Tehnici automate de prelucrare a datelor in domeniul economic

Previzualizare curs:

Cuprins curs:

INTRODUCERE 9
CAPITOLUL 1 - INFORMATICA - STIINTA CALCULATOARELOR 12
1. 1. CONSIDERATII GENERALE 12
1. 2. SCURT ISTORIC AL TEHNICII DE CALCUL SI AL INFORMATICII 13
1. 3. CLASIFICAREA SISTEMELOR DE CALCUL 16
1. 4. INFORMATII, CUNOSTINTE, DATE 20
1. 5. SISTEMUL ECONOMIC 25
CAPITOLUL 2 - BIROURILE DE SECRETARIAT - SPATIILE ACTIVITATILOR INFORMATICE SI COMUNICATIONALE 29
2. 1. BIROTICA - STIINTA AUTOMATIZARII BIROURILOR. CONCEPT. OBIECTIVE 30
2. 1. 1. Concept 30
2. 1. 2. Obiective 31
2. 1. 3. Principiile biroticii 32
2. 1. 4. Sistemul birotic al organizatiilor 32
2. 1. 5. Functiile si structura sistemului birotic 34
2. 1. 5. 1. Functiile generale ale sistemului birotic 34
2. 1. 5. 2. Structura sistemului birotic 36
2. 2. ECHIPAMENTE BIROTICE 41
2. 3. COMUNICATIILE SI TELECOMUNICATIILE IN CADRUL BIROURILOR 43
2. 3. 1. Comunicatiile 43
2. 3. 2. Telecomunicatiile 46
2. 3. 2. 1. Echipamente folosite in comunicatii si telecomunicatii 47
2. 3. 2. 2. Servicii moderne de telecomunicatii 51
2. 4. MEDIUL DE LUCRU ERGONOMIC 52
2. 4. 1. Necesitatea organizarii ergonomice a muncii in birou 52
2. 4. 2. Stresul si oboseala profesionala 54
2. 4. 3. Analiza ergonomica a locului de munca 57
2. 4. 4. Proiectarea ergonomica a mobilierului de birou 58
2. 5. SISTEMUL INTEGRAT DE BIROU 60
2. 6. BIROUL VIITORULUI 63
2. 6. 1. Sisteme informatice viitoare. Sisteme expert si inteligenta artificiala 63
2. 6. 2. Retele de telecomunicatii. Internet - intermarketing 64
2. 6. 3. Noua logica de organizare si adaptare a biroului 65
CAPITOLUL 3 - MUNCA DE SECRETARIAT SI IMPORTANTA APLICATIILOR BIROTICE 67
3. 1. CONSIDERATII GENERALE 67
3. 2. ROLUL SI LOCUL SECRETARIATULUI IN STRUCTURA UNEI ORGANIZATII 69
3. 2. 1. Organizatia si structura ei organizatorica 69
3. 2. 2. Activitatea de secretariat 71
3. 2. 3. Atributiile si sarcinile secretariatelor 72
3. 2. 4. Organizarea secretariatelor 75
3. 3. ROLUL SECRETARIATULUI IN SISTEMUL INFORMATIONAL AL ORGANIZATIEI 75
3. 4. ROLUL SI LOCUL SECRETAREI (ASISTENTEI MANAGER) IN LUMEA PROFESIONALA CONTEMPORANA 79
3. 4. 1. Functia de secretara 79
3. 4. 2. Functia de asistent manager 85
3. 4. 3. Calitatile si aptitudinile secretarei (asistentei manager) 86
3. 5. ROLUL SECRETARIATULUI IN STABILIREA RELATIILOR INTERPERSONALE 91
3. 5. 1. Relatiile secretariat - conducere (executiv) 92
3. 5. 2. Relatiile secretariat - alte compartimente 93
3. 5. 3. Relatiile secretariat - persoane din afara unitatii 93
3. 5. 4. Relatiile cu mass-media 95
CAPITOLUL 4 - ECHIPAMENTE BIROTICE PENTRU TRATAREA DATELOR SI TEXTELOR 96
4. 1. MASINA DE SCRIS 96
4. 2. PROCESOARE SI EDITOARE DE TEXT 99
4. 3. MASINA DE CALCULAT. ISTORIC SI EVOLUTIE 101
4. 3. 1. Abace si socotitoare 101
