Managementul operațiunilor de turism

Previzualizare curs:

Extras din curs:

CAPITOLUL III

MANAGEMENTUL AGENŢIILOR DE TURISM

3.1. Tipologia şi structura specifică a agenţiilor de

turism

Agenţia de turism reprezintă o societate comercială, al cărei principal rol este de intermediere a unor servicii turistice între agenţii economici producători (prestatori) de servicii turistice şi turiştii clienţi. În acest sens, agenţiile de turism derulează următoarele activităţi :

1. Procurarea prestaţiilor de servicii: hotelărie, transport, masă, tratament, agrement, ghid etc;

2. Organizarea (producţia) de aranjamente turistice: călătorii individuale sau colective, pe baza unui program dinainte stabilit de agenţie la cererea clientului sau doar la iniţiativa agenţiei;

3. Comercializarea produselor turistice deja create, de către alte agenţii producătoare de voiaje numite tour-operatoare;

4. Informarea turiştilor asupra programelor turistice oferite;

5. Promovarea şi publicitatea unor programe turistice deja create.

Organizaţia Mondială a Turismului, în scopul delimitării principalelor funcţiuni manageriale, precum şi a domeniului de specializare, structurează agenţiile de turism în:

1. agenţiile de turism producătoare de aranjamente turistice (touroperatoare);

2. agenţiile de turism, detailiste, care comercializează produsele turistice ale tour-operatorilor sau unele servicii separate, de regulă complementare;

3. agenţiile de turism cu activitate mixtă.

Din punct de vedere al preponderenţei activităţilor de turism în pachetul final de servicii turistice, se pot distinge:

1. agenţii de turism primare sau directe, la care activităţile şi serviciile turistice predomină în pachetul total oferit (de exemplu, cazarea, masa, transportul turistic, serviciile de ghizi, de tratament balnear în staţiunile turistice);

2. agenţii de turism secundare sau indirecte, care prestează, pe lângă alte servicii comerciale, şi servicii de turism.

Majoritatea agenţiilor de turism sunt de dimensiuni mici, cele mai numeroase regăsindu-se în Marea Britanie (7341), urmată de Germania (6435), Italia (5372). Prin intensificarea concurenţei la nivel internaţional, relaţiile dintre agenţiile de voiaj s-au intensificat, apărând reţele de agenţii de voiaj, care, pe lângă activităţile de intermediere în vânzarea biletelor de călătorie, au „montat" produse turistice diverse, organizând, la rândul lor, călătorii la preţ forfetar cu diferite mijloace de transport. Ca reacţie la tendinţa de constituire a unor reţele de agenţii de voiaj, firmele şi agenţiile de turism s-au reunit de asemenea, în reţele sau au fuzionat cu alte organisme şi organizaţii mai puternice.

După dimensiunea activităţilor desfăşurate, se disting:

1. mari concerne industriale;

2. agenţii de voiaj de mărime mijlocie;

3. agenţii şi birouri de turism mici.

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Cap 3.doc
  • Cap 4.doc
  • Cap 5.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Nota:
8/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
3 fisiere
Pagini (total):
98 pagini
Imagini extrase:
98 imagini
Nr cuvinte:
41 212 cuvinte
Nr caractere:
229 335 caractere
Marime:
496.89KB (arhivat)
Publicat de:
NNT 1 P.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Curs
Domeniu:
Management
Predat:
la facultate
Materie:
Management
Sus!