Caiet de Motor

Previzualizare curs:

Extras din curs:

OBLIGATIILE ELEVULUI PILOT SI A PILOTULUI SPORTIV

A.Pe aerodrom:

-Sa aiba asupra sa -brevetul de pilot sportiv;

-legitimatia de acces pe aerodrom;

-caietul de pregatire;

-trusa de navigatie ( când este cazul );

-Sa fie odihnit si pregatit psiho-fizic pentru zbor;

-Sa participe la pregatirea preliminara si nemijlocita precum si la zbor si la alte activitati la care este numit;

-Sa noteze în caietul de pregatire toate observatiile instructorului de zbor si sarcinile primite;

-Sa-si întocmeasca documentele cerute la pregatirea zborului si sa le prezinte pentru verificare;

-Sa urmareasca permanent activitatea de la sol si din zbor a avioanelor, si sa fie pregatit pentru a da ajutor la nevoie.

B. Înaintea urcarii în carlinga:

-participa la pregatirea imediata;

-executa controlul avionului înainte de zbor începând cu cabina si continuînd cu turul pe dreapta al acestuia;

-se echipeaza corespunzator misiunii planificate;

-ajusteaza si se echipeaza cu parasuta;

-daca executa zboruri în S.C. leaga chingile de scaun ale postului de pilotaj liber;

-asigura obiectele din postul de pilotaj si din portbagaj pentru a nu se misca liber în zbor;

-calele sunt la roti;

C. Dupa urcarea în carlinga:

-regleaza palonierul si pozitia la scaun;

-verifica si regleaza pozitia zero a aparatelor de bord;

-se leaga si chingile de scaune si de spate si le ajusteaza în asa fel încât sa poata executa comod toate manevrele si pe cât posibil sa-si mentina pozitia cu care s-a obisnuit.

-închide cupola fara a o trânti si o siguranteaza; dupa ce s-a convins ca închiderea este corecta verifica vizibilitatea prin plexiglas;

-controleaza si se asigura ca:

-întrerupatorul trenului de aterizare se afla în pozitia scos;

-maneta voletului poate fi manevrata si este în pozitia neutra;

-compensatorul este pe pozitie de decolare;

-maneta de largare a cupolei este sigurantata;

-castile radio sunt ajustate si în stare buna;

-în fata avionului nu este nimeni;

-magnetoul pe poz. 1+2;

-contactele cuplate;

D. Dupa pornirea motorului verifica:

-statia este deschisa si functioneaza;

-aparatele de bord functioneaza,

-parametrii la motor sunt cei normali,

-cabina inchisa si sigurantata,

-daca în timpul de asteptare pentru decolare observa ceva în neregula, atât pe directia de decolare cât si la avion, se intrerupe decolarea si se raporteaza instructorului sau controlorului de dirijare trafic aerodrom (CDTA ).

MATERIALE SI ORGANIZAREA STARTULUI

Materialele necesare:

-2 panouri din pânza alba cu latimea de 1 m si lungimea de 10 m;

-un ,,T” din pânza;

-fanioane albe si rosii;

-un punct de comanda si dirijare al zborului format dintr-o statie de emisie-receptie Manevrarea planoarelor si avioanelor la sol se executa numai sub supravegherea directa a unui instructor de zbor. Se executa pentru deplasarea planoarelor si avioanelor de la hangar la start si invers. Daca remorcarea se face cu un autovehicul, viteza acestuia nu va trebui sa depaseasca mersul unui om la pas. La deplasarea planoarelor pe sol, tot timpul trebuie sa existe un elev la capatul planorului. El va avea în atentie ca planoarele sau avioanele sa nu se loveasca de diferitele obstacole ce ar putea fi pe aerodrom, evitand astfel deteriorarea lor. La transportul ZLIN-ului, trebuie sa existe obligatoriu, în cabina acestuia, un instructor.

Circulatia pe aerodrom

Nu se executa la voia întâmplarii, ci numai cu aprobarea CDTA. Pista se traverseaza în cea mai mare viteza perpendicular pe aceasta si urmarind tot timpul evolutia avioanelor si planoarelor în zbor. Locul de stationare al elevilor se paraseste numai cu aprobarea CDTA sau a instructorului.

Parasirea avionului cu parasuta în caz de avarie

Avioanele si planoarele sunt prevazute cu sisteme mecanice de largare a cupolei pentru a usura parasirea acestora în cazul unei avarii care nu mai poate face posibila manevrarea avionului sau planorului pentru aterizare în deplina siguranta. Exista un mâner în dreapta cupolei si unul în stânga, care actionate simultan, va permite detasarea completa a cupolei de aeronava (la planor). Parasirea cu parasuta se face în cazuri grave si la indicatia instructorului de zbor. In astfel de cazuri se va cauta pe cât posibil sa se dirijeze aeronava spre zonele nepopulate. Dupa parasire se actioneaza cu putere de mânerul rosu din partea stânga a parasutei pentru a realiza deschiderea acesteia.

Convorbiri radio uzuale

Pentru zborul cu motor:

0) ,,Startul...(indicativul avionului) aprobati pornirea motorului’’

1) ,,Startul...(indicativul avionului) aprobati rulajul si alinierea’’

2) ,, Startul...(indicativul avionului) comenzi controlate, cabina zavorâta, aprobati decolarea’’

3) ,,(indicativul)...la virajul trei- aprobati aterizarea ’’

4) ,,Startul...(indicativul avionului) aprobati intrarea în zona de lucru si începerea lucrului la exercitiul...”

5) La sosirea din raid :

„Startul...(indicativul) aprobati intrarea în zona de aerodrom. ,,Startul...(indicativul) aprobati intrarea în tur de pista la virajul…

Expresii uzuale:

1)Cerere de aprobare formulata de aeronava:

,,Rog aprobati...” sau ,,Aprobati...”

2)Raspunsul organului de dirijare si control la cererea aeronavei:

-,,Aprob...”

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Caiet de Motor.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Nota:
8/10 (2 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
101 pagini
Imagini extrase:
101 imagini
Nr cuvinte:
38 642 cuvinte
Nr caractere:
235 762 caractere
Marime:
265.64KB (arhivat)
Publicat de:
NNT 1 P.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Curs
Domeniu:
Inginerie Aerospatială
Predat:
la facultate
Materie:
Inginerie Aerospatială
Sus!