4. 3. 2. Masinile de calculat mecanice 101
4. 3. 3. Masinile electromecanice de calculat 102
4. 3. 4. Primele masini de calculat electronice 102
4. 4. COPIATOARELE 103
4. 5. ALTE ECHIPAMENTE PENTRU CORESPONDENTA 106
CAPITOLUL 5 - ECHIPAMENTE DE BAZA IN BIROURILE DE SECRETARIAT 107
5. 1. CALCULATORUL 107
5. 1. 1. Prima generatie de calculatoare 107
5. 1. 2. A doua generatie de calculatoare 107
5. 1. 3. A treia generatie de calculatoare 108
5. 1. 4. A patra generatie de calculatoare 109
5. 1. 5. A cincia generatie de calculatoare 109
5. 2. UNITATEA CENTRALA SI COMPONENTELE EI 111
5. 2. 1. Placa de baza 112
5. 2. 2. Procesorul 113
5. 2. 2. 1. Registre 116
5. 2. 2. 2. Registre utilizator 116
5. 2. 2. 3. Registre de control si de stare 116
5. 2. 3. Memoria interna 118
5. 2. 4. Memoria externa 121
5. 2. 5. Hard Disk-ul 121
5. 2. 6. Placa video 124
5. 2. 7. Unitatea CD-ROM/DVD-ROM 126
5. 2. 8. Unitatea Floppy 127
5. 2. 9. Placa de retea/Modem-ul 129
5. 2. 10. Placa de sunet 130
5. 3. ECHIPAMENTE PERIFERICE DE INTRARE 131
5. 3. 1. Tastatura 131
5. 3. 2. Mouse-ul 134
5. 3. 3. Scanner-ul 135
5. 4. ECHIPAMENTE PERIFERICE DE IESIRE 136
5. 4. 1. Monitorul 136
5. 4. 2. Imprimanta 139
5. 5. CALCULATOARELE LAPTOP 141
5. 5. 1. Istoricul calculatoarelor laptop 142
5. 5. 2. PC-urile portabile 146
5. 5. 3. PDA - Personal Digital Assistant 148
CAPITOLUL 6 - RETELE DE CALCULATOARE SI INTERNET 151
6. 1. RETEA DE CALCULATOARE 151
6. 1. 1. Notiune 151
6. 1. 2. Retele de calculatoare 153
6. 1. 3. Modele de retea 154
6. 1. 3. 1. Modelul centralizat 155
6. 1. 3. 2. Modelul descentralizat (distribuit) 156
6. 1. 3. 3. Modelul ,,peer to peer" 157
6. 1. 3. 4. Modelul Server-Client 159
6. 1. 4. Tipuri de retele 160
6. 1. 4. 1. LAN si WAN 160
6. 1. 4. 2. Reteaua MAN (Metropolitan Area Network) 164
6. 1. 4. 3. Reteaua SAN(Storage Area Network) 165
6. 1. 4. 4. Reteaua PAN (Personal Area Network) 165
6. 1. 4. 5. Reteaua CAN (Campus Area Network) 166
6. 1. 5. Topologii de retea 166
6. 1. 5. 1. Topologia tip ,,magistrala" (bus) 166
6. 1. 5. 2. Topologia de tip ,,stea" (star) 168
6. 1. 5. 3. Topologia de tip ,,plasa" (mesh) 169
6. 1. 5. 4. Topologia de tip ,,inel" (ring) 170
6. 1. 5. 5. Topologia wireless (fara fir) 172
6. 2. INTERNET-UL 174
6. 2. 1. Structura Internetului 176
6. 2. 1. 1. Routere si TCP/IP 176
6. 2. 1. 2. SLIP and PPP 177
6. 2. 1. 3. Modem-uri, Legaturi Directe si conectare la Internet 177
6. 2. 2. Aplicatii Internet pentru comunicare 177
6. 2. 2. 1. Posta electronica (e-mail) 178
6. 2. 2. 2. Liste de discutii care permit participarea la discutii si schimburi de informatii in grupuri profesionale 178
6. 2. 2. 3. Grupuri de stiri care permit consultarea sau participarea in grupuri de stiri publice 179
6. 2. 2. 4. Chat-ul care permite comunicarea on-line a doi sau mai multi utilizatori 179
