Management și Comportament Organizațional

Previzualizare curs:

Extras din curs:

1. COMPONENTA METODOLOGICĂ

- sistemul de management abordat de S.C. ca si instrument este MANAGEMENTUL PRIN OBIECTIVE, constând în defalcarea obiectivelor organizaţiei până la nivelul executanţilor şi corelarea recompenselor/sancţiunilor cu rezultatele obţinute din realizarea obiectivelor;

- trinomul obiective-rezultate-recompense/sancţiuni constituie elementul fundamental al implementării şi utilizării acestui instrument managerial;

- s-a optat pentru acest instrument deoarece s-a dorit imprimarea unor caracteristici de ordine, disciplină, rigurozitate in cadrul organizaţiei;

- din punct de vedere al gradului de defalcare a obiectivelor fundamentale s-a ales ipostaza managementului prin obiective axat pe individ, în care obiectivele sunt stabilite până la nivel de post, respectiv obiective individuale (ex. obiective individuale: )

2. COMPONENTA DECIZIONALĂ

- decizia de management reprezintă o concretizare firească a exercitării procesului de management şi a fiecărei funcţii a acestuia; este decizia ce influenţează comportamentul decizional şi operaţional al angajaţilor S.C

- analizând tipologia deciziilor managementului S.C se constată următoarele:

a) din punct de vedere al orizontului de timp şi implicaţiilor asupra organizaţiei predomină deciziile tactice (orizonturi variabile de timp, de la o lună la un an, grad de detaliere a obiectivelor invers proporţional cu orizontul de timp)

b) în funcţie de natura variabilelor implicate şi posibilităţilor de anticipare a rezultatelor predomină deciziile certe (variabilele sunt controlate iar anticiparea rezultatelor se face cu precizie)

c) în funcţie de amploarea decidentului predomină deciziile individuale avizate (adoptate de manageri individuali, amplasaţi pe diferite niveluri ierarhice, dar care nu pot fi operaţionalizate fără acordul unor manageri amplasaţi pe un nivel ierarhic superior)

d) în funcţie de frecvenţa adoptării lor predomină deciziile aleatoare (adoptate în funcţie de apariţia unor probleme ce necesită intervenţia managerului)

3. COMPONENTA INFORMAŢIONALĂ

- informaţional, managementul înseamnă date, informaţii, fluxuri şi circuite informaţionale, proceduri informaţionale, mijloace de tratare a informaţiilor ce contribuie nemijlocit la fundamentarea, adoptarea şi aplicarea deciziilor

- analizând tipologia informaţiilor vehiculate în cadrul S.C se constată următoarele:

a) din punct de vedere al modului de prezentare predomină informaţiile scrise (consemnate pe hârtie, cu grad ridicat de conservare, necesită costuri modeste comparativ cu cele audiovizuale)

b) în funcţie de direcţia vehiculării se constată coexistenţa informaţiilor ascendente (transmise de „jos în sus” şi referitoare la gradul de realizare a obiectivelor şi de aplicare a deciziilor) cu cele descendente (transmise de „sus în jos” sub forma deciziilor, indicaţiilor metodologice, dinspre manageri spre executanţi).

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Management si Comportament Organizational
    • Comunicare organizationala.doc
    • Evaluarea performantelor.doc
    • Gestiunea carierei.doc
    • Globalizare si comportament organizational.doc
    • Invatarea organizationala.doc
    • Management si comortament organizational.doc
    • MANAGEMENTUL CARIEREI.doc
    • MANAGEMENTUL CONFLICTELOR.doc
    • Managementul resurselor umane.doc
    • Recrutare si Seleceie Personal sisteme informatice.doc
    • SISTEMUL DE MANAGEMENT.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Nota:
9/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
11 fisiere
Pagini (total):
204 pagini
Imagini extrase:
203 imagini
Nr cuvinte:
47 646 cuvinte
Nr caractere:
259 125 caractere
Marime:
281.45KB (arhivat)
Publicat de:
NNT 1 P.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Curs
Domeniu:
Management
Predat:
la facultate
Materie:
Management
Sus!