si de a manevra abil pentru atingerea unui scop."

Oxford Dictionary [1995, p.818]: "arta razboiului, in special planificarea miscarii trupelor intr-o pozitie favorabila"

Notiunea de management strategic a fost consacrata in 1973 in cadrul "Primei Conferinte Internationale asupra Managementului Strategic", de catre teoreticianul american Igor Ansoff la Universitatea Vanderbilt din S.U.A. si s-a constituit ca o evolutie a planificarii strategice, ca o trecere de la simplu la complex.

Pentru analizele strategice exista o multitudine de acceptiuni:

1. Alfred D. Chandler [1962] " determinarea obiectivelor unei organizatii pe termen lung si alocarea resurselor necesare atingerii acestor obiective".

2. Higgins, [1983]: "procesul examinarii simultane a prezentului si viitorului mediului inconjurator, al formularii obiectivelor organizatiei si al luarii, implementarii si controlarii deciziilor focalizate asupra acestor obiective in mediul inconjurator actual si viitor".

3. David F.R., [1989]: "arta si stiinta formularii, implementarii si evaluarii deciziilor functionale corelate, care permit unei organizatii sa-si atinga obiectivele".

4. Bacanu B., [1997]: "procesul managerial de formulare si implementare a unei strategii".

Evolutia Managementului strategic incepe cu dezvoltarea unei baze operationale data de utilizarea unui buget si evolueaza in 4 faze spre un instrument de constructie pe termen lung [Glueck, Kaufman si Wallek, 1980].

Faza I - Planificarea financiara de baza - se bazeaza pe utilizarea bugetelor anuale si pe focalizare functionala, cu scopul asigurarii unui control operational.

Faza a-II-a - Planificarea bazata pe previziune - utilizeaza modele de analiza a mediului pentru a realiza o alocare statica a resurselor pe termen scurt si mediu.

Faza a-III-a - Planificarea orientata extern - cauta sa ofere un raspuns activ dat provocarilor din partea unui mediu competitional agresiv. Procesul bazat pe o gandire strategica consta in constructia unor alternative strategice, ca rezultat al unei analize complete a pietei. Flexibilitatea procesului se datoreaza alocarii dinamice a resurselor.

Faza a-IV-a - Managementul strategic - treapta superioara a abordarii relatiei organizatie-mediu. Organizatia creeaza viitorul prin dirijarea tuturor resurselor pentru obtinerea unui avantaj competitional si flexibilizarea structurilor si a procedurilor de planificare. Elementul de stabilitate al organizatiei este constituit dintr-un sistem de valori favorabil abordarilor creative.

Saltul calitativ ce se face de la planificarea strategica la Managementul strategic este un rezultat si, in acelasi timp, un raspuns la cresterea gradului de incertitudine si complexitate in care opereaza la momentul actual organizatiile. Acestui aspect i se adauga tendinta de globalizare a economiei.

In sinteza, Managementul strategic se constituie ca principala arma in lupta contra incertitudinii, caracteristica de baza a economiei actuale. Pentru utilizarea unui management in viziune strategica pledeaza urmatoarele argumente:

- permite adaptarea organizatiei la modificarile rapide ale mediului;

- directioneaza activitatea organizatiei pe termen lung;

- permite corelarea tuturor activitatilor organizatiei pentru atingerea unui scop prestabilit;

- confera avantaje competitive intr-un mediu cu grad inalt de risc;

- organizatia isi accentueaza propria identitate;

- organizatia devine mai eficienta.

Componenta de baza a oricarei organizatii este cea umana. Aplicarea oricarui model strategic la nivelul organizatiei trebuie sa tina seama prioritar de particularitatile resurselor umane. In acest sens, esentiala in fundamentarea strategiei, este cunoasterea amanuntita a culturii de organizatie.

In cele ce urmeaza vom prezenta principalele modele de analiza strategica, ce se constituie ca instrumente de baza ale gandirii si practicii manageriale la inceput de mileniu.

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Nota:
9/10 (3 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
166 pagini
Imagini extrase:
160 imagini
Nr cuvinte:
57 351 cuvinte
Nr caractere:
327 895 caractere
Marime:
278.66 KB (arhivat)
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Curs
Domeniu:
Marketing
Data publicare:
16.05.2012
Structură de fișiere:
  • Marketing Strategic.doc
Predat:
la facultate
Materie:
Marketing
Profesorului:
Gabriel Bratucu

Ai gasit ceva în neregulă cu acest document?

Te-ar putea interesa și:
a.1 Mediul politic Deschiderea comunicarii cu celelalte state a dus la cresterea volumului...
Complexitatea mediului de afaceri a determinat separarea practicilor de marketing in doua mari...
1.1. Conceptul de marketing strategic competitiv 1.1.1 Conceptul de marketing strategic...
CAPITOLUL 1 . MARKETINGUL STRATEGIC SI IMPORTANTA LUI Exista foarte multe definitii date...
CAPITOLUL I MARKETINGUL STRATEGIC- ETAPA SUPERIOARA IN TEORIA SI PRACTICA DE MARKETING 1.1....
Sus!