6. 2. 3. Aplicatii Internet pentru informare prin accesul la distanta si la surse de informatii 180
6. 2. 3. 1. World Wide Web (WWW - sau mai pe scurt web-ul) 180
6. 2. 3. 2. FTP (File Transfer Protocol) care permite transmiterea si primirea de informatii la si de la distanta 181
6. 2. 3. 3. Telnet care ofera posibilitatea de accesare a unor calculatoare situate la distanta 182
CAPITOLUL 7 - COMPONENTA SOFTWARE SI SISTEMUL DE OPERARE 183
7. 1. COMPONENTA SOFTWARE 183
7. 1. 1. Descriere 183
7. 1. 2. Software-ul de baza al unui sistem de calcul 183
7. 1. 2. 1. CMOS Setup 184
7. 1. 2. 2. Sistemul de operare 184
7. 1. 2. 3. Sistemul de programare 184
7. 1. 3. Software-ul utilitar (sistem de programare utilitare) 185
7. 1. 4. Software-ul de aplicatie 185
7. 2. SISTEMUL DE OPERARE 186
7. 2. 1. Descriere. Componente 186
7. 2. 2. Caracteristicile si evolutia sistemelor de operare 190
CAPITOLUL 8 - SISTEMUL DE OPERARE WINDOWS 193
8. 1. DESCRIERE SI MOD DE FUNCTIONARE 193
8. 2. EVOLUTIA SISTEMELOR WINDOWS 193
CAPITOLUL 9 - SISTEMUL DE OPERARE WINDOWS XP 204
9. 1. INTERFATA WINDOWS XP PROFESSIONAL 204
9. 1. 1. Explorarea sistemului de operare 205
9. 1. 2. Lucrul cu fisiere, directoare si scurtaturi in fereastra de explorare 209
9. 1. 2. 1. Meniul File 209
9. 1. 2. 2. Meniul Edit 212
9. 1. 2. 3. Meniul View 213
9. 1. 2. 4. Meniul Favorites 214
9. 1. 2. 5. Meniul Tools 214
9. 1. 2. 6. Meniul Help 214
9. 1. 3. Lansarea aplicatiilor si meniul Start 214
9. 1. 4. Configurarea mediului de lucru in Windows XP Professional 216
9. 2. APLICATIILE SUB WINDOWS XP PROFESSIONAL 226
9. 2. 1. Aplicatia Notepad 226
9. 2. 2. Aplicatia Wordpad 229
9. 2. 3. Aplicatia Paint 230
9. 2. 4. Aplicatia Character Map 234
9. 2. 5. Aplicatia Calculator 234
CAPITOLUL 10 - MICROSOFT WORD 237
10. 1. NOTIUNI DE BAZA 237
10. 1. 1. Lansarea in executie si inchiderea programului Word 237
10. 1. 2. Elementele ferestrei Word 238
10. 1. 3. Utilizarea meniurilor programului Word 240
10. 2. DESCRIEREA MODULUI DE LUCRU IN WORD 245
10. 2. 1. Crearea unui document 245
10. 2. 2. Deschiderea unui document existent 246
10. 2. 3. Schimbarea driverului 246
10. 2. 4. Introducerea textului in document 247
10. 2. 5. Salvarea documentului 248
10. 2. 6. Vizualizarea unui document inainte de tiparire 250
10. 2. 7. Tiparirea unui document 251
10. 3. PRELUCRAREA UNUI DOCUMENT WORD 254
10. 4. ARANJAREA IN PAGINA A UNUI DOCUMENT 256
10. 5. LUCRUL CU TABELE 266
10. 6. LUCRUL CU GRAFICE 278
CAPITOLUL 11 - MICROSOFT EXCEL 285
11. 1. NOTIUNI DE BAZA 285
11. 1. 1. Modul de lucru in Micorsoft Excel 285
11. 1. 2. Operarea cu principalele obiecte Microsoft Excel 289
11. 2. UTILIZAREA FORMULELOR SI FUNCTIILOR 301
11. 2. 1. Tipuri de date 301
11. 2. 2. Functii si calcule in Excel 307
11. 3. DIAGRAME SI GRAFICE 315
11. 3. 1. Realizarea unui grafic sau a unei diagrame 315
