Comunicarea Managerială

Previzualizare curs:

Extras din curs:

Finalitatea ofertei informationale depinde de organizatie (partid politic, universitate, asociatii studentesti, cluburi sportive, ministere, etc.)

Organizatia

1. „cadrul institutionalizat în care mai multi indivizi conlucreaza pentru a atinge un anumit scop”;

2. „sistemele sociale în interiorul carora dominante sunt raporturile scop-mijloace”.

Subsistemele organizatiei

Activitatile unei organizatii sunt de obicei împartite în trei categorii: activitatea de productie (transformarea), activitatea de conducere (management) si activitatea de informare. Fiecarei categorii îi corespunde un subsistem:

a) sistemul de transformare a unui input oarecare (materii prime sau energice) într-un output (bunuri sau servicii), destinat în general pietei (mediul social).

b) sistemul de management la care se supune întregul proces de productie;

c) sistemul informational prin care managerul este aliomentat cu date din interiorul si din exteriorul organizatiei.

Sistemul de management implica trei tipuri de activitati manageriale: planificarea, organizarea si administrarea. Planificarea presupune stabilirea scopurilor pe care le are organizatia respectiva si a etapelor de realizare a acestor scopuri. Fazele activitatii de planificare în management sunt: intelligence (alegerea de informatii), design (conceperea modelului de actiune) si choice (optiunea de ordin strategic). Semnalarea unei probleme este urmata de conceperea unui model prin care aceasta poate fi rezolvata, rezolvare care implica optiuni în faza de executie a planului.

Niveluri de decizie în comunicarea manageriala: nivelul strategic, nivelul tactic si nivelul operational.

Deciziile privind scopurile pe care la vireaza o institutie sunt luate la un nivel strategic. Este vorba de decizii pe termen lung, cum ar fi lansarea de produse noi pe piete de desfacere sau utilizarea de noi strategii comerciale.

Mijloacele care urmeaza a fi folosite formeaza obiectul unor decizii la nivel tactic (decizii pe termen mijlociu, de aproximativ un an). Exemplu: bugetul alocat campaniilor publicitare.

Deciziile imediate (pe termen scurt) – privind programul de lucru, ritmul de acumulare sau desfacere a stocurilor – sunt luate la nivel operational.

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Comunicarea manageriala.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Nota:
8.9/10 (26 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
2 pagini
Imagini extrase:
2 imagini
Nr cuvinte:
1 098 cuvinte
Nr caractere:
6 314 caractere
Marime:
8.33KB (arhivat)
Publicat de:
NNT 1 P.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Curs
Domeniu:
Management
Predat:
la facultate
Materie:
Management
Sus!