Sisteme Informatice de Marketing

Previzualizare curs:

Cuprins curs:

Introducere 4
Modulul 1. Sistemul informatic de marketing 7
Introducere 7
Obiectivele modulului 8
Unitatea de învatare M1.U1. Sistemul informatic al firmei 9
M1.U1.1. Introducere 9
M1.U1.2. Obiectivele unitatii de învatare 9
M1.U1.3. Date, informatii si cunostinte 10
M1.U1.4. Fluxul de transformare a datelor în informatii 15
M1.U1.5. Sistemul economic la nivelul firmei 17
M1.U1.6. Rezumat 24
M1.U1.7. Test de autoevaluare a cunostintelor 25
M1.U1.8. Test de evaluare a cunostintelor 25
Unitatea de învatare M1.U2. Configuratia sistemului informatic de marketing 26
M1.U2.1. Introducere 26
M1.U2.2. Obiectivele unitatii de învatare 26
M1.U2.3. Sistemul informatic de marketing ca sistem cibernetic 27
M1.U2.4. Configuratia sistemului informatic de marketing 33
M1.U2.5. Rezumat 37
M1.U2.6. Test de autoevaluare a cunostintelor 38
M1.U2.7. Test de evaluare a cunostintelor 38
Unitatea de învatare M1.U3. Functionarea sistemului informatic de marketing 39
M1.U3.1. Introducere 39
M1.U3.2. Obiectivele unitatii de învatare 39
M1.U3.3. Functionarea sistemului de procesare a comenzilor clientilor 40
M1.U3.4. Functionarea sistemului cercetarilor de marketing 43
M1.U3.5. Rezumat 50
M1.U3.6. Test de autoevaluare a cunostintelor 51
M1.U3.7. Test de evaluare a cunostintelor 51
Modulul 2. Ciclul de viata al sistemelor informatice 52
Introducere 52
Obiectivele modulului 52
Unitatea de învatare M2.U1. Initierea proiectului de implementare a unui sistem
informatic 53
M2.U1.1. Introducere 53
M2.U1.2. Obiectivele unitatii de învatare 53
M2.U1.3. Etapele ciclului de viata al sistemelor informatice 54
M2.U1.4. Initierea proiectului de dezvoltare a unui sistem informatic 55
M2.U1.5. Definirea obiectivelor proiectului 58
M2.U1.6. Stabilirea echipei de proiect si planificarea activitatilor proiectului 59
M2.U1.7. Factori critici de succes pentru proiectul de dezvoltare a sistemului informatic.62
M2.U1.8. Rezumat 63
M2.U1.9. Test de autoevaluare a cunostintelor 64
M2.U1.10. Test de evaluare a cunostintelor 65
Unitatea de învatare M2.U2. Analiza sistemului informatic 66
M2.U2.1. Introducere 66
M2.U2.2. Obiectivele unitatii de învatare 66
M2.U2.3. Analiza situatiei actuale 67
M2.U2.4. Stabilirea cerintelor sistemului informatic cu ajutorul diagramelor fluxurilor de date 71
M2.U2.5. Modelarea logicii proceselor 81
M2U2.6. Rezumat 87
M2.U2.7. Test de autoevaluare a cunostintelor 88
M2.U2.8. Test de evaluare a cunostintelor 88
Unitatea de învatare M2.U3. Proiectarea sistemului informatic 89
M2.U3.1. Introducere 89
M2.U3.2. Obiectivele unitatii de învatare 89
M2.U3.3. Selectarea variantei optime a sistemului