11. 3. 2. Editarea si modificarea diagramei 318
11. 4. PROTEJAREA SI LUCRUL IN COLABORARE 318
11. 4. 1. Protejarea obiectelor in Excel 318
11. 4. 2. Lucrul in colaborare 321
11. 5. IMPORTUL OBIECTELOR 325
11. 5. 1. Import de fisiere imagine, grafice 325
11. 5. 2. Inserarea unui Obiect 325
11. 5. 3. Inserarea unei Nomograme 326
11. 5. 4. Inserarea unui Desen 326
11. 6. TIPARIREA UNEI FOI DE CALCUL 326
11. 6. 1. Stabilirea optiunilor de tiparire 326
11. 6. 2. Tiparirea documentului intreg, sau a unei zone a documentului 327
CAPITOLUL 12 - MICROSOFT POWERPOINT 328
12. 1. NOTIUNI DE BAZA 328
12. 1. 1. Modul de lucru in Microsoft PowerPoint 328
12. 1. 2. Folosirea de asistenta AutoContent 335
12. 2. DIVERSE TIPURI DE FOLII: CREARE SI PRELUCRARE 338
12. 2. 1. Crearea unui album foto 338
12. 2. 2. Crearea unei diagrame 342
12. 2. 3. Crearea unei organigrame 344
12. 2. 4. Crearea unui tabel 347
12. 3. LUCRUL CU DIAPOZITIVELE 347
12. 3. 1. Inserarea unui nou diapozitiv 347
12. 3. 2. Reordenarea diapozitivelor 348
12. 3. 3. Modificarea designului in vizualizarea Slide Sorter 348
12. 3. 4. Selectarea unui design nou 352
12. 3. 5. Comutarea intre vizualizarile Master 353
12. 3. 6. Inserarea unei imagini intr-un diapozitiv 356
12. 3. 7. Trimiterea diapozitivelor catre Microsoft Word 358
12. 4. EXPUNEREA UNEI PREZENTARI 359
CAPITOLUL 13 - MICROSOFT ACCESS 2003 360
13. 1. NOTIUNI DE BAZA 360
13. 1. 1. Lansarea aplicatiei Microsoft Access 2003 361
13. 1. 2. Crearea / accesarea unei baze de date 362
13. 1. 3. Inchiderea / redeschiderea bazei de date 363
13. 1. 4. Iesirea din Access 363
13. 2. TABELE ACCESS 363
13. 2. 1. Crearea unui tabel 363
13. 2. 2. Caracteristicile campurilor 365
13. 2. 3. Stabilirea cheilor primare 366
13. 2. 4. Proprietatile campurilor 366
13. 2. 5. Specificarea valorilor prestabilite 367
13. 2. 6. Stabilirea unor conditii de validare 367
13. 2. 7. Modificarea descrierii unui tabel 368
13. 2. 8. Introducerea datelor in tabel 369
13. 2. 9. Redactarea datelor 370
13. 2. 10. Modificari ce nu afecteaza structura fundamentala 371
13. 2. 11. Relatii dintre tabele. Integritatea datelor 372
13. 3. FUNCTII ACCESS 375
13. 4. INTEROGARI ACCESS 376
CAPITOLUL 14 - MICROSOFT OUTLOOK 378
14. 1. NOTIUNI DE BAZA 378
14. 1. 1. Modul de lucru in Microsoft Outlook 379
14. 1. 1. 1. Lansarea in executie a programului Microsoft Outlook 379
14. 1. 1. 2. Panoul de navigare-descriere 380
14. 1. 1. 3. Panoul de citire 383
14. 1. 2. Configurarea unui cont de posta electronica in Outlook 383
14. 2. OPERATIUNI UZUALE ASUPRA MESAJELOR 385
14. 2. 1. Crearea unui mesaj 386
14. 2. 2. Utilizarea aplicatiei Microsoft Word ca editor de posta electronica 388
14. 2. 3. Semnalizarea de urmarire a unui mesaj 389
14. 2. 4. Citirea mesajelor 390
14. 2. 5. Raspuns la mesaje 392
BIBLIOGRAFIE 393

