Programare Visual C++

Previzualizare curs:

Extras din curs:

VC ++ poate fi utilizat pentru a dezvolta programe pentru trei platforme Win32: Windows NT (pe procesoare multiple), Windows 95/98 si Win32s.

Windows NT este un SO multifir (multithreaded ) pe 32 biti cu mediu grafic integrat si posibilitati de server avansate. A fost dezvoltat pentru a maximiza portabilitatea, stabilitatea si securitatea.

Subsistemul Win32s este un alt nivel pentru Windows 3.1; acesta implementeaza un subset al sistemului Win32 care permite executia aplicatiilor pe 32 biti.

Windows 95 mosteneste o parte semnificativa de cod de la Windows 3.1. Asigura o compatibilitate pentru aplicatiile scrise pentru Windows 3.1.

Windows şi Mesajele

Windows este referit adesea ca un sistem de operare bazat pe mesaje. Fiecare eveniment (apasarea unei taste, clic de mouse, etc.) este transformat într-un mesaj. In mod obişnuit aplicaţiile sunt construite în jurul unei bucle de mesaje care regăseşte aceste mesaje şi apelează funcţia potrivită pentru a trata mesajul.

Mesajele, deşi sunt trimise aplicaţiilor, nu se adresează acestora, ci unei alte componente fundamentale a SO, fereastra (windows). O fereastra este mai mult decât o zonă dreptunghiulară afişată pe ecran; aceasta reprezintă o entitate abstractă cu ajutorul căreia utilizatorul şi aplicaţia interacţionează reciproc.

Aplicaţii, Fire şi Ferestre

O aplicaţie Win32 constă din unul sau mai multe fire (threads), care sunt căi paralele de execuţie. Gândim firele ca fiind multatsking-ul din cadrul unei aplicaţii.

Observaţie: Sub Win32s, poate rula o aplicaţie cu un singur fir de execuţie.

O fereastră este totdeauna “gestionată de” un fir; un fir poate fi proprietarul uneia sau mai multor ferestre sau pentru nici una. In final, ferestrele sunt într-o relaţie ierarhică; unele sunt la nivelul cel mai de sus, altele sunt subordonate părinţilor lor, sunt ferestre descendente.

Procese, fire şi ferestre

Exista mai multe tipuri de ferestre in Windows; cele mai obişnuite sunt asociate cu o aplicaţie. Boxele de dialog din cadrul unei ferestre sunt de asemenea ferestre. Acelaşi lucru pentru butoane, controale de editatre, listbox-uri, icoane, etc.

Clase Window

Comportarea unei ferestre este definita de clasa fereastră (window class). Clasa fereastră menţine informaţii despre modul de afişare iniţial, icoana implicită, cursor, resursele meniu şi cel mai important lucru adresa funcţiei ataşată ferestrei – procedura fereastră – window procedure. Când o aplicaţie procesează mesaje, aceasta se face în mod obişnuit prin apelul funcţiei Windows DispatchMessage pentru fiecare mesaj primit; DispatchMessage la rândul ei apelează procedura fereastră corespunzătoare, identificând iniţial cărei ferestre îi este trimis mesajul. În continuare procedura fereastră va trata mesajul.

Există mai multe clase fereastră standard furnizate de Windows. Aceste clase sistem globale implementează în general funcţionalitatea controalelor comune. Orice aplicaţie poate folosi aceste controale, de exemplu orice aplicaţie poate implementa controale de editare, utilizând clasa fereastra Edit.

Aplicaţiile pot de asemeni să-şi definească propriile clase fereastră cu ajutorul funcţiei RegisterClass. Acest lucru se întâmplă în mod obişnuit pentru fereastra principală a aplicaţiei (icoana, resurse, etc.).

Windows permite de asemeni subclasarea sau superclasarea unei ferestre existente.

Observații:

Facultatea de economie si administrare a afacerilor, Timisoara

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • C01.doc
  • C02.doc
  • C03.doc
  • C04.doc
  • C05.doc
  • C06.doc
  • C07.doc
  • C08.doc
  • C09.doc
  • C10.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Nota:
8/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
10 fisiere
Pagini (total):
77 pagini
Imagini extrase:
78 imagini
Nr cuvinte:
27 172 cuvinte
Nr caractere:
155 271 caractere
Marime:
280.61KB (arhivat)
Publicat de:
NNT 1 P.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Curs
Domeniu:
Limbaje de Programare
Predat:
la facultate
Materie:
Limbaje de Programare
Profesorului:
Stefan Maniutiuc
Sus!