Previzualizare curs:

Cuprins curs:

Cursul 1
Introducere in marketing: definitii, istoric, functii, scop 1
Cursul 2
Planificarea strategica de marketing 9
Cursul 3
Planificarea strategica de marketing 21
Cursul 4
Cercetarea de marketing 29
Cursul 5
Analiza mediului competitional 39
Cursul 6
Analiza concurentei directe 49
Cursul 7
Comportamentul consumatorului 59
Cursul 8
Analiza companiei 69
Cursul 9
Segmentarea pietei si pozitionarea pe piata 79
Cursul 10
Produsul 91
Cursul 11
Plasarea - distributia 107
Cursul 12
Promovarea 121
Cursul 13
Pretul 137
Cursul 14
Implementarea si controlul planului de marketing 153
Bibliografie

Extras din curs:

desfacerea si activitatea de service si postvanzare, pornind de la ideea de

cunoastere a cerintelor consumatorului sau utilizatorului, in scopul satisfacerii celor

mai exigente cerinte ale acestuia. ( A. Zamfir, Marketing, Ed. Didactica si Pedagogica,

Bucuresti, 1974)

? Marketingul reprezinta proiectarea, punerea in practica si controlul programelor

elaborate iin vederea influentarii acceptabilitatii ideilor si implica consideratii privind

planificarea produselor, stabilirea pretului, comunicarea, distributia produselor si

cercetarea de marketing. (Kotler si Zalman, 1980)

? Marketingul este analizarea, programarea si controlul resurselor diferitelor firme

producatoare, politica si activitatea lor de productie si desfacere in vederea

satisfacerii cerintelor diferitelor grupe de consumatori si a obtinerii de profituri. (Kotler,

P. , Marketing-Management - Analysis, Planning, and Control, Prentice Hall, Englewood Cliffs,

NJ,1990)

- Marketingul este un concept fundamental, o noua optica economica, un nou mod de

a gandi, de a pune centrul de greutate pe obtinerea de de beneficii de catre

intreprindere prin satisfacerea cerintelor consumatorilor pe calea adaptarii produselor,

preturilor, distributiei si a altor activitati teoretice si practice, programate si organizate

pentru prin folosirea unor metode si tehnici stiintifice. (P. Stefanescu, Bazele marketingului,

Bucuresti, 1995)

Definitia data de asociatia americana de marketing (American Marketing Association-

AMA) este:

- Marketingul reprezinta procesul de planificare si executie a conceptiei, stabilirii

pretului, promovarii si distributiei de idei, bunuri si servicii in vederea crearii de

schimburi care satisfac obiectivele organizationale.

Marketing

2

Carecteristica comuna a tuturor definitiilor privind marketingul este:

- Activitati care se refera la procesul de schimb sau influenteaza procesul de

schimb.

- Marketingul nu se refera la vanzare ci la rezolvarea unei probleme*.

- Schimbul reprezinta actul de obtinere a unui produs/ serviciu dand altceva pentru

acesta (produs, serviciu, idei, bani).

- Nevoia reprezina forma de manifestare a instinctelor de supravituire

- Dorinta reprezinta forma de manifestare a nevoilor sub influenta educatiei, culturii,

instruirii si/sau prin influenta mediului social, economic, politic.

- Cerintele sunt dorinte pentru care exista posibilitati de sustinere a unui schimb.

? Clientul reprezinta cea mai importanta persoana din firma noastra , indiferent daca

Bibliografie:

Gh. M. Pistol, Marketing, Ed. Fundatiei "Romania de maine", Bucuresti, 1999

- Anca Alexandra Purcarea, Marketing, Editura Printeh, Bucuresti, 1999

- Anghel L., Florescu C., Zaharia R., Marketing, Editura Expert, Bucuresti, 1993.

- C. Florescu, "Marketing ", Ed. Independenta economica, Bucuresti, 1997,

- Kenneth J. Cook, Planificarea strategica pentru intreprinderi mici, Editura Teora,

Bucuresti, 1998

- Malcom McDonald, Marketing strategic, Editura CODECS, Bucuresti, 1998

- Norman Hart, Marketing industrial, Editura CODECS, Bucuresti, 1998

- Paul R. Massinger, The Marketing Paradigm, International Thomson Publishing,1995

- Philip Kotler, Managementul marketingului. Editura Teora, Bucuresti, 1997.

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Marketing.pdf
Alte informații:
Tipuri fișiere:
pdf
Diacritice:
Nu
Nota:
9/10 (4 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
155 pagini
Imagini extrase:
155 imagini
Nr cuvinte:
23 826 cuvinte
Nr caractere:
155 841 caractere
Marime:
413.90KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Curs
Domeniu:
Marketing
Tag-uri:
vanzare, produse
Predat:
la facultate
Materie:
Marketing
Sus!