Management

Previzualizare curs:

Cuprins curs:

Partea I: Management
Cap. 1. Ce este managementul
Cap. 2. Procesul de management
Cap. 3. Întreprinderea şi mediul de afaceri
Cap. 4. Organizarea procesuală şi structurală
Cap. 5. Decizia şi procesul decizional
Cap. 6. Metode moderne de management
Cap. 7. Managerul şi stilul de conducere
Partea II: Marketing
Cap. 1. Ce este marketingul
Cap. 2. Informaţia de marketing
Cap. 3. Produsul şi politica de produs
Cap. 4. Preţul şi politica de preţ
Cap. 5. Distribuţia şi politica de distribuţie
Cap. 6. Promovarea şi politica de promovare

Extras din curs:

Partea I Management

Cap. 1. Ce este managementul

A. Întrebări ajutătoare:

1. Care sunt accepţiunile termenului de “management”?

2. Când s-a impus conceptul de management în activitatea economică?

3. Ce diferenţă este între management şi organizare, îndrumare, dirijare, administrare, leadership?

4. Care sunt criteriile care stau la baza diferenţierii muncii manageriale?

5. Ce studiază managementul?

6. Care sunt principalele etape în gândirea managerială?

7. Care sunt principalele şcoli de gândire în management şi adepţii lor?

8. Care sunt principiile managementului?

9. Care este locul managementului în cadrul sistemului ştiinţelor economice?

10. Cum se caracterizează piramida managerială din punctul de vedere al funcţiilor manageriale şi tehnice?

B. Explicaţii şi comentarii

Conceptul de management cunoaşte 3 accepţiuni: activitate, grup de oameni care conduc o întreprindere şi ştiinţă.

Termenul de “management” este preluat din limba engleză, dar izvorul său este cuvântul “manus” din latină care înseamnă mână şi implică acţiunea de manevrare. În italiană, s-a format apoi cuvântul “mannegio” care se referă la prelucrarea cu mâna şi de aici, a apărut termenul francez “manège” cu semnificaţia de loc unde sunt dresaţi caii. Ulterior, a apărut în limba engleză cuvântul “manage” care exprimă activitatea de administrare, de conducere şi are substantivul “management”, care înseamnă conducător.

În acest fel, se observă că managementul ca activitate a fost identificat mai întâi în sfera sportivă. Ulterior, a fost adoptat în ştiinţa militară, în politică, ziaristică, administraţie publică. Termenul de management s-a impus în activitatea economică prin răspândirea lucrării “The Managerial Revolution” a lui James Burnham, în anul 1941.

Ca activitate, managementul se poate identifica odată cu procesul de concentrare a activităţii colective de muncă a oamenilor, adică odată cu procesul de adâncire a diviziunii muncii.

Conţinutul activităţii de management poate fi înţeles dacă se încearcă o analiză comparativă între aceasta şi activităţi cu care se confundă: organizare, îndrumare, dirijare, administrare, leadership. Prin urmare:

• managementul nu se identifică cu activitatea de organizare. Pentru ca un sistem economic să fie bine organizat, este necesară o decizie managerială în acest sens, dar pentru a beneficia de o conducere adecvată este necesară o organizare corespunzătoare;

• managementul nu se confundă cu activitatea de îndrumare, respectiv supravegherea. Aceasta din urmă presupune o latură a conducerii valabilă în condiţiile în care munca este percepută ca acţiune umană necesară pentru existenţă dar lipsită de conştiinţă şi devotament profesional;

• managementul nu înseamnă activitatea de dirijare. Aceasta presupune orientarea unui sistem economic spre atingerea de noi trepte în dezvoltarea sa şi reprezintă un segment al activităţii manageriale.

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Management.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Nota:
7/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
50 pagini
Imagini extrase:
47 imagini
Nr cuvinte:
12 957 cuvinte
Nr caractere:
76 362 caractere
Marime:
60.76KB (arhivat)
Publicat de:
NNT 1 P.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Curs
Domeniu:
Management
Predat:
la facultate
Materie:
Management
Profesorului:
Platis Magdalena
Sus!