Plan de Afaceri

Previzualizare curs:

Cuprins curs:

I. Rolul si importanta planului de afaceri
1.1 Definirea planului de afaceri
1.2 Functiile si rolul planului de afaceri
1.3 Avantajele si oportunitatile planificarii
II. Prezentarea planului de afaceri
2.1 Tipologia planului de afaceri
2.2 Sinteza planului de afaceri
2.3 Cuprinsul planului de afaceri
III. Descrierea afacerii
3.1 Caracteristicile unei afaceri
3.2 Scopul si obiectivele unei afaceri
3.3 Descrierea produselor si serviciilor firmei
3.4 Descrierea mediului si avantajele afacerii
IV. Planul operational si managementul afacerii
4.1 Planul operational
4.2 Obiective si tinte
4.3 Managementul afacerii
V. Riscurile asociate afacerii
5.1 Forme de prezentare a riscurilor afacerii
5.2 Abordarea riscurilor de catre creditori
Continutul tematic al cursului Ore
5.3 Clasificarea riscurilor unui proiect de investitie
VI. Planul financiar
6.1 Rolul si importanta planului financiar
6.2 Obiectivele financiare ale planului de afaceri
6.3 Structura planului financiar
VII. Cererea de finantare
7.1 Elementele cererii de finantare
7.2 Modul de finantare
VIII. Promovarea planului de afaceri
8.2 Maniera de redactare si sustinere a planului de afaceri
8.2 Promovarea planului de afaceri

Extras din curs:

CAP I. Rolul si importanta planului de afaceri

1.1. Definirea planului de afaceri

Planul de afaceri constituie un instrument indispensabil

întreprinzatorilor ce construiesc o afacere sau cauta parteneri, managerilor ce

propun proiecte noi altor persoane sau institutii de finantare, institutiilor ce

gestioneaza fonduri pentru proiecte de investitii, gestionarilor de proiecte în

cadrul asa-numitelor "incubatoare de afaceri" etc. El reflecta proiecte de

investitii din toate domeniile de activitate. Astazi aceste proiecte tind sa devina

din ce în ce mai importante si complexe, de multe ori fiind de talie

internationala.

Proiectele de investitii internationale trebuie prezentate si negociate cu partenerii

externi. Pentru a permite acest lucru, planul de afaceri aferent unui proiect

international trebuie sa prezinte informatia într-un sistem si limbaj accesibile

tuturor partilor vizate. Din acest punct de vedere, partea cea mai sensibila o

constituie translatarea previziunilor financiare din sistemul românesc în sistemul

anglo-saxon.

Termenul de plan de afaceri (business plan) este un element ce detine un

loc însemnat în limbajul finantatorilor si investitorilor. Cea mai mare parte a

discutiilor între întreprinzatori si finantatori se poarta asupra elementelor

unui plan de afaceri).

Planul de afaceri nu reprezinta un formular ce trebuie completat la

cererea unui ofiter de credite, un element birocratic ce trebuie realizat pentru a

obtine o anumita suma din partea unui finantator. El reprezinta cu mult mai mult -

un sistem complex bazat pe interdependenta si care reflecta de o maniera

accesibila ideea de afaceri si evolutia acesteia în timp.

Rolul sau este nu numai de a demonstra ca afacerea merita finantata, ci si de a

ghida întreprinzatorul începând cu primul an de operare a afacerii.

Implementarea lui înseamna control si adaptare în functie de evolutia reala. Acest

control exercitat de-a lungul derularii afacerii va viza toate elementele critice

ale entitatii economice (stocurile, costurile de productie, controlul calitatii,

vânzarile, platile efectuate etc). Ceea ce este foarte important este ca

documentul sa nu sfârseasca pe fundul unui sertar odata ce finantarea a fost

primita si afacerea demarata.

El nu este totusi un pasaport pentru obtinerea finantarii, ci o cale de

evidentiere a flerului si spiritului antreprenorial, a ideii de afaceri promovata. În

forma sa scrisa, planul de afaceri este un document de reflectare a activitatii

companiei pe un anumit interval de timp, de regula 12 luni, luând în calcul si

perioada urmatoare (2 pâna la 5 ani). Putine companii planifica activitatea pentru

mai mult de cinci ani, datorita nesigurantei ce caracterizeaza aceste previziuni.

Planul de afaceri este deci un document scris care descrie natura afacerii,

piata-tinta, avantajele pe care afacerea le va avea asupra competitorilor, precum si

resursele si aptitudinile de care dispun proprietarii afacerii. Pentru întocmirea lui

este necesar sa se analizeze cu atentie produsele/serviciile oferite, competitia,

resursele financiare necesare si alte detalii operationale.

Totodata, planul de afaceri este un instrument de lucru ce îl folosim pentru a

începe si derula o afacere care necesita resurse materiale, financiare si umane. Prin

intermediul sau este valorificata experienta si realizarile din trecut cu scopul de a

proiecta viitorul prin cele mai adecvate metode de estimare si aproximare.

Observații:

UNIVERSITATEA ECOLOGICA DIN BUCURESTI

Facultatea de Stiinte Economice

Masterat, Sem.I – Finantarea si Administrarea Proiectelor

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Plan de Afaceri.pdf
Alte informații:
Tipuri fișiere:
pdf
Nota:
8.5/10 (6 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
44 pagini
Imagini extrase:
44 imagini
Nr cuvinte:
15 665 cuvinte
Nr caractere:
83 206 caractere
Marime:
325.47KB (arhivat)
Publicat de:
NNT 1 P.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Curs
Domeniu:
Finanțe
Predat:
la facultate
Materie:
Finanțe
Sus!