Tehnici de Prezentare și Comunicare Tehnică

Previzualizare curs:

Cuprins curs:

Noţiuni introductive 9
Cursul 1 11
- Analiza de început; 11
- Scopul prezentării 12
- Cadrul prezentării 13
Cursul 2 17
- Studierea auditorului 17
- Tipuri de asistenţă 19
- Ce ştie auditoriul fără să i se spună nimic 22
- Întrebări care-i vin publicului în minte 23
- Publicul are nevoie de pauză - dar când? 23
- Participanţii dificili 26
Cursul 3 28
- Pregătirea şi planificarea; 28
- Planuri şi note; 33
- Repetiţia 33
Cursul 4 34
- Prezentarea informatiilor vizuale 34
- Datele statistice 34
- Graficele coloană sau bară 36
- Graficele liniare 43
- Graficele disc 47
- Pictogramele şi hărţile 48
- Informaţii nestatistice 49
Curs 5 51
- Mijloacele audio-vizuale 51
- Tablele albe sau negre 52
- Flipchart-ul 52
- Retroproiectoarele 53
- Proiectorul de diapozitive 56
- Prezentările video 56
- Prezentările computerizate 57
- Banda audio 62
6
- Modele, machete şi obiecte reale 62
- Pliantele 63
Curs 6 64
- Ziua prezentării 64
- Înainte de a pleca 64
- La sosire 66
- Instalarea echipamentului 66
- Controlează-ţi emoţiile 67
Curs 7 69
- Susţinerea prezentării 69
- Primele 90 de secunde sunt hotărâtoare 70
- Poziţia corpului, prezenţa şi controlul de sine 72
- Gesturile 73
- Vocea 76
Curs 8 80
- Încheierea prezentării 80
- Timpul întrebărilor 80
- Întrebări neplăcute 82
- După prezentare 83
- Idei de aur pentru viitoarea ta prezentare 87
Curs 9 90
- Scurt istoric 90
- Ce este comunicarea(definitie) 90
- Particularitatile comunicarii 91
- Tipuri de comunicare socială 95
Curs 10 96
- Evoluţia mijloacelor tehnice de comunicare 96
- Telecomunicaţiile. 97
- Telegraf şi telefon: comunicarea prin fir 97
- Rdiodifuziune şi televiziune: Comunicarea pe calea
undelor
99
- Reţelele de telecomunicaţii 99
- Noile mijloace de comunicare. Informatica 100
- Noile tehnologii. 103
Curs 11 105
- Comunicarea verbală 105
- Comunicarea nonverbală 107
7
- Comunicarea scrisă 115
Curs 12
117
- Căutarea unui loc de muncă. Secretele unui bun CV 130
- Scrisoarea de prezentare 130
- Interviul de angajare 132
- Testele 136
- Întrebări importante 137
Curs 13 139
- Internet – ce este şi la ce ajută 139
- Reţele de calculatoare 141
- Medii fizice 141
- Topologii de reţea 143
- Echipamente de reţea 144
- Protocoale 144
Curs 14 147
- Poşta electronică 147
- Adrese de poştă electronică 148
- Folosirea poştei electronice 148
- Webmail 150
- Liste de discuţii 151
- Alte lucruri despre poşta electronică 151
Lucrarea 1 153
- Aplicatia grafica pentru prezentari, PowerPoint
Lucrarea 2 160
- Conştientizarea tipului de personalitate
Lucrarea 3 168
- Testul de apreciere a capacităţii de exprimare
Lucrarea 4 175
- Determinarea stilului dumneavoastră preferat de
negociere
Lucrarea 5 179
- O şedintă de brainstorming
8
Lucrarea 6 186
- Tehnici de Comunicare prin Internet,Navigare şi căutare
pe Internet (de fapt pe World Wide Web)
Lucrarea 7
188
- Tehnici de Comunicare prin Internet,Poşta electronică.
Webmail
Lucrarea 8 190
- Tehnici de Comunicare prin Internet, Crearea unei
pagini web - Microsoft Word

Extras din curs:

TEHNICI DE PREZENTARE

I. NOŢIUNI INTRODUCTIVE

Majoritatea persoanelor au oportunitatea de a vorbi în public, indiferent dacă

acest lucru se întâmplă în cadrul unei întâlniri de afaceri sau a unei întruniri de familie.

Acest lucru nu este însă privit ca o oportunitate, dimpotrivă mulţi dintre cei care

urmează să susţină o prezentare în public sunt speriaţi de acest gând.

Oamenii fac prezentări în fiecare zi, fie că sunt cinci minute de conversaţie cu

managerul sau două ore în faţa mai multor persoane.

Prezentările joacă un rol important în aproape toate domeniile de activitate. Prin

prisma lor ceilalţi apreciază eficienţa.

Modul de comportament când se susţine o prezentare spune foarte multe nu

numai despre prezentator şi atitudinea lui faţă de muncă, ci şi despre gradul de

cunoaştere al subiectului tratat.