Extras din curs:

In actuala revolutie tehnico-stiintifica informatica, telecomunicatiile, producerea si comunicarea informatiei au devenit prioritati incontestabile, dar cu largi aplicatii in viata stiintifica, economica si sociala. In acest context a aparut o disciplina relativ recenta: birotica - termenul fiind introdus in limbajul cotidian in jurul anului 1976. Birotica vizeaza automatizarea activitatilor administrative si de birou depasind cadrul tehnic al proceselor administrative.

Birotica este un nou mod de utilizare a calculatoarelor electronice si a devenit posibila o data cu raspandirea pe scara larga a microcalculatoarelor care au patruns in orice birou si in orice secretariat al unei organizatii sau institutii sporind considerabil productivitatea si calitatea muncii administrative.

Birotica s-a nascut din necesitatea integrarii mijloacelor si tehnicilor muncii administrative si de birou cu tehnicile de comunicatie si de prelucrare automata a datelor, urmarind cresterea performantei si calitatii muncii de secretariat si de birou in toate domeniile de activitate.

Pe de alta parte biroul in general, secretariatul in special a devenit unul dintre cele mai importante locuri de munca in societatea contemporana; secretariatul a capatat functii si roluri multiple si complexe comparativ cu deceniile anterioare. Aceste transformari sunt valabile si in cazul societatii romanesti.

Principalele functii care revin secretariatului in prezent sunt urmatoarele: prelucrarea informatiilor, documentarea, functia de reprezentare, functia de filtru si legatura pentru solicitari de contacte cu conducerea, functia de asistare directa a managementului.

Dupa cum se poate observa in activitatea de secretariat si in aceea a secretarelor (asistent manager) predomina procesele informationale si decizionale, informatia oferind suportul pentru decizia manageriala, iar comunicarea de informatii si de decizii ocupand o pondere importanta intr-o organizatie.

In literatura de specialitate, secretariatul este definit ca un nucleu cu activitati, atributii si sarcini individuale complexe. In zilele noastre activitatea de secretariat presupune un complex de activitati si tehnici de lucru specifice (activitati de documentare, corespondenta, protocol, arhivare de documente s.a.).

