Planul de afaceri - generalități

Previzualizare curs:

Extras din curs:

Planul de afaceri - Generalitati.

Planul de afaceri reprezinta o schema logica de actiune care presupune o gandire de perspectiva asupra unei afaceri, pornind de la unele obiective stabilite/ vizate, ajungandu-se la crearea unei imagini de ansamblu asupra intregii afaceri. Practic el va cuprinde toate etapele si resursele de care veti avea nevoie pentru a atinge obiectivele propuse intr-o perioada de timp predeterminata deoarece este deosebit de necesar sa se "atinga" toate elementele care pot fi previzionate in ideea de a elimina posibilitatile de analiza particulara fara a lua in considerare aspectele globale ale afacerii.

Aceste cerinte de "globalizare" a descrierii afacerii are in primul rand un efect de relevare a anumitor factori critici/ puncte critice, asupra carora se poate interveni eficient chiar de la momentul startului unei afaceri fie prin realizarea unor elemente de "corectare"/ prevenire ale efectelor "punctelor critice", fie prin existenta alternativelor/ optiunilor "de lucru" ce vor fi prevazuti in planul de afaceri.

Din aceste motive este evident ca orice plan de afaceri este caracterizat de necesitatea existentei sale in doua forme "obligatorii":

- planul de afaceri propriu zis, care este dezvoltat de inteligenta, experienta, cerinta de moment sau viitoare a unui intreprinzator sau a unui grup apartinand unei institutii (este practic un fel de schematizare virtuala sau scrisa a ideii afacerii care ia in calcul de cele mai multe ori doar ideea de afacere fara a intra in detaliile rularii acesteia, mai precis in detaliile afacerii) si

- planul de afaceri fizic, care este reprezentat de transpunerea planului de afaceri propriu-zis pe un suport de prezentare/ stocare (dosar, suport informatic, suport multimedia, etc.) in urma unor analize aprofundate a tuturor proceselor implicate de derularea afacerii, analize care merg pana la cele mai mici detalii pentru planurile de afaceri "de uz intern" sau la detaliile solicitate de finantator pentru planurile de afaceri "de solicitare ale unei finantari".

Este evident ca prima forma de existenta a unui plan de afaceri nu o vom discuta deoarece ea este tipica in totalitate modului de a gandi si reactiona a emitentului fiind imposibil de a ajunge la o "determinare" a unei specificitati (care sa poata fi inclusa intr-o prezentare - cum este cea de fata).

Planul de afaceri fizic este aproape in totalitate realizat in baza unor criterii generale sau specific solicitate (acesta fiind cazul planurilor de finantare care vor fi inaintate institutiilor sau factorilor de finantare, fapt pentru care vor exista anumite cereri de specificitate de partea acestora) deoarece trebuie sa contina un minim de informatii si linii de actiune care sa induca "justificarea existentei" acestuia precum si a gesturilor ulterioare la care se va proceda in baza acestuia (atunci cand a fost aprobat, certificat, etc.). Se poate spune ca, planul de afaceri se constituie asemenea unui document fundamental pentru fiecare afacere in parte si, din punct de vedere investitional, este asemenea unui magnet care poate atrage finantari intr-o firma reper (de fapt in afacerea derulata de aceasta).

Ratiunea "de existenta" a unui plan de afaceri deriva din alte doua considerente:

- managerul unei afaceri oricat de organizat ar fi, chiar si atunci cand subordonatii sai sunt calitativ de exceptie, poate "gasi" intr-un plan de afaceri "instrumentul" optim de cristalizare a obiectivelor si pasilor necesari pentru a ajunge la acestea furnizand un cadrul de desfasurare al activitatilor de management (asemenea unui ghid de lucru). Identificarea si cuantificarea obiectivelor de activitate ale firmei se constituie asemenea unei succesiuni obligatorii de stabilire si parcurgere a "obiectivelor" (determinand necesitatea de a "aloca" termene si "niveluri/ cuantumuri" de realizare pentru acestea), "permitand" oricarui manager sau grup managerial sa isi stabileasca performantele activitatii prestate mult mai eficient decat prin simpla parcurgere si interpretare a datelor "de bilant" (a se "vedea" si eficienta acestei forme de raportare a performantei in cazurile in care se analizeaza rezultatele/ performantele "fata in fata" cu actionarii, mai ales daca acestia au aprobat planul de afaceri. In plus, daca ne punem in locul unui actionar este evident ca acesta are posibilitatea sa vada cu adevarat rezultatele managementului si sa estimeze gesturile sale viitoare raportat la forma de afacere sau forma de management - mai ales in conditiile actuale de "management" cand aproape orice persoana angajata in functii manageriale tinde sa uzeze de orice mijloc pentru a-si atinge obiectivele propuse).

- a doua ratiune "de existenta" este cea legata de posibilitatea de a promova afacerea respectiva in orice moment catre un potential investitor prin intermediul unui eficient instrument descriptiv, planul de afaceri. Se poate spune ca un plan de afaceri este asemenea "cartusului pe teava" care poate fi tras oricand in directia dorita.

Este bine sa subliniem faptul ca atragerea de capital se poate face prin mai multe procedee. Astfel, in cazul societatilor pe actiuni atragerea se face prin cotarea la bursa si mentinerea unui curs favorabil al actiunilor (in general cu eficienta asupra elementelor patrimoniale si/ sau financiare ale intreprinderii respective) precum si al dividendelor distribuite (pentru mentinerea unei "atractivitati investoriale"), prin emiterea simpla de actiuni sau obligatiuni.

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Planul de Afaceri - Generalitati.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Nota:
7/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
34 pagini
Imagini extrase:
34 imagini
Nr cuvinte:
15 072 cuvinte
Nr caractere:
90 006 caractere
Marime:
54.74KB (arhivat)
Publicat de:
NNT 1 P.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Curs
Domeniu:
Management
Predat:
la facultate
Materie:
Management
Sus!