Previzualizare curs:

Extras din curs:

- Marketingul semnifica organizarea procesului de conceptie a produselor, productia, desfacerea si activitatea de service si postvanzare, pornind de la ideea de cunoastere a cerintelor consumatorului sau utilizatorului, in scopul satisfacerii celor mai exigente cerinte ale acestuia. ( A. Zamfir, Marketing, Ed. Didactica si Pedagogica, Bucuresti, 1974)

- Marketingul reprezinta proiectarea, punerea in practica si controlul programelor elaborate iin vederea influentarii acceptabilitatii ideilor si implica consideratii privind planificarea produselor, stabilirea pretului, comunicarea, distributia produselor si cercetarea de marketing. (Kotler si Zalman, 1980)

- Marketingul este analizarea, programarea si controlul resurselor diferitelor firme producatoare, politica si activitatea lor de productie si desfacere in vederea satisfacerii cerintelor diferitelor grupe de consumatori si a obtinerii de profituri. (Kotler, P. , Marketing-Management - Analysis, Planning, and Control, Prentice Hall, Englewood Cliffs, NJ,1990)

- Marketingul este un concept fundamental, o noua optica economica, un nou mod de a gandi, de a pune centrul de greutate pe obtinerea de de beneficii de catre intreprindere prin satisfacerea cerintelor consumatorilor pe calea adaptarii produselor, preturilor, distributiei si a altor activitati teoretice si practice, programate si organizate pentru prin folosirea unor metode si tehnici stiintifice. (P. Stefanescu, Bazele marketingului, Bucuresti, 1995)

Definitia data de asociatia americana de marketing (American Marketing Association-AMA) este:

- Marketingul reprezinta procesul de planificare si executie a conceptiei, stabilirii pretului, promovarii si distributiei de idei, bunuri si servicii in vederea crearii de schimburi care satisfac obiectivele organizationale.

Carecteristica comuna a tuturor definitiilor privind marketingul este:

- Activitati care se refera la procesul de schimb sau influenteaza procesul de schimb.

- Marketingul nu se refera la vanzare ci la rezolvarea unei probleme*.

- Schimbul reprezinta actul de obtinere a unui produs/ serviciu dand altceva pentru acesta (produs, serviciu, idei, bani).

- Nevoia reprezina forma de manifestare a instinctelor de supravituire

- Dorinta reprezinta forma de manifestare a nevoilor sub influenta educatiei, culturii, instruirii si/sau prin influenta mediului social, economic, politic.

- Cerintele sunt dorinte pentru care exista posibilitati de sustinere a unui schimb.

- Clientul reprezinta cea mai importanta persoana din firma noastra , indiferent daca el este fizic prezent , scrie sau telefoneaza.

- Clientul nu reprezinta o intrerupere in munca noastra, ci reprezinta sensul si scopul ei.

- Clientul este cineva care ne aduce dorintele sale. Sarcina noastra este de a satisface aceste dorinte cu un profit pentru ambele parti.

- Clientul nu reprezinta o statistica seaca ci un om in carne si oase, de multe ori cu idei preconcepute sau gresite.

- Clientul nu este cineva cu care sa te certi sau caruia sa-i pui la indoiala capacitatea intelectuala. Nimeni pina acum nu a iesit invingator din cearta cu unclient.

- Clientul este o parte vie a afacerii noastre. Nu noi ii facem o favoare, ci el ne face o favoare cind ne da posibilitatea de ai satisface o dorinta

Compania = Amplificator(multiplicator) de bani + Suma se relatii socio-economice + Suma de clienti

* Marketingul rezolva problemele clientilor in armonie cu interesele companiei si ale comunitatii.

- Piata reprezinta locul de intilnire al dorintelor consumatorilor exprimate prin cerere cu ale producatorilor exprimate prin oferta.

- Piata reprezinta un ansamblu de relatii de schimb intre oameni, aflati in postura de consumatori si producatori la un anumit moment al manifestarii lor ca participanti la diviziunea sociala a muncii.

- Piata: grup de oameni sau companii care impartasesc o nevoie sau o dorinta similara si care s-ar putea sa vrea si sa fie capabili sa se angajeze intr-un proces de schimb pentru a-si satisface nevoia/dorinta

Relatiile pe piata sunt concurentiale.

Concurenta pe piata poate fi: perfecta, imperfecta, incorecta.

- Concurenta perfecta nu exista in realitate pe piata, aceasta ar presupune existenta unui numar nelimitat de producatori si un numar nelimitat de consumatori. Cu cat concurenta pe piata este mai mare cu atat piata este mai dezvoltata din punct de vedere economic.

- Este concurenta imperfecta pe piata cand exista un numar mic de producatori cea ce limiteaza posibilitatea de alegere a consumatorilor.

- Concurenta este incorecta cand producatorii practica metode in discordanta cu normele si normativele in vigoare.

Exista trei metode anticoncurentiale: metoda efortului concentrat, metoda elitei, metoda costurilor.

- Metoda efortului concentrat exprima efortul pe care il face un producator in a obtine suprematia in vinzarea unui produs, asupra unei categorii de clienti, asupra unei piete de desfacere a marfurilor.

- Metoda elitei exprima efortul pe care il face un producator de a aduce pe piata un anumit produs de exceptie care prin calitatea sa sa elimine orice concurenta.

- Metoda costurilor exprima efortul pe care il face un producator de a obtine suprematia pe piata prin practicarea unor preturimici datorate unor costuri mici.

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Marketing.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
10/10 (5 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
79 pagini
Imagini extrase:
79 imagini
Nr cuvinte:
19 711 cuvinte
Nr caractere:
132 261 caractere
Marime:
201.73KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Master
Tip document:
Curs
Domeniu:
Marketing
Tag-uri:
piata, produse, angajati, venit
Predat:
la master
Materie:
Marketing
Sus!