Funcțiile managementului serviciilor sociale

Previzualizare curs:

Cuprins curs:

Prezentarea 1
Politica asistentei sociale in Statele Moderne
A. Contextul Istoric: Perioada Timpurie Crestina
B. Revolutia Industriala
C. Statul Modern al Asistentei Sociale
D. Pluralismul asistentei – Economia mixta a asistentei
Prezentarea 2
Institutionalizare, dezinstitutionalizare, integrarea in comunitate
A. Trecere in revista din punct de vedere istoric
B. Integrarea in comunitate
Prezentarea 3
Rolurile si functiile managementului in organizatii
A. Functiile generale ale managementului
B. Rolurile si atributiile managerilor
C. Caracteristicile organizatiilor bine administrate
D. Terminologie
Prezentarea 4
Stil de Leadership si luarea deciziilor in organizatii
Exercitiul 1 – Luarea deciziei ‘Supravietuirea pe Luna’
Exercitiul 2 – Studiu de caz – Dezvoltarea parteneriatelor intre sectoarele pulic si privat: schita unui plan de afaceri
Exercitiul 3 – Bune practici in managementul din Romania – Prezentarea unui studio de caz
Exercitiul 4 – Studiu de caz – Analiza SWOT
Prezentarea 5
Rolurile si functiile comitetelor
A. Comitetele ca organizatii colective de luare a deciziei
B. Rolul si indatoririle Presedintelui unui Comitet
C. Rolul Membrilor Comitetului
D. Rolul Secretarului
E. Factorii ce afecteaza buna functionare a Comitetului
F. Sedintele Comitetului
Prezentarea 6
Caracteristicile unice ale managementului serviciilor umane
A. Ce reprezinta un bun manager
B. Implementarea politicilor
C. Aspectele cheie ale Managementul Serviciilor Sociale
D. Managementul public si privat pentru obtinerea de profit
Prezentarea 7
Subiect: Managementul Resourselor Umane
1. Recrutarea si selectia de personal
2. Evaluarea competentelor
3. Sesiuni de instruire
4. Managementul carierei
5. Motivatia si satisfactia
Suport video explicativ al activitatii
Exercitii suplimentare

Extras din curs:

Introducere

Un obiectiv important al acestui seminar de doua zile este de a prezenta tendintele actuale in domeniul asistentei sociale si in mod special de a sublinia inter-dependenta in crestere intre sectorului public, a celui privat si de voluntariat.

Acesta reprezinta contextul si cadrul in care managerii serviciilor sociale trebuie sa functioneze. De aceea este necesar sa fii bine informat cu privire la schimbarile care au loc in domeniul asistentei sociale. Aceasta tara incearca in prezent sa-si restructureze serviciile din domeniul asistentei sociale prin politici de descentralizare, privatizare si dezinstitutionalizare. Aceasta reprezinta cu siguranta o provocare pentru aceia dintre dvs. care aveti responsabilitatea de a implementa aceste politici.

Cel de al doilea scop al seminarului este acela de a va oferi asistenta in intelegerea diferentelor si particularitatilor in managementul organizatiilorr private in comparatie cu organizatiilor publice. Trebuie sa stim in ce moduri serviciile sociale au caracteristici distincte si ca urmare solicita calificari diferite in management.

In al treilea rand seminarul se va axa pe dezvoltarea calificarilor legate de management in scopul de a permite fiecaruia dintre voi sa-si amplifice propria competenta in managamentul propriilor servicii.

Intr-o perioada atat de scurta de desfasurare a seminarului este evident ca nu este posibil sa acoperim toate aspectele managementului si de asemeni sa analizam in amanunt toate caracteristicile. Cu toate acestea, sa speram ca va vom oferi destul material pentru a stimula discutiile si ridica intrabari privind practicile bune, competente ale managementului serviciilor sociale.

In plus de prezentarile materialelor teoretice, se vor organiza discutii pe grupuri mici si exercitii scrise, in cadrul carora se asteapta ca participantii sa isi impartaseasca punctele de vedere si experienta cu privire la managementul din propria organizatie. Ca urmare, vor fi organizate atat prezentari teoretice cat si discutii pe grupuri si invatare din experienta.

Acest seminar este unul dintr-o serie de cinci seminarii pe care Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei le-a aprobat in contextual proiectului Phare, deoarece Ministerul este convins ca instruirea personalului reprezinta o necesitate si o pre-conditie pentru implementarea cu succes a politicilor de asistenta sociala in Romania. Consideram ca acest seminar este foarte important deoarece se adreseaza persoanelor care au cea mai mare responsabilitate in administrarea serviciilor sociale.

