Previzualizare curs:

Cuprins curs:

Cap. 1:Determinari socio-economice ale comportamentului cumparatorului
Cap. 2:Motivatii de cumparare ale produselor si serviciilor
Cap. 3:Teorii si modele moderne ale comportamentului consumatorului
Cap. 4:Metode de inregistrare a comportamentului cumparatorului
Cap. 5:Clientii bancilor (Relatiile bancilor cu clientii)
Cap. 6:Tehnici de comunicare, promovare si persuasiune
Cap. 7:Managementul dezvoltarii relatiilor cu clientii
Cap. 8:Concluzii
Bibliografie

Extras din curs:

Factori demografici & economici

Factori economici

- Venitul personal al consumatorilor (considerat, de regula, ca medie lunara, in tara noastra);

- Venitul total realizat de toti membrii gospodariei/familiei (considerat, de regula, ca medie lunara, in tara noastra);

- Preturile produselor/serviciilor;

- Salariul minim/mediu realizat la nivelul economiei nationale, sau la nivelul unor segmente de populatie (de exemplu, muncitorii din industrie);

- Veniturile populatiei si structura acestora pe surse de provenienta;

- Cheltuielile populatiei si structura acestora pe destinatii (de exemplu, pentru cumpararea de marfuri alimentare, sau nealimentare);

- Produsul intern brut/net, considerat ca medie anuala/locuitor;

- Gradul de echipare a populatiei cu diferite bunuri de uz indelungat;

- Nivelul/valoarea autoconsumului unor produse sau servicii;

- Rata inflatiei;

- Indicii preturilor etc.

Capitolul 1: DETERMIN DETERMINaRI SOCIO aRI SOCIO-ECONOMICE ALE

COMPORTAMENTULUI CUMPaRaTORULUI

- Factori specifici mixului de marketing:

- variabile care tin de politica de Produs rodus;

- variabile care tin de politica de Pre ret;

- variabile ale politicii Promo romotionale ionale;

- variabile ale politicii de Distribu istributie ie

Capitolul 1: DETERMIN DETERMINaRI SOCIO aRI SOCIO-ECONOMICE ALE

COMPORTAMENTULUI CUMPaRaTORULUI

- Importan Importanta mediului

a Influentele mediuluipot fi definite cu ajutorul a cinci dimensiuni:

- mediul fizic,

- mediul social,

- timpul,

- sarcina,

- starile prealabile

Capitolul 1: DETERMIN DETERMINaRI SOCIO aRI SOCIO-ECONOMICE ALE

COMPORTAMENTULUI CUMPaRaTORULUI

- Importan Importanta mediului

a Mediul fizicinclude:

- localizarea geografica,

- decorul,

ambianta sonora, olfactiva si vizuala,

- dispunerea produsului in spatiul comercial.

Mediul fizic influenteaza starea sufleteasca a consumatorului si nuanteaza atitudinea acestuia fata de produs.

Proiectarea decorurilor magazinelor urmareste crearea unei atmosfere relaxante care sa determine consumatorul sa petreaca mai mult timp in magazin indemnandu-l sa cumpere.

in acest sens unele magazine utilizeaza acordurile placute, calme, muzica in surdina.

Capitolul 1: DETERMIN DETERMINaRI SOCIO aRI SOCIO-ECONOMICE ALE

COMPORTAMENTULUI CUMPaRaTORULUI

- Importan Importanta mediului

a Mediul socialse refera la prezenta (sau absenta) celorlalti oameni intr-o situatie data.

Mediul macro-social cuprinde interactiunile grupurilor foarte mari de oameni si intr-un sens larg, comporta trei domenii: culturile principale, cele secundare si clasele sociale.

Mediul micro-social comporta interactiunile mai intime, intre prieteni, intre membrii familiei, intre membrii grupurilor de referinta. Marketingul se concentreaza asupra comertului retail cu caracter local si asupra sistemului de marketing pe niveluri multiple.

La nivel macro-social-reclama si publicitatea realizata in mass-media si de campaniile promotionale de anvergura.

Capitolul 1: DETERMIN DETERMINaRI SOCIO aRI SOCIO-ECONOMICE ALE

COMPORTAMENTULUI CUMPaRaTORULUI

- Importan Importanta mediului

a Timpulreprezinta momentul sau perioada de referinta a comportamentului si poate fi: ora din zi, ziua din saptamana, anotimpul sau timpul relativ de la ultima (sau pana la viitoarea) achizitie.

Bibliografie:

Balaure V. (coordonavor)

Marketing Marketing, Ed. Uranus, 2000

Baldrige L.

Codul Manierelor in Afaceri Afaceri, Ed. Businesstech, International Press, Bucuresti, 1997

Catoiu I., Teodorescu N.

Comportamentul consumatorului - teorie si practica practica, Ed. Economica, 1997

Chirita N, Scarlat E.

Dinamica economica economica, Ed. Etape, Sibiu, 1998

Engel F. J.,

Blackwell D. R.,

Miniard P. W.

Consumer Behaviour Behaviour, The Dryden Press, Orlando, Florida, Worth, Texas, S.U.A., 1993

Johns T.

Relatiile perfecte cu clientii clientii, Ed. National, Bucuresti, 1998

Koetler Ph., Saunders J.

Principiile Marketingului Marketingului, Ed. Teora, Bucuresti, 1998

Koetler Ph., McDougal,

Picard

Marketing Marketing, Ed. Teora, Bucuresti, 1996

Koetler Ph.

Managementul marketingului marketingului, Ed. Teora, Bucuresti, 1977

Mihaita N. V.

Metode cantitative in studiul pietei pietei, Ed. Economica, Bucuresti, 1996

Nothshine W. L.

Arta convingerii convingerii, Ed. Codecs, Bucuresti, 1998

Popescu D.

Conducerea afacerilor afacerilor, Ed. Scripca, Bucuresti, 1998

Richardson L.

Bankers in the Selling Role Role, John Willey & Sons, New York, SUA, 1992

Scarlat E.

Sisteme cibernetice ale economiei de piata piata, Ed. Economica, Bucuresti, 1997

Scarlat E., Marin D.

Echilibru si stabilitate in economia de piata piata, Ed. ALL, Bucuresti, 1994

Serb S.

Relatii publice si comunicare comunicare, Ed. Teora, Bucuresti, 1999

Taylor R. J.

Customer Services - Marketing and the Competitive Environent Environent, Bankers Books Ltd.,

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Marketing.pdf
Alte informații:
Tipuri fișiere:
pdf
Diacritice:
Da
Nota:
10/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
240 pagini
Imagini extrase:
240 imagini
Nr cuvinte:
32 004 cuvinte
Nr caractere:
181 845 caractere
Marime:
2.46MB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Curs
Domeniu:
Marketing
Tag-uri:
marketing, organizare, Economie, intreprinderi
Predat:
la facultate
Materie:
Marketing
Profesorului:
Dr.Emanuel Odobescu , Dr. Dorina Poanta
Sus!