In istoria civilizatiei umane informatia a avut intotdeauna un rol foarte important. Odata cu dezvoltarea socio-economica rolul informatiilor a crescut tot mai mult. Gasirea la timp a informatiilor de care avem nevoie, prelucrarea si folosirea acestora in timp util a devenit o conditie esentiala in orice domeniu de activitate. De calitatea informatiilor si de momentul in care acestea sunt disponibile, depinde luarea unei decizii intr-o afacere, in conducerea unor procese tehnologice, in stabilirea unui diagnostic in medicina, in activitatea centralelor nucleare etc.. Dezvoltarea tehnologica si aparitia calculatoarelor electronice au condus la noi posibilitati de prelucrare si utilizare a informatiei. Astfel calculatorul electronic a condus la folosirea pe scara tot mai larga a sistemelor informatice ca si componente ale sistemelor informationale.

Sistemul informatic cuprinde date, sisteme de stocare si transmitere a datelor, software (programe), metode, calculatoare implicate in prelucrarea datelor, etc.. Capacitatea calculatorului de a prelucra un volum mare de date intr-un timp relativ scurt il face indispensabil astazi aproape in toate domeniile de activitate. In domeniul educational, in domeniul afacerilor, in domeniul legislativ, in orice redactie de revista sau ziar, in administratie, in medicina, in aviatie, acasa, la agentiile de publicitate, iata numai cateva din locurile unde intalnim calculatorul electronic. Utilizarea noilor tehnologii informatice va conduce cu siguranta la eficientizarea activitatilor din domeniile respective. Calculatorul este instrumentul folosit la prelucrarea informatiilor. In limbajul de specialitate se folosesc notiunile de hard (hardware) si soft (software) pentru a desemna cele doua componente ale unui sistem de calcul (calculator electronic). Un calculator functional este format din hardware si software.

Derularea celor mai multe activitati in zilele noastre depinde in mare masura de calitatea logisticii informationale pe care se bazeaza activitatea. Activitatile de rutina ca si deciziile pe care managementul trebuie sa le ia pentru a mentine un trend ascendent al performantei, depind de calitatea (calitatea informatiei se refera la precizia, prospetimea, modul de structurare si prezentare, lizibilitatea etc. elementelor care o definesc) informatiilor cu care se lucreaza. Omul poate apela la calculator care este util prin viteza si fidelitatea cu care lucreaza daca este programat corespunzator. Inca exista multe activitati cu caracter creativ in care calculatorul nu se poate implica. Totul va depinde, in aceasta privinta, de capacitatea omului de a transfera cat mai multe dintre abilitatile lui, calculatoarelor, prin intermediul unor aplicatii din ce in ce mai sofisticate. Activitatile in care utilizarea calculatoarelor este o solutie curenta sunt:

- administratia publica;

- acces la baze de date cu informatii legislative;

- evidenta personalului;

- evidenta financiar-contabila;

- evidenta productiei;

- tehnoredactare, grafica, proiectare asistata;

- fundamentarea si asistarea deciziilor in diverse domenii de activitate;

- simularea unor planuri de afaceri;

- simularea unor experimente distructive;

- asistarea procedurii de diagnostic in medicina;

- conducerea activitatii unor centrale nucleare;

- conducerea unor programe spatiale;

- cercetare;

- dirijarea traficului aerian, maritim si terestru;

- rezervarea si gestionarea resurselor;

- operatii bancare;

- comert electronic;

- posta electronica;

- arhivarea electronica a documentelor;

- instruire asistata de calculator, teleinvatare;

- telelucru;

- managementul clientilor si furnizorilor;

- planificarea si managementul asistat al proiectelor;

- licitatii si tranzactii electronice;

- etc.

CAPITOLUL 1

INFORMATICA - STIINTA CALCULATOARELOR

1. 1. CONSIDERATII GENERALE

Nevoia din ce in ce mai mare de informatie care caracterizeaza dezvoltarea rapida si complexa a societatii, releva de la sine necesitatea aparitiei si dezvoltarii informaticii. In conditiile actuale, rolul informaticii este tocmai de a rezolva contradictia dintre cresterea volumului de informatii si "setea de informatie".

