Comportamentul consumatorului

Previzualizare curs:

Cuprins curs:

CAPITOLUL 1. STUDIEREA COMPORTAMENTULUI CONSUMATORULUI (IMPORTANTA, DEFINIRE, SFERA) 3
1.1. Importanta studierii consumatorului 3
1.2. Cauzele sporirii importantei studierii consumatorului 4
1.2.1. Intensificarea concurentei 4
1.2.2. Evolutia cercetarilor de marketing 4
1.2.3. Sporirea exigentei consumatorilor 5
1.2.3. Dezvoltarea teoriei comportamentului consumatorului ca disciplina de studiu 5
1.2.4. Succesul produselor japoneze 6
1.3. Definirea comportamentului consumatorului 6
1.4. Delimitarea cumparator - consumator 7
1.5. Informatii necesare studierii comportamentului consumatorului si modalitati de cercetare 8
CAPITOLUL 2. PROCESUL DE DECIZIE (CUMPARATOR PERSOANA FIZICA) 11
2.1. Etapele procesului de decizie 11
2.2. Tipuri de procese de decizie 16
CAPITOLUL 3. FACTORII CARE DETERMINA COMPORTAMENTUL CONSUMATORULUI 17
CAPITOLUL 4. PARTICULARITATI ALE COMPORTAMENTULUI
CONSUMATORULUI ORGANIZATIONAL 41
4.1. Caracteristici ale pietei organizationale 41
4.2. Principalele tipuri de cumparatori organizationali 42
4.3. Situatii de cumparare 43
4.4. Particularitati ale procesului organizational de cumparare 43
CAPITOLUL 5. PROTECTIA CONSUMATORULUI - NECESITATE SI CONTINUT 45
5.1. Evolutia protectiei consumatorilor 45
5.2. Protectia consumatorilor in Uniunea Europeana 48
5.3. Protectia consumatorilor in Romania 51
5.3.1.Obiectivele protectiei consumatorilor 51

Extras din curs:

CAPITOLUL 1.

STUDIEREA COMPORTAMENTULUI CONSUMATORULUI

(IMPORTANTA, DEFINIRE, SFERA)

1.1. Importanta studierii consumatorului

In orice economie de piata si chiar in orice domeniu caracterizat prin concurenta, pentru a-si atinge obiectivele (profit, vanzari, supravietuire pe piata etc.), CONSUMATORUL ocupa pozitia centrala.

Sfera notiunii de consumator este una foarte larga. In orice domeniu, exista consumatori. Orice organizatie are consumatori - biserica, politia, organizatiile de caritate etc.

Consumatorul este elementul de referinta pentru actiunile furnizorilor produselor sau serviciilor, comerciantilor. Toti au ca punct de plecare comportamentul acestora (nevoile, preferintele), care trebuie studiat si chiar anticipat.

Prin deciziile lor de cumparare, consumatorii determina vanzarile si profitul unei firme.

Si in economia socialista, teoretic, consumatorul ocupa pozitia centrala, dar practic, era marginalizat.

Majoritatea firmelor occidentale de succes au recunoscut ca satisfacerea consumatorilor cu produse si servicii de calitate reprezinta factorul esential in asigurarea succesului pe pietele interne si externe, marcate de o concurenta acerba.

Intr-un mediu caracterizat de CONCURENTA, firma nu supravietuieste daca nu studiaza consumatorul. Firmele de succes, profitabile, din tarile cu economie de piata, au la baza strategiilor lor de marketing informatii referitoare la consumator.

Pentru a fi profitabila, o organizatie trebuie in primul rand sa satisfaca nevoile consumatorului. Sa il studieze, sa inteleaga nevoile, dorintele, motivatia acestuia, sa urmareasca obtinerea unei satisfactii reale a consumatorului. Satisfactia consumatorului este un concept cheie al marketingului, conform lui Philip Kotler.

Exemple de incalcare a conceptiei de marketing, de insatisfactie a consumatorului:

- produse expirate

- marci falsificate

- preturi prea mari

- calitate slaba a produselor

- lipsa instructiunilor de utilizare etc.

Foarte mult timp, firmele (inclusiv cele occidentale) nu au inteles conceptia de marketing. In general, firmele au vazut implementarea conceptiei de marketing ca reprezentand o sarcina exclusiva a compartimentului marketing, si nu ca o strategie a intregii organizatii.

Astazi, tot mai multe firme de succes din intreaga lume si-au reproiectat intreaga organizare pentru a fi mai cat mai aproape de consumatori. In aceste firme de succes, nu numai compartimentul marketing, ci si TOATE celelalte compartimente (productie, financiar, resurse umane etc.) sunt interesate de indeplinirea sarcinilor in modalitati care accentueaza valoarea produselor pentru consumatori.

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Comportamentul Consumatorului.docx
Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Diacritice:
Da
Nota:
10/10 (4 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
81 pagini
Imagini extrase:
81 imagini
Nr cuvinte:
22 796 cuvinte
Nr caractere:
130 377 caractere
Marime:
207.02KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Master
Tip document:
Curs
Domeniu:
Marketing
Tag-uri:
consumator, piata de desfacere
Predat:
la master
Materie:
Marketing
Profesorului:
Andrei Toma
Sus!