Managementul Inovării

Previzualizare curs:

Cuprins curs:

MANAGEMENTUL INOVARII SI SCHIMBARILOR
IN ORGANIZATII 1
INOVAREA, SCHIMBARILE SI MANAGEMENTUL CUNOSTINTELOR 2
CREATIVITATE SI PERFORMANTA 10
NIVELUL APTITUDINILOR DE ASCULTARE 20
EXERCITIUL VALORILOR 21
ABORDARI CREATIVE 23
TEHNICI DE EFICIENTIZARE A PROPRIEI ACTIVITATI
,,Metoda creativa armonioasa EFI-ROM" 27
NOTIUNI FUNDAMENTALE ALE MANAGEMENTULUI INOVARII 33
INOVATIA SI STRATEGIA 37
INOVAREA, CA SI PROCES 45
ORGANIZAREA PLANULUI DE INOVARE 50
MANAGEMENTUL CREATIVITATII SI INOVARII 57
ORGANIZAREA INOVATIVA 73
INOVAREA SI TEHNOLOGIILE INFORMATIONALE 79
MANAGEMENTUL CALITATII TOTALE IN CONTEXTUL
TEHNOLOGIEI INFORMATIEI INOVATIVE 91
DEZVOLTAREA CREATIVITATII 96
MANAGEMENTUL RELATIEI, CU CLIENTII SI PARTENERII 112
MANAGEMENTUL SCHIMBARILOR IN ORGANIZATII 126
APLICATII 140
BIBLIOGRAFIE SELECTIVA 169

Extras din curs:

A-ti da seama de amploarea potentialului este o problema eminamente practica, care pe langa activitatea intelectuala implica intreaga fiinta. Acest volum nu se adreseaza doar mintii, ci este mai bine inteles cu ajutorul inimii si imaginatiei. Vremurile ce vin ne pot dezvalui aspecte poate uneori neglijate, poate alteori ignorate, poate frecvent traite cu nadejdea ca visurile se vor putea implini. Putem avea convingerea ca doar de noi depinde totul. Asa este facuta lumea. Asa suntem noi: dornici de a sti si de a trai constient si inovativ stiinta noastra.

Ordinea fireasca a lumii in care traim se bazeaza pe experienta directa, nu pe povestiri despre experienta. Pentru a putea trai constienti aceste etape minunate ale experientei traite in cunostinta de cauza, putem sa parcurgem un drum al maturizarii noastre. Putem sa fim, pe parcursul acestui demers, diferiti de ceea ce am invatat, diferiti de ceea ce ne-am obisnuit sa fim - sa fim in mod constient creativi.

Prezentul volum poate fi folosit de catre specialisti si intreprinzatori, iar ca suport de curs de catre studentii de la specializarile Management,. Inginerie economica, Administratie Publica, stiinte economice etc.

Avram TRIPON

INOVAREA, SCHIMBARILE

SI MANAGEMENTUL CUNOSTINTELOR

Specifice prezentului sunt organizatiile care se bazeaza pe cunoastere intr-un sens profund si extins la scara colectiva a comportamentului grupurilor si ansamblului organizatiei. In cadrul acestora:

- fondul de cunostinte este inteles drept principala resursa a organizatiei, decisiva pentru performanta ei strategica globala;

- procesele intelectual-intensive devin nu doar preponderente, ci si determinante pentru functionarea organizatiei in atingerea obiectivelor ei;

- organizatia structureaza, pentru actorii individuali si colectivi, solicitari, roluri si responsabilitati noi privitoare la gestionarea cunoasterii si a proceselor legate de ea;

- cultura organizationala instituie consensual repere normative pentru perpetuarea valorilor legate de creativitate, competenta, invatare, comunicare;

- aspectele referitoare la cunoastere capata un rol esential in afirmarea identitatii organizatiei, in asigurarea integritatii si coerentei acesteia in termeni de structura, strategie, actiune.

Societatea cunoasterii reprezinta mai mult decat societatea informationala si societatea informatica, inglobandu-le de fapt pe acestea.

Societatea cunoasterii presupune:

- extindere si aprofundare a cunoasterii stiintifice si a adevarului despre existenta;

- utilizarea si managementul cunoasterii existente;

- producerea de cunoastere noua;

- diseminare fara precedent a cunoasterii pentru toti oamenii prin mijloace noi (Internet, e-learning);

- recunoasterea importantei si gasirea unor metode de masurare a valorii bunurilor intangibile.(32)

Aspecte si categorii ale cunoasterii.

- cunostinte codificate, echivalente cu informatiile, au fost explicitate de catre posesor si se gasesc intr-o forma pregatita pentru transfer;

- cunostinte comune, acceptate ca standard, fara a fi explicitate formal;

- cunostinte sociale, despre relatiile culturale si interpersonale si se refera la valori impartasite pe scara larga;

- cunostinte incorporate, tacite, legate de experienta, abilitatile unei persoane.

