Analiza strategică a mediului extern

Previzualizare curs:

Cuprins curs:

Analiza strategica a mediului extern
1.1. Analiza mediului extern general (PEST)
1.2. Analiza industriei
1.3. Analiza grupurilor strategice

Extras din curs:

Dupa parcurgerea acestui capitol ar trebui sa fiti capabili sa:

- Descrieti factorii din mediul extern general care influenteaza activitatea unei firme

- Utilizati cadrul conceptual al celor cinci forte pentru a descrie structura mediului

concurential al unei firme

- Definiti grupurile strategice si sa utilizati analiza acestora pentru o mai buna intelegere a

concurentei

Analiza strategica a mediului extern

8

1.1. Analiza mediului extern general (PEST)

- Mediul extern al unei organizatii cuprinde toate elementele care exista dincolo de granitele

acesteia si care au potentialul de a influenta activitatea organizatiei

- Trei aspecte majore evidentiaza importanta analizei mediului extern al organizatiei in

formularea strategiei acesteia:

- diversitatea factorilor care actioneaza in mediul extern, care de cele mai multe ori nu

sunt surprinsi si intelesi in totalitatea lor

- viteza de schimbare a factorilor din mediul extern - cum ar fi de exemplu ritmul

schimbarilor tehnologice sau al mijloacelor de comunicare pe plan mondial

- complexitatea factorilor care actioneaza in mediul extern - de multe ori managerii au

tendinta de a simplifica schimbarile sau evolutiile factorilor din mediu, de exemplu

printr-o abordarea exclusiv istorica si cu un accent redus pe tendintele viitoare

- In general, mediul extern include concurenti, resurse, tehnologii, conditii economice care

influenteaza organizatia

- Nu include acele evenimente care sunt atat de departe de organizatie incat impactul lor asupra

acesteia nu este perceput

- Din punct de vedere conceptual poate fi structurat in doua componente: mediul extern general si

mediul extern direct

- Mediul extern general

- este componenta exterioara larg raspandita si care cuprinde factori care

influenteaza sau care pot influenta in mod indirect organizatia

- de exemplu, cresteri ale inflatiei sau schimbarile de pe piata fortei de munca fac

parte din mediul general al unei organizatii

- aceste evenimente nu influenteaza activitatile de zi cu zi, dar in final afecteaza

intr-o anumita masura toate organizatiile

- Mediul extern direct

- este mai apropiat organizatiei si include acele componente care interactioneaza in

mod curent cu organizatia si care influenteaza in mod direct activitatile de baza si

performanta acesteia

- an general se considera ca mediul extern direct include concurentii, furnizorii si

clientii

Management Strategic

9

- Relevanta in contextul managementului si marketingului strategic este analiza structurala a

sectoarelor de activitate1

- Mediul extern general

- Mediul extern general cuprinde elemente care influenteaza organizatia in timp, dar care

de cele mai multe ori nu au un impact direct asupra activitatilor de zi cu zi

- Analiza mediului extern general poate fi structurata conform modelului PEST in analiza

urmatoarelor categorii de factori:

- factori politici - legislativi

- factori economici

- factori socio - culturali

- factori tehologici

- factori de mediu

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Analiza strategica a mediului extern.pdf
Alte informații:
Tipuri fișiere:
pdf
Diacritice:
Nu
Nota:
8/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
34 pagini
Imagini extrase:
34 imagini
Nr cuvinte:
10 059 cuvinte
Nr caractere:
56 314 caractere
Marime:
472.61KB (arhivat)
Publicat de:
NNT 2 P.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Curs
Domeniu:
Management
Predat:
la facultate
Materie:
Management
Sus!