Orice afacere depinde în mare măsură de abilitatea celor implicaţi de a

comunica şi colabora eficient, atât în interiorul companiei, cât şi în exterior, cu clienţii

şi partenerii de afaceri.

Această abilitate de comunicare şi colaborare eficientă este esenţială nu numai

pentru a: informa, ilustra, decide, discuta, ci şi, mult mai important, pentru a:

entuziasma, convinge, pune întrebări, motiva.

Prezentările trebuie considerate mai mult decât un mijloc funcţional de

comunicare sau de luare de decizii, indiferent de cadrul în care sunt susţinute, oficial sau

neoficial.

Realizarea unei bune prezentări presupune cunoaşterea:

- Importanţei creării unui climat favorabil şi abordării unei atitudini

corespunzătoare;

- Caracterului şi naturii auditorului şi felul în care trebuie adaptat stilul

de prezentare;

- Tehnicilor de susţinere a unei prezentări eficiente printr-o cunoaştere mai

amănunţită a diferitelor metode de prezentare a datelor statistice şi

tabelelor, precum şi a celor mai potrivite mijloace audio-vizuale

necesare pentru expunerea informaţiei;

- Abordarii profesioniste a modului în care trebuie folosite mijloacele

audio-vizuale în timpul prezentării;

- Importanţei folosirii tehnicilor oratorice şi limbajului într-un mod

planificat şi controlat şi importanţa vitală a exprimării clare şi concise.

Înaintea intenţiei de a realiza o prezentare, eventualul prezentator trebuie sa-şi

evalueze capacitatea de a face o bună prezentare şi va şti forţa de care dispune. Aceasta

este o modalitate de a deveni mai eficient ca fiinţă umană. O prezentare reuşită

presupune rezultate psihologice imense. Ea poate descătuşa şi alte resurse ale

potenţialului uman.

Un potenţial prezentator îşi poate pune întrebarea: ,,Pot fi cu adevărat un

vorbitor dinamic?”. Dacă răspunsul va fi: ,,Nu pot susţine o prezentare bună”, aşa se va

întâmpla. Acest mesaj se transmite întocmai:

- subconştientului prezentatorului;

- auditoriului.

Şi nu întâmplător prezentarea va fi deplorabilă.

Sau poate că, deşi expunerile unui prezentator sunt încununate de succes, să se

10

întrebe: ,,Aş putea să mă descurc mai bine?”. Desigur, întotdeauna se poate atinge un

nou indice de impact, deşi acesta presupune asumarea mai multor riscuri.

,,Singura modalitate de a descoperi limitele posibilului este de a trece dincolo

de ele spre imposibil.” A. Clarke.

Pentru a face o prezentare bună, prezentatorul trebuie:

- să aibă convingerea că acest lucru este posibil;

- să ştie că este dorit;

- să vrea să aibă loc;

- să o facă realizabilă.

Există două metode de a fi un bun prezentator:

1. Metodele teoretice de pregătire în domeniu, cursuri şi ghiduri de

îndrumare;

2. Expunerile propriu-zise.

Cursurile şi îndrumarele teoretice explicative privind formarea de deprinderi

furnizează noi informaţii şi dezvăluie ce anume părţi din prezentare se pot îmbunătăţi.

În centrele de pregătire există posibilitatea de a exersa şi a primi feedback-ul aferent

prezentării făcute.

Cea de-a doua şi cea mai importantă metodă este de a susţine direct prezentări

dinamice. Cu cât se expune mai des cu atât rezultatele sunt mai bune şi implicit se

obţine un feedback mai bun.

Legat de acest lucru este bine de amintit reflecţia lordului Birkett: ,,Nu obiectez

ca unii oameni să se uite la ceas în timp ce eu susţin o expunere, dar îmi displace total

să-i văd cum încep sa-l zgâlţâie ca să se convingă că funcţionează încă”.

Sa fiţi un vorbitor desăvârşit înseamnă să fiţi voi înşivă, să perfecţionaţi stilul

personal.

Modul de prezentare al unei persoane cu influenţă sau al crainicului preferat nu

trebuie neapărat asimilat de prezentator. Fiecare vorbitor de excepţie are propria metodă

de a produce un impact.

Deşi au succes, vorbitorii de excepţie nu contenesc să-şi pună întrebarea:

- Ce anume nu fac?

- Ce ar putea să meargă mai bine?

Observații:

UNIVERSITATEA DIN BACĂU

FACULTATEA DE INGINERIE

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Tehnici de Prezentare si Comunicare Tehnica.pdf
Alte informații:
Tipuri fișiere:
pdf
Nota:
9.2/10 (5 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
188 pagini
Imagini extrase:
188 imagini
Nr cuvinte:
81 629 cuvinte
Nr caractere:
407 585 caractere
Marime:
1.86MB (arhivat)
Publicat de:
NNT 1 P.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Curs
Domeniu:
Electronică
Predat:
la facultate
Materie:
Electronică
Profesorului:
Dumitru Dan Dragoi
Sus!