Fundamentarea stiintifica si mai ales operativa a deciziilor impune colectarea, si prezentarea operativa a informatiilor si in special o valorificare superioara a acestora.

Definita initial de Academia Franceza, in 1966, ca" Stiinta prelucrarii rationale, in deosebi prin masini automate, a informatiei ", considerata ca suport al cunostintelor umane si al comunicarilor in domeniile tehnice, economice si sociale, informatica a capatat noi valente pe masura extinderii domeniilor sale de utilizare.

In conditiile lumii moderne, cand in orice domeniu se cere o cunoastere rapida, complexa si multilaterala a realitatii, in scopul luarii unor decizii operative, oportune si fundamentate pe cerintele legilor obiective ce actioneaza in societate, ajutorul informaticii ca instrument al conducerii este incontestabil.

Rolul informaticii ca mijloc de perfectionare a societatii se concretizeaza in asigurarea unei cunoasteri profunde si a unei informari operative asupra starii si dinamicii relatiilor economice obiective dintre oameni si procesele de productie. Informatica furnizeaza cu promptitudine informatii asupra categoriilor economice in economia de piata: cererea si oferta, costurile, preturile, profitul, salariile.

Prin metodele sale specifice, reprezinta un mijloc de modelare si corelare optima a factorilor de productie finalizate prin cresterea eficientei economice atat a fiecarui intreprinzator in parte, cat si a eficientei generale. Aplicarea sa impune reinnoirea structurilor economice si functionale si in acelasi timp promoveaza o munca corecta si ordonata. Efectele sale directe sunt scurtarea timpului de informare si transmitere a deciziilor, automatizarea deciziilor de rutina, in final apropierea conducerii de activitatea de executie.

1. 2. SCURT ISTORIC AL TEHNICII DE CALCUL

SI AL INFORMATICII

Evolutia rapida a tehnicii de calcul e considerata a treia revolutie a tehnicii - denumita si revolutia masinilor-creier - si a fost orientata spre usurarea si cresterea randamentului muncii intelectuale, spre deosebire de primele doua care au vizat in primul rand reducerea efortului fizic.

Pornind de la statutul de instrument de calcul, calculatorul electronic a patruns in toate domeniile de activitate, devenind indispensabil oriunde e necesara prelucrarea rapida a unor cantitati mari de informatie.

Evolutia automaticii, a electronicii au permis miniaturizarea componentelor acestora cu influente benefice cu cresterea functionalitatii si performantelor acestora cu influente benefice asupra conceptiei tehnologice si matematice ce stau la baza proiectarii calculatoarelor.

In istoria evolutiei tehnicii de calcul se evidentiaza doua etape:

I. etapa dispozitivelor mecanice, semimecanice si electromecanice;

II. etapa calculatoarelor electronice structurata pe cinci generatii

Bibliografie:

Airinei, D., Depozite de date, Editura Polirom, Iasi, 2002.

Alter, S., Information Systems, Benjamin/Cummings Publishing Co., 1996.

BDASEIG, Baze de date. Fundamente teoretice si practice, Editura InfoMega, Bucuresti, 2002.

Berciu-Draghicescu A., Manual de secretariat si asistenta manageriala, Editura Teora, Bucuresti, 2004.

Blevins B., Burnout in Special Library, in ,,Library Management Quarterly", nr. 11, 1988.

Boncea, A., Balacescu, A., Informatica economica, Editura Academica, Targu Jiu, 2005.

Bott, E., Leonhard, W. - Microsoft(R) Office XP, Editura Teora, Bucuresti, 2002.

Curteanu, S., PC. Elemente de baza si utilizare, Editura Polirom, Bucuresti, 2007.

Fotache, M., Proiectarea bazelor de date. Normalizare si postnormalizare. Implementari SQL si Oracle, Editura Polirom, Iasi, 2005.

Gatjens-Reuter Margit, Behrens Claudia, Manual de secretariat si asistenta manageriala, traducere, Editura Tehnica, Bucuresti, 2001.