Aveti in vedere faptul ca in anexele acestui modul sunt reproduse exercitii, materiale si slide-uri. Rezumatele sunt duplicate dupa slide-uri si trebuie oferite participantilor in acelasi timp in care slide-ul e aratat in cadrul prezentarii – locul potrivit al fiecarui material adiacent este indicat in aceste note.

Prezentarea 1

Politica asistentei sociale in Statele Moderne

A. Contextul Istoric: Perioada Crestina Timpurie

Voluntariatul are o lunga istorie si merge pana la primele secole ale Crestinismului. In timpul Imperiului Bizantin filantropia era o activitate larg raspandita, atat printre Imparati, cat si printre autoritatile Bisericii. Ca sa mentionam un singur exemplu, intr-un anumit moment 80.000 de paini erau distribuite zilnic saracilor, cersetorilor, calatorilor si pelerinilor. Manastirile erau intodeauna deschise, oferind ospitalitate la orice persoana. Aceasta traditie a continuat in toate Bisericile Ordodoxe chiar si pana in ziua de azi.

Dezvoltari paralele au avut loc, dar cu diferente notabile in Biserica Romano-Catolica si Bisericile Protestante. In Biserica Romano-Catolica activitatile caritatabile s-au exercitat prin crearea unor ordine monastice specifice. De exemplu, Ordinul Franciscanilor, a Surorilor Milei, Ordinul Iezuitilor, etc.

Luther (1517) a subliniat datoria fiecarui individ de a oferi sprijin si ajutor compatriotilor sai crestini. Prin urmare, fiecare persoana trebuie sa ii ajute pe aceia ce au nevoie, dar, mai important, aceia ce au nevoie trebuie sa se ajute ei insisi prin munca si efort persistent. Munca este o virtute prin care noi atingem salvarea propriului suflet. Daca o persoana este saraca, atunci acea persoana are o responsabilitate proprie fata de conditia sa, si nu Dumnezeu si nici societatea. Ca urmare, aceia ce incerca sa se ajute pe ei insisi sa depasesca nenorocirile, trebuie sa fie ajutati.

In Constantinopol hotelurile erau astfel dezvoltate incat sa ofere ospitalitate pelerinilor ce aveau nevoie de ajutor in drumul lor spre Ierusalim. Aceste hoteluri devin apoi facilitati socio-medicale si Centre Spitalicesti. Fiecare Institutie a Sanatatii si a Asistentei Sociale era administrata de un director ce era responsabil in fata Ministerului Asistentei Sociale. In cea mai mare parte ajutorul era oferit prin personalul cleric si prin voluntari.

Revolutia Industriala

Aceasta perioada este caracterizata prin schimbari sociale si tehnologice rapide. Economia agrara, comunitatea rurala, familia extinsa, toate au fost drastic afectate. Urbanizarea a insemnat dezvoltarea rapida a oraselor, precum si miscarea in masa a fortei de munca catre fabricile cu program de munca lung.

Copii mici, persoanele in varsta dependente, persoanele bolnave sau mutilate precum si cele cu handicap fizic si mental au fost lasate fara ingrijire. Pentru a rezolva toate aceste probleme sociale s-a dezvoltat institutia asistentei sociale, deoarece Biserica nu a mai putut sa se ocupe de probleme de o astfel de amplitudine. Aceasta nu a insemnat insa ca eforturile voluntarilor sau organizatiile caritabile au incetat sa existe. Ele au continuat sa suplimenteze activitatile statului si ale agentiilor operationale.

Comunitatile locale erau responsabile pentru asistenta sociala fara avea prea mare sprijin din partea autoritatilor de la nivelul central. Un Comitet al Voluntarilor local era responsabil, atat pentru determinarea persoanelor ce au nevoie de asistenta, cat si pentru criteriile de eligibilitate pentru furnizarea unor astfel de ajutoare. Gradual a devenit evident ca voluntarii au nevoie de formare pentru a-si realiza sarcinile eficace si impartial. In cele din urma aceasta a dus la instruirea unor profesionisti in domeniul Asistentei Sociale si infiintarea profesiei de Lucrator Social.

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Functiile Managementului Serviciilor Sociale.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Nota:
6/10 (2 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
59 pagini
Imagini extrase:
59 imagini
Nr cuvinte:
21 333 cuvinte
Nr caractere:
132 191 caractere
Marime:
266.98KB (arhivat)
Publicat de:
NNT 1 P.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Curs
Domeniu:
Management
Predat:
la facultate
Materie:
Management
Sus!