Cunoasterea ca resursa inovativa

Daca la inceput studiul inovatiei in domeniul industrial era concentrat spre inovatie in sine, in timp a devenit tot mai evident ca trebuie studiate pattern-urile specifice comportamentului firmei prin care se permite dezvoltarea de inovatii. Fiecare firma are un mod de dezvoltare propriu, bazat pe un comportament greu de imitat de alte firme, care combina intr-un mod unic competente si capabilitati organizationale, functionale, tehnologice. Acestea se imbunatatesc in timp prin acumularea, aplicarea si imbogatirea cunostintelor intangibile. Avantajul competitiv al unei firme consta in modul in care aceste cunostinte adauga valoare produselor/serviciilor acesteia.(32)

Bibliografie:

4. Jean-Luc Bertrand - Cartea echilibrului, ed. Lucman, 1998

5. Brigitte Bouillerce, Emmanuel Carre : Cum sa ne dezvoltam creativitatea

6. Florian Buse, coordonator - Manual de tehnologie economica, ed. Dacia, 2002

7. Mariana Caluschi, Ana Gugiuman : Inventica si scoala

8. Dale Carnegie - Secretele succesului, ed. Curtea Veche, 1997

9. Stephen R. Covey - Eficienta in 7 trepte, Editura ALL, 1999

10. Stephen R. Covey - Etica liderului eficient sau Conducerea bazata pe principii, Editura ALFA, 2000

11. Stephen R. Covey - Managementul timpului sau cum ne stabilim prioritatile, Editura ALFA, 2000

12. Charly Cungi - Cum sa ne afirmam, ed. Polirom, 1999

13. Charles Coates - Managerul total, ed. Teora, 1997

14. Sam Deep, Lyle Sussman - Sa actionam inteligent, ed. Polimark, 1996

15. Peter F. Drucker - Inovatia si sistemul antreprenorial; practica si principii, ed. Enciclopedica Bucuresti, 1993

16. Valeriu Erhan - Brevetul de inventie, ed. LUMINA LEX, Bucuresti, 1995

17. Debbie Ford - Partea intunecata a cautatorilor de lumina, ed. For You, 2001

18. Philip Glouchevitch - Cheile succesului german in afaceri, ed. Sedona, 1996

19. Andrew Goliszek - Invingeti stresul, ed. Teora, 1998

20. Ros Jay - Marketingul cu costuri minime, ed. Teora, 1997

21. Margo Krasne - Munca de lamurire, o arta- ed. Antet, 1998

22. Serghei Nikolaevici Lazarev - Privire in viitor, ed. Dharna, 2000

23. Xavier Lucron - Manipularea prin corespondenta, ed. Antet, 1998

24. Joseph Mancuso - Ponturi & trucuri in afacerea ta de succes, ed. Nemira, 1998

25. Liviu Marian - Strategii manageriale de firma, Editura Universitatii "Petru Maior" Tg. Mures, 2001

26. Liviu Marian - Managementul proiectelor, ed. EFI-ROM, 2001

27. Timothy Miller - Bucura-te de ceea ce ai, ed. Humanitas, 1999

28. Mark Pinder, Stuart McAdam - Consultanta in afaceri, ed. Teora, 1997

29. Octavian Plesa, Florin Ciotea, Nicolae Naum - Inovarea si sfidarile schimbarii, ed. Multimedia, 1996

30. Meryem Le Saget - Managerul intuitiv - o noua forta, Editura economica, 1999

31. Daniel Robey, Designing Organization, IRWIN, Homewood, Illinois, 1986

32. Gerti Senger, Walter Hoffmann - Cum sa ne calculam coeficientul de personalitate, ed. Gemma Pres, 1998

33. Hassan Souni - Manipularea in negocieri, ed. Antet, 1998

34. James A. Stoner, R. Edward Freeman, Management, Prentice Hall, 1989

35. Gabriela Strnad - Managementul cunostintelor, dizertatie masterat, UPM, 2002

36. Kurt Tepperwein - Superintuitia, Gemma Pres, 1999

37. Avram Tripon - Sa-ti fii stapan -Ghid pentru mileniul trei, Ed. Crist,Bucuresti, 1999

38. Avram Tripon, Vladut Nisipeanu - Sansele noastre, Editura Tipomur, 2000

39. Denis Waitley - Semintele generozitatii, ed. Business Tech International Press, 1999

40. Neale Donald Walsch - Momente de gratie, ed. FOR YOU, 2001

41. Neale Donald Walsch - prietenie cu Dumnezeu, ed. FOR YOU, 2000

42. *** - Dictionar enciclopedic, ed. Enciclopedica, vol. 1, Bucuresti 1993.

43. *** - Dictionar enciclopedic, ed. Enciclopedica, vol. 3, Bucuresti 1999.

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Managementul Inovarii.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
8.5/10 (6 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
171 pagini
Imagini extrase:
171 imagini
Nr cuvinte:
75 412 cuvinte
Nr caractere:
404 009 caractere
Marime:
294.13KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Curs
Domeniu:
Management
Tag-uri:
valoare, bunuri, informatie
Predat:
la facultate
Materie:
Management
Profesorului:
Avram Tripon
Sus!