Managementul calității produselor și serviciilor

Previzualizare curs:

Extras din curs:

Factorii care contribuie la reali calit pot fi redati prin 5M: M1 materia prima care tb sa raspunda dpdv calit doumentatiei de fabricatie, M2 masini si unelte care tb sa lucreze in cond de precizie cerute de tehnologia de executie, M3 mijloacele de masurare care tb sa fie conform documentatiei tehnice, M4 microclimatul fizic si psihic constand din temperetura, umiditate si relatia de colaborare intre intregul personal, M5 muncitorii care tb sa cunoasca cerintele importante.

ABORDAREA SISTEMICA SI SISTEMATICA A CALITATII

Sist simplificat al calit incepe cu nivelul calit intrarilor(res mat, res umane, resurse fin, inf, pamant, timp), continua cu niv calit proceselor de stare(operatii, procese fizice ale factorilor parametrizati), interventia managementului pt corectarea unor erori posibile si niv calit iesirilor(produse industriale. Agricole si servicii)

Componentele sist calit produselor sunt legate de:

-structura organizationala a calit

-resursele si procesele structurate in planuri, programe, bugete de V si ch legate organic si in mod direct de calit

-toate componentele tb gandite in prealabil

-inf

Abordarea sistemica se bazeaza pe teorii specifice sistemelor cum ar fi cibernetica, teoria informaticii, teoria sist sociale.

Abordarea sistemica are unele limite care se leaga de existenta pericolului de simplificare prea mare a sist reale de insuficiente sau imposibilitatea cuantificarii unor fenomene de existenta, a unui grad de incertitudine in prevenirea schimbarilor, motiv pt care aceasta metoda necesita asocierea altor metode, tehnici si procedee.

In viziunea sistemica, calit produselor se cere abordata ca un sistem cibernetic complex, stans legat de sist calit. Gandirea sistemica constituie metoda de baza pt elab scenariilor de derulare a sist calit produselor in conditii optime.

ABORDAREA STRATEGICA A CALITATII

Abordarea strategica a mg calit depinde de filozofia conducerii manageriale care se reali prin: viziune, misiune, politica si strategie.

Viziunea reprez imagine a viitorului, bazata pe analize care se poate constitui suportul unor orientari ale dezv ulterioare.

Misiunea tb sa defineasca precis scopul, respectiv masura de a satisface trebuintele si necesitatile cons.

Misiunea la fel ca si viziunea se cere abordata diferentiat pe treptele ierarhice ale productiei.

Politica constituie un ghid care arata modul de comportare a firmei in raport cu cons. Responsabila pt stab politicii calit este conducerea intrep.

Strategia arata modul prin care firma combina resursele si conduce procesele pt a-si indeplinii

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Managementul Calitatii Produselor si Serviciilor.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
8/10 (5 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
11 pagini
Imagini extrase:
11 imagini
Nr cuvinte:
4 912 cuvinte
Nr caractere:
29 317 caractere
Marime:
27.08KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Curs
Domeniu:
Management
Tag-uri:
servicii, analiza, calitate, organizare, manageri, firma
Predat:
la facultate
Materie:
Management
Profesorului:
Apan Diana
Sus!