Grama, A., Fotache, M., Tugui, A., Dumitriu, F., Instrumente pentru afaceri, Editura Universitatii Al. I. Cuza, Iasi, 2006.

Hurbean, L., Baze de date. Concepte teoretice si abordare practica in Microsoft Access, Editura Mirton, Timisoara, 2006.

Ionescu, B., Ionescu, I., Mihai, F., Pana, A., Stanciu, A., Oancea, M., Mihailov, G., Informatica utilizatorului: Word, Excel, PowerPoint, Outlook, VBA, Editura Infomega, Bucuresti, 2004.

John Harrison, Curs de secretariat, Editura C. H. Beck, Bucuresti, 2000.

Lesca, H., Peaucelle, J., Elements d'informatique appliquee a la gestion, Editions Dalloz, Paris, 1988.

Luca, L., Luca S. C., Despi, I., Informatica aplicata, Editura Mirton, Timisoara, 2001.

McFedries, P., Windows XP, Editura All, Bucuresti, 2005.

McFedries, P., Microsoft Windows Vista: Utilizare si Performanta, Editura All, Bucuresti, 2008.

Nicolaescu, I.; Gherasim, Z., Managementul resurselor informationale ale organizatiei, Editura Academiei Tehnice Militare, Bucuresti, 2004.

Nicolescu O., Verboncu I., Management, Editura Economica, Bucuresti, 1997.

Oancea, M., Sisteme informatice pentru asistarea deciziei financiare, Editura ASE, Bucuresti, 2005.

O'Brien, J., Les systemes d'information de gestion, De Boeck Universite, Montreal, 2001.

Pana A., Ionescu B., Mares V., Birotica, Editura All, Bucuresti, 1996.

Postolache, M., Gestiunea informatica a documentelor, Editura Fair Parteners, Bucuresti, 2008.

Stegaroiu, V., coordonator, Economie politica. Microeconomie. Macroeoconomie, Editura Universitaria, Craiova, 2007.

Toader, C. E., Birotica si baze de date, Editura Universitaria, Craiova, 2008.

Toader, C. E., Informatica economica, Editura Universitaria, Craiova, 2008.

Toader, C. E., Sisteme informatice de asistare a deciziei, Editura Universitaria, Craiova, 2008.

Turban, E., Aronson, J. E., Liang, T. P., Sharda, R., Decision Support and Business Intelligence Systems, Pearson Prentice Hall, New Jersey, 2007.

Vuitton, P., Desaigne, M., La bureautique, Editions La documentation practique, Paris, 1983.

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
10/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
395 pagini
Imagini extrase:
395 imagini
Nr cuvinte:
124 966 cuvinte
Nr caractere:
696 174 caractere
Marime:
9.95 MB (arhivat)
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Curs
Domeniu:
Economie
Tag-uri:
ecolutie informatica, birotica, economic, economie
Data publicare:
14.06.2012
Structură de fișiere:
  • Tehnici automate de prelucrare a datelor in domeniul economic.doc
Predat:
Facultatea de Stiinte Economice si Gestiunea Afacerilor , Universitatea "Constantin Brancusi" din Targu-Jiu
Specializare:
Management
Materie:
Informatica economica
An de studiu:
I
Te-ar putea interesa și:
Notiuni generale 1. Definirea erorii de masurare In practica, se observa ca intotdeauna...
Lucrarea de faA 3/4 a este structurata in opt capitole i cuprinde, in general, tot ceea ce este...
INTEGRAREA SISTEMELOR DE PREPRESS DIGITAL SI MANAGEMENTUL CULORII IN PRELUCRAREA INFORMATIILOR...
Introducere Viata economica se afla intr-o continua schimbare. Ea este marcata de evenimente...
Lansarea in fabricatie desemneaza ansamblul lucrarilor cu privire la elaborarea, multiplicarea si...
Sus!