Managementul Afacerii

Previzualizare curs:

Extras din curs:

INTRODUCERE

În activitatea productiv-economică si socială este necesară organizarea si

conducerea, în măsura în care cunoasterea general este dezvoltată exponential, prin

aparitia mijloacelor moderne de telecomunicare fără frontiere. Managementul general se

regăseste aplicat în domenii si sub-domenii în care îsi desfăsoară activitatea colectivitătile

umane.

Se constată că, în mediul economic contemporan au loc schimbări majore,

structurale si relationale, în rândul celor ce produc si distribuie în mod organizat bunuri si

servicii.

Toate firmele se regăsesc în cadrul unui mediu extern, respectiv într-un sistem

deschis, global. Mediul interactionează cu firmele, iar acestea din urmă se adaptează la

schimbări si răspund la cereri.

În egală măsură, sub incidenta caracteristicilor complexe ale mediului intră si

afacerile. De aceea, în mod obiectiv, afacerile trebuie organizate si conduse, prin

compatibilizarea cu conceptia si principiile moderne de management.

Se deduce că, managementul afacerilor este esential să fie însusit de către

conducătorii de firme, având în vedere necesitatea interrelationării actiunilor lor de

organizare si conducere cu mediul economico-productiv local, national, regional si

global.

CAPITOLUL 1

COORDONATE ISTORICE SI CONCEPTUALE

Definitie

Managementul este o functie profesionala care înseamana a conduce, într-un context dat, un grup de persoane care au de atins un obiectiv comun, în conformitate cu finalitatile organizatiei din care fac parte.

Sa explicitam, pe rând, elementele cheie ale acestei definitii generale:

Functie profesionala

Functia profesionala este o activitate profesionala practica pentru exercitarea careia sunt necesare cunostinte si abilitati specifice, tehnice si relationale.

In raport cu alte functii si profesii, functia manageriala are doua caracteristici proprii:

• Se exercita cu si asupra altor persoane (colegi, colaboratori, superiori ierarhic), deci nu este o meserie solitara;

• Se învata nu numai în scoala, fie ea universitate de management, ci mai ales în contact cu terenul, cu practica

De aceea, obiectivele unei formari manageriale sunt:

• a-l ajuta pe cursant sa dobândeasca si sa-si îmbunatateasca cunostintele, tehnicile de lucru si competentele relationale;

• a-l determina pe cursant sa constientizeze si sa valorizeze propria experienta practica.

A conduce

Este un termen generic care desemneaza diferitele stiluri de management, dar care înseamna, indiferent de stil, a avea responsabilitatea unei echipe care trebuie sa atinga obiective comune.

Intr-un context dat, se refera la doua aspecte:

• conditiile economice, sociale, politice specifice, cu constrângeri si

oportunitati;

• caracteristicile culturale, mentalitatile, traditiile, specificul institutiei sau al serviciului public din care face parte

Chiar daca dorim sa-l schimbam, sa-l facem sa evolueze (dorinta absolut necesara in conditiile reformei protectiei copilului în Romania), acest fapt nu este posibil dintr-o data. Trebuie sa tinem cont si sa adaptam practica manageriala la realitatea în care suntem obligati sa actionam.

A conduce un grup de persoane

Sa nu confundam managementul cu a avea persoane în subordine.

Nu pot fi conduse direct (în conditii de eficienta) grupuri mai mari de 8-10 persoane; acesti colaboratori directi pot conduce, la rândul lor, alte grupuri de colaboratori.

Rezultatele obtinute de serviciul public judetean depind, în mare masura, de capacitatea directorului de a conduce primul cerc de colaboratori directi.

Obiectiv comun, în conformitate cu finalitatile organizatiei

Toata dificultatea functiei manageriale se poate sintetiza in urmatoarea propozitie:

"Pentru a atinge un obiectiv, trebuie mai întâi sa îl ai".

Daca într-o organizatie obiectivele nu sunt întotdeauna clar definite, sau daca sunt definite doar la nivelul ansamblului organizatiei, si nu si la nivelul fiecarui subansamblu în parte, este absolut necesar ca obiectivele sa fie explicitate într-o maniera operationala.

Astfel, toate serviciile componente ale DJPC trebuie sa aiba obiective clare, suficient de bine explicate pentru a fi operationale. Directorul DJPC, împreuna cu cei mai apropiati colaboratori (directori adjuncti si sefi de servicii) vor lucra la stabilirea obiectivelor, pe care ulterior toti membrii echipei vor trebui sa le cunosca si sa le asimileze, astfel încât energiile sa fie mobilizate în acelasi sens.

De aceea managementul este comparat adesea cu un lant, a carui calitate pe ansamblu nu depinde de calitatea zalei celei mai puternice, ci de cea a zalei celei mai slabe…

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Managementul Afacerii.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Nota:
8/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
31 pagini
Imagini extrase:
31 imagini
Nr cuvinte:
10 284 cuvinte
Nr caractere:
63 972 caractere
Marime:
64.38KB (arhivat)
Publicat de:
NNT 1 P.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Curs
Domeniu:
Management
Predat:
la facultate
Materie:
Management
Profesorului:
Nicorescu Elisabeta
Sus!