Bazele Antreprenoriatului

Previzualizare curs:

Extras din curs:

Lumea Antreprenorului

Peste tot în lume numărul persoanelor care îşi realizează visul lansându-şi şi conducându-şi propria afacere este în creştere

Exemplu: În fiecare an antreprenorii americani lansează mai mult de 850.000 de noi afaceri, iar nivelul de interes pentru promovarea antreprenoriatului ca şi opţiune de carieră este extrem de atractiv pentru persoanele de toate vârstele. 84% dintre cei care lansează o afacere fac acest lucru pentru prima dată.

De-a lungul globului antreprenorii modelează mediul de afaceri iar propriile companii joacă un rol decisiv în asigurarea vitalităţii economiei globale. Interesul pentru antreprenoriat nu a fost niciodată atât de mare. Viitorul activităţii antreprenoriale se prezintă a fi promiţător. Multe din marile firme adoptă decizii de restrângere a activităţii economice şi de reducere a personalului. O mare parte din angajaţii disponibilizaţi sunt pregătiţi şi au experienţa necesară pentru a deveni antreprenori. Cu 25 de ani în urmă competiţia acerbă a favorizat firmele mari. În prezent, în condiţiile în care ritmul schimbării este din ce în ce mai alert, micile firme au un avantaj din ce în ce mai mare. Howard Stevenson, profesor la Harvard Business School spune: “De ce este atât de simplu pentru firmele mici să concureze împotriva firmelor mari? Pentru că în timp ce giganţii studiază consecinţele, antreprenorii schimbă lumea. "

Unul dintre cele mai cuprinzătoare studii globale de antreprenoriat este Global Entrepreneurship Monitor (GEM). Acest studiu evidenţiază faptul că:

- Există o variaţie semnificativă de apariţie a noilor afaceri de la o naţiune la alta

- La nivel global, probabilitatea lansării unei afaceri de către bărbaţi este de două ori mai mare decât în cazul femeilor

- Aproape 1/3 din antreprenorii globali au vârsta între 25 şi 44 de ani

- Majoritatea antreprenorilor pentru a atrage capital extern recurg la familie şi investitorii informali

- Ţările Est Europene a căror economii au fost centralizate constituie astăzi un teren fertil pentru dezvoltarea micilor afaceri

- Antreprenorii depun un efort considerabil mai mare pentru lansarea şi menţinerea afacerii

În anul 2010 GEM a desfășurat cel de al 12 studiu asupra comportamentului antreprenorial, a aspirațiilor și activităților depuse de persoane din diferite țări ale lumii.

Studiul efectuat în 2010 a pus în evidență următoarele:

- Au fost chestionate persoane din 59 de țări

- 110 milioane persoane cu vârste între 18-64 ani sunt implicate activ în începerea unei afaceri

- 140 milioane persoane conduc afaceri pe care le-au început în ultimii 3 ani și jumătate

- Din totalul de 250 milioane persoane implicate în activități antreprenoriale, 63 milioane preconizează că vor angaja în afacerile lor cel puțin 5 persoane în următorii 5 ani, iar 27 milioane persoane vor angaja mai mult de 20 persoane în următorii 5 ani

- contribuția antreprenoriatului la creșterea numărului de locuri de muncă peste tot în lume

- Economiile diferitelor țări au nevoie de antreprenori ca persoane care prin afacerile create își găsesc o ocupație, își creează o sursă de venit, generând în acest fel valoare socială

- antreprenoriatul este constituie o sursă de venituri atunci când economiile din diferite țări nu pot oferi suficiente locuri de muncă

- Economiile diferitelor țări au nevoie de antreprenori, ca persoane inovative, care să identifice oportunități de afaceri și să le fructifice în folosul societății

- este importantă încurajarea antreprenoriatului, chiar și în rândul persoanelor care au locuri de muncă stabile, dar care le pot părăsi pentru inițierea unor afaceri noi

- Economiile diferitelor țări au nevoie de dinamism, în sensul apariției unor afaceri noi, care să le completeze sau chiar să le înlocuiască pe cele deja existente

- falimentul afacerilor este o componentă inevitabilă a antreprenoriatului

Ce este un Antreprenor?

Un antreprenor este o persoană care creează o nouă afacere în condiţii de risc şi incertitudine, cu scopul de a obţine profit şi creştere economică prin identificarea de noi oportunităţi şi prin reunirea resurselor necesare. Mulţi oameni au idei de afaceri, dar cele mai multe dintre ele nu sunt puse niciodată în practică. Antreprenorii sunt persoane care acţionează. Procesul prin care antreprenorii creează afaceri noi bazat pe idei inovatoare, care fac ca afacerile existente să devină învechite (demodate), este un semn al unei economii vibrante și este considerat un proces de distrugere creatoare.

Profilul antreprenorului:

- Responsabilitate - Antreprenorii au un profund simţ responsabil faţă de rezultatele propriei afaceri

- Preferinţa pentru risc moderat - Antreprenorii analizează riscul şi doresc să îl elimine prin înlăturarea obstacolelor care le periclitează lansarea propriei afaceri

- Încrederea în capacitatea lor de a reuşi - Antreprenorii tind să fie optimişti faţă de şansele de succes pe care le au

- Dorinţa de feedback imediat - Antreprenorii doresc să cunoască poziţia în care se află şi caută să obţină un feedback rapid

- Nivel ridicat de energie - Antreprenorii sunt mai energici decât persoanele obişnuite, fiind dispuşi să lucreze cu program prelungit

- Viziune în perspectivă - Antreprenorii privesc în perspectivă fiind mai concentraţi pe ceea ce pot face în viitor decât pe ceea ce au făcut în trecut.

- Antreprenorii văd potenţial acolo unde majoritatea văd probleme.

- Bun organizator - Antreprenorii ştiu cum să aleagă persoanele potrivite pentru atingerea unui obiectiv

- Importanţa obţinerii unor rezultate mai presus de bani - obţinerea unor rezultate este motivaţia primară a activităţii antreprenorului. Banii reprezintă un simbol al realizării

- Flexibilitate - Antreprenorii au o abilitate sporită de adaptare la schimbarea opţiunilor clienţilor şi a propriei afaceri. Într-o economie globală rigiditatea duce la insucces

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Bazele Antreprenoriatului.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Nota:
8/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
80 pagini
Imagini extrase:
80 imagini
Nr cuvinte:
39 672 cuvinte
Nr caractere:
208 216 caractere
Marime:
181.52KB (arhivat)
Publicat de:
NNT 1 P.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Curs
Domeniu:
Management
Predat:
la facultate
Materie:
Management
Profesorului:
Anca Borza
Sus!