Comunicare și Negociere în Afaceri

Previzualizare curs:

Cuprins curs:

CAPITOLUL I 2
1. COMUNICAREA IN AFACERI CA PROCES GENERAL 2
1.1. Definitia si caracteristicile comunicarii 2
1.2. Canale de comunicare 7
1.3. Bariere de comunicare 8
1.4. Retele de comunicare 10
1.5. Mijloace de comunicare 13
1.6. Tipuri de comunicare 15
CAPITOLUL II 18
RELATIILE PUBLICE 18
2.1.Ce sunt relatiile publice - 19
2.2. Elementele relatiilor publice 21
2.3. Evolutii majore in dezvoltarea relatiilor publice moderne 23
Capitolul III 24
3.1. Comunicarea in cadrul negocierii afacerii 24
3.2.Reguli de comportament ale negociatorilor vis a vis de sistemele de comunicare 25
3.2.1. Deschiderea discutiilor 25
3.2.2. Comunicarea in timpul negocierilor 27
3.2.3. Legaturile de comunicare ale echipei de negociere 27
3.3. Protejarea informatiei si a documentelor 27
3.3.1. Politici de pret si tehnici de promovare directa 28
3.3.2. Calitatile necesare personalului in ceea ce priveste comunicarea 28
CAPITOLUL IV 32
COMUNICAREA MEDIA 32
4.1. Presa scrisa 33
4.2. Radio 36
4.3.Televiziunea 39
4.4. Mediile electronice sau new media 42
CAPITOLUL V 46
COMUNICAREA NON-VERBALA 46
5. 1. Mic dictionar non-verbal 46
5.1.1. Inaltimea 46
5.1.2. Ochii 47
5.1.3 Mainile 47
5.1.4. Zambetul 48
5.1.5. Rasul 48
5.1.6. Sumar al expresiilor faciale 49
5.1.7. Culorile 50
5.1.8. Imbracamintea 51
5.1.9. Semnificatii ale unor gesturi 52
5.2. Limbajul trupului la leaderi 52
CAPITOLUL VI 54
COMUNICAREA INTERPERSONALA 54
6.1. Comunicarea la nivel de individ 55
6.2. Comunicarea la nivel de grup 57
CAPITOLUL VII 64
STRATEGIA DE COMUNICARE A ORGANIZATIEI 64
7.1. Comunicare - strategie de comunicare - strategia organizatiei 64
7.3. Strategie de comunicare- imaginea organizatiei 65
7.4. Imaginea corporatiei - identitatea corporatiei 66
7.4.1 Incadrari conceptuale 66
7.4.2. Cum s-a ajuns la conceptul de imagine a corporatiei 68
7.4.3. Avantajele unei bune imagini a corporatiei 71
7.5 Identitate, imagine si marca 72
7.5.1. Concepte si relationari 72
7.5.2 Crearea si dezvoltarea marcii 76
CAPITOLUL VIII 84
NEGOCIEREA CA PROCES GENERAL 84
8.1. Ce este negocierea- 84
8.2. Parghiile procesului de negociere 85
8.2.1. Informatia 85
8.2.2. Puterea 86
8.2.3. Timpul 87
8.3. Consideratii privind procesul de negociere 87
8.3.1. Elementele negocierii 87
8.3.2. Tipuri de negociere 89
8.4. Aspecte specifice negocierilor 90
8.4.1. Fazele negocierii 90
8.5.Generalizari, definitii, clasificari privind negocierea afacerilor 91
8.6.Terminologia utilizata in negocieri 94
8.7. Strategii de negociere a afacerilor 101
8.7.1 Strategii directe 103
8.7.2.Strategii indirecte 104
8.7.3.Strategii conflictuale 105
8.7.4 Strategiile de cooperare 106
8.8.Alegerea tipului de strategie 107
8.9. Tehnici si tactici de negociere 107
Capitolul IX 110
9.Tactici, tehnici si scheme de negociere 110
9.1.Tactica lui "Da, Daca , Dece sau Dar " 110
9.2. Tactica dreptatii totale sau tactica "Piciorul-in-prag" 111
9.3.Tactica "erorilor deliberate" 113
9.4.Tactica "ostaticului" 114
9.5.Tactica "Trantitul-usii-in-nas" 115
9.6.Tactica falsei oferte 116
9.7. Tactica utilizand "Intoxicarea" statistica 117
9.8.Tactica de bazar 118
9.9.Tactica ,,Vanzarii in trei pasi'' 119
9.10. Tactica stresarii si tracasarii 119
9.11. Tactica mituirii 120
9.12.Tactica surprizei 121
9.13 Tactica reprezentantului 121
9.14.Tactica "pasilor mici " sau ,, salami'' 124
9.15.Tehnica "time out" 124
9.16.Tactica "daca , atunci " 125
9.17. Tactica "scurt-circuitarii" 126
9.18. Tehnica parafrazei 126
9.19.Tactici de asociere/disociere 126
9.20.Tehnica intrebarilor 127
9.21.Organizarea negocierilor prin rationamente concrete 132
9.21.1 Rationamentul in negociere 133
9.22. Strategii ofensive in conducerea negocierilor 134
9.23.Elemente de influenta a rationamentului negocierii unei afacerii 135
9.24.Pregatirile pentru incheierea unei negocieri 136
9.26.Modele de negociere 137
CAPITOLUL X 138
PREGATIREA DE DESFASURAREA NEGOCIERILOR 138
10.1 Pregatirea negocierilor 138
10.2.Cererea de oferta 140
10.3. Reguli de formulare a obiectivelor 141
10.3.1. Marimea si structura echipeii de negociere 142
10.3.2. Conducatorul echipei de negociere si sarcinile acestuia 142
10.3.3. Marimea si structura unei echipe de negociere 143
10.3.4. Calitatile si caracteristicile membrilor echipei de negocieri 144
10.3.5. Organizarea negocierilor si obtinerea informatiilor in afaceri 144
10.3.6. Microclimatul negocierilor 146
10.4. Desfasurarea negocierilor 147
10.6. Tipuri de firme participante la negocieri 154
10.7. Personalitatea psihologica a negociatorului 154
10.7.1. Mandatul echipei de negociere 155
10.8. Sursele de informare din cadrul unei negocieri 156
10.8.1. Dosarul tehnic 158
10.8.2. Dosarul comercial 158
10.8.3.Dosarul de conjunctura 158
10.8.4. Dosarul privind concurenta 159
10.8.5.Dosarul privind bonitatea si credibilitatea firmei partenere 159
10.8.6. Dosarul cu sursele de finantare 159
10.9. Planul tactic al negociatorului 159
10.10. Negocierea problemelor juridice 160
10.11.Negocierea conditiilor tehnice si de calitate 161
10.12. Negocierea conditiilor comerciale 162
10.13. Negocierea conditiilor de plata 162
10.14. Finalizarea negocierilor 162
10.14.1. Metode de compromis in etapa finalizarii 163
10.14.2. Tehnici de finalizare cu succes a negocierilor 164
10.15. Metode de respingere a obiectiilor 165
10.16. Empatia 166
11.1. Inceputurile negocierilor internationale 168
11.2. Specificitatea negocierilor internationale 170
11.2.1 Diferente intre negocierile internationale si negocierile nationale 170
11.2.2. Caracteristicile negocierilor internationale 171
11.2.3.Implicatii ale negocierilor internationale 173
11.3. Negocierile internationale si cultura 174
11.3.1. Influenta factorilor culturali in negocierile 174
internationale 174
11.3.2 Implicatii ale diferentelor culturale 176
11.4. Harta negocierii (The Deal Map) Putere si relatii in negocierile internationale 177
11.6. Puncte - cheie pentru negocierile internationale 181
Capitolul XII 182
Particularitati ale negocierilor comerciale in diferite tari si stiluri de negociere 182
12.1.Stilul american 182
12.2. Stiluri occidentale 183
12.3. Stilul francez 183
12.4. Stilul englez 184
12.5.Stilul nord-european 184
12.6. Stilul mediteranean 184
12.7. Stilul comunist 185
12.8. Stilul Arab 185
12.9. Stilul chinez 186
12.10.Stilul indian 187
Anexa 1 191
CAPITOLUL XIII 197
NEGOCIERILE DE ADERARE LA UNIUNEA EUROPEANA 197
13.1.Situatia negocierilor de aderare a romaniei la uniunea europeana 197
13.1.1. Semnificatia datei aderarii 197
13.1.2. Ce se intelege prin acquis comunitar- 197
13.1.3. Repere metodologice comunitare 198
13.1.4. Repere metodologice nationale 199
13.1.5. Structura acquis-ului comunitar 199
13.1.6. Procedura negocierilor de aderare cu Uniunea Europeana 200
13.1.7. Elaborarea documentelor de pozitie pentru procesul de negociere a aderarii Romaniei la Uniunea Europeana 202
13.1.8. Atributiile negociatorului roman al aderarii la uniunea europeana 205
13.1.9. Momente-cheie in procesul de negociere 206
13.2. Evolutia tarilor candidate in procesul negocierilor de aderare la Uniunea Europeana. Situatia Ungariei, Poloniei si Bulgariei 208
13.2.1. Ungaria 208
13.2.2. Polonia 209
13.2.3. Bulgaria 209
BIBLIOGRAFIE 214

Extras din curs:

