desfacerea si activitatea de service si postvanzare, pornind de la ideea de
cunoastere a cerintelor consumatorului sau utilizatorului, in scopul satisfacerii celor
mai exigente cerinte ale acestuia. ( A. Zamfir, Marketing, Ed. Didactica si Pedagogica,
Bucuresti, 1974)
? Marketingul reprezinta proiectarea, punerea in practica si controlul programelor
elaborate iin vederea influentarii acceptabilitatii ideilor si implica consideratii privind
planificarea produselor, stabilirea pretului, comunicarea, distributia produselor si
cercetarea de marketing. (Kotler si Zalman, 1980)
? Marketingul este analizarea, programarea si controlul resurselor diferitelor firme
producatoare, politica si activitatea lor de productie si desfacere in vederea
satisfacerii cerintelor diferitelor grupe de consumatori si a obtinerii de profituri. (Kotler,
P. , Marketing-Management - Analysis, Planning, and Control, Prentice Hall, Englewood Cliffs,
NJ,1990)
- Marketingul este un concept fundamental, o noua optica economica, un nou mod de
a gandi, de a pune centrul de greutate pe obtinerea de de beneficii de catre
intreprindere prin satisfacerea cerintelor consumatorilor pe calea adaptarii produselor,
preturilor, distributiei si a altor activitati teoretice si practice, programate si organizate
pentru prin folosirea unor metode si tehnici stiintifice. (P. Stefanescu, Bazele marketingului,
Bucuresti, 1995)
Definitia data de asociatia americana de marketing (American Marketing Association-
AMA) este:
- Marketingul reprezinta procesul de planificare si executie a conceptiei, stabilirii
pretului, promovarii si distributiei de idei, bunuri si servicii in vederea crearii de
schimburi care satisfac obiectivele organizationale.
Marketing
2
Carecteristica comuna a tuturor definitiilor privind marketingul este:
- Activitati care se refera la procesul de schimb sau influenteaza procesul de
schimb.
- Marketingul nu se refera la vanzare ci la rezolvarea unei probleme*.
- Schimbul reprezinta actul de obtinere a unui produs/ serviciu dand altceva pentru
acesta (produs, serviciu, idei, bani).
- Nevoia reprezina forma de manifestare a instinctelor de supravituire
- Dorinta reprezinta forma de manifestare a nevoilor sub influenta educatiei, culturii,
instruirii si/sau prin influenta mediului social, economic, politic.
- Cerintele sunt dorinte pentru care exista posibilitati de sustinere a unui schimb.
? Clientul reprezinta cea mai importanta persoana din firma noastra , indiferent daca
Gh. M. Pistol, Marketing, Ed. Fundatiei "Romania de maine", Bucuresti, 1999
- Anca Alexandra Purcarea, Marketing, Editura Printeh, Bucuresti, 1999
- Anghel L., Florescu C., Zaharia R., Marketing, Editura Expert, Bucuresti, 1993.
- C. Florescu, "Marketing ", Ed. Independenta economica, Bucuresti, 1997,
- Kenneth J. Cook, Planificarea strategica pentru intreprinderi mici, Editura Teora,
Bucuresti, 1998
- Malcom McDonald, Marketing strategic, Editura CODECS, Bucuresti, 1998
- Norman Hart, Marketing industrial, Editura CODECS, Bucuresti, 1998
- Paul R. Massinger, The Marketing Paradigm, International Thomson Publishing,1995
- Philip Kotler, Managementul marketingului. Editura Teora, Bucuresti, 1997.
Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.