Comunicarea poate fi definita ca:

- "procesul prin care o persoana (sau un grup) transmite un continut conceptual (o atitudine, o stare emotionala, o dorinta etc.) unei alte persoane sau unui alt grup"

- "arta transmiterii informatiilor, ideilor si atitudinilor de la o persoana la alta"

- "trecerea unei informatii de la un emitator la un receptor"

- "comunicarea reprezinta o caracteristica fundamentala a fiintei umane si exprima universalul, spre deosebire de comunicatie, care se refera la instrumentele, la tehnicile sitehnologiile ce inlesnesc si amplifica procesul decomunicare intre indivizi si intre colectivitati, conferindule,in anumite cazuri, un caracter de masa"

- "a face cunoscut, a da de stire, a informa, a instiinta, aspune"

- "ansamblul proceselor fizice si psihologice prin care se efectueaza operatia in relatie cu una sau mai multe persoane in vederea obtinerii unor anumite obiective"6

Paul Watzlawick considera comunicarea ca fiind "conditio sine qua non'' a vietii omenesti si a ordinii sociale" . Parerile difera, insa, de la autor la autor, asa incat unii vad in comunicare, ca act in sine, o premisa necesara pentru functionarea oricarui sistem social.

Acestia arata ca termenul de "comunicatio" nu se refera doar la comunicare ci si la comunitate, care la randul ei inseamna organizare, implicand obligatoriu comunicarea intre indivizii care o alcatuiesc.

O forma simpla de comunicare a fost propusa de Karl Buhler, in 1934, in lucrarea sa "Die Sprachtheorie" (Fig. 1), completata ulterior de Roman Jakobson (Fig. 2)

Fig. 2 Schema lui Roman Jakobson

E.M.R. = emitator, mesaj, receptor

Schema lui Jakobson este mai complexa, deoarece acesta i-a adaugat trei componente C.C.C. = cod, canal, context

Dictionar de termeni:

E = emitator, cel care emite un mesaj sau initiaza comunicarea

R = receptor, cel care primeste mesajul

M = mesajul, informatia emisa de E si receptata de R

Relatia de comunicare se realizeaza dupa cum urmeaza:

- emitatorul trimite un mesaj, care va fi inscris intr-un cod prin procesul numit codare; odata ajuns la receptor, mesajul va fi supus

actiunii de decodare, adica de descifrare a informatiei transmise.

Mesajul in ca uza are intotdeauna un scop bine determinat, in sensul ca emitentul are scopul de a oferi informatia, iar receptorul are scopul de a o recepta.

Bibliografie:

Barlow C.W.& Eisen P.G., Purchasing negotiations , CBI Publishing Companz , Inc., Boston ,1983,

Birkenbil F.Vera , Antrenamentul Counicarii sau arta de a ne intelege , Gemma Press , Bucuresti 1999

Carnegie D, Secretele Succesului , Editura Cartea Veche Bucuresti 2000.

Giblin L. Arta deyvoltarii relatiilor interumane , Editura Curtea Veche , Bucuresti 2000.

Hiltrop M.J. Arta Negocierii , Editura Teorra , Bucuresti 1998

Jagot P.C. , Puterea vointei , Editura Orfeu , Bucuresti 2000.

Kennedy G. Negocierea perfecta , Editura National Bucuresti 1998.

Kennedy G. Negocieri, Editura Nemira Bucuresti 1998.

Plaias I ., Negocierea Afacerilor , Editura Risoprint , Cluj Napoca , 2003.

Prutianu St. , Comunicare si Negociere in afaceri , Editura Polirom , Iasi 1998

Prutianu St. , Manual de Comunicare si Negociere in afaceri , Editura Polirom , Iasi 2000

Randolph&Straton , Arta de a negocia , Bucuresti 1997

Soitu L , Comunicare si actiune , Institutul European , Bucuresti , 1997.

Voiculescu D. Negocierea - forma de comunicare in relsatiile interumane , Editura Stiintifica Bucuresti 1991

Ziglar Z. Dincolo de virf, Editura Curtea Veche , Bucuresti 2000

Ziglar Z. Arta Vanzarii , Editura Curtea Veche , Bucuresti 2000.

www.mie.ro

www.e_guvernare.ro

www.comunicare.ro

www.academiaonline.ro

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Comunicare si Negociere in Afaceri.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
10/10 (6 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
215 pagini
Imagini extrase:
223 imagini
Nr cuvinte:
7 787 cuvinte
Nr caractere:
40 828 caractere
Marime:
972.72KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Curs
Domeniu:
Management
Tag-uri:
afaceri, negociere, comunicare, piata
Predat:
la facultate
Materie:
Management
Profesorului:
Sasaran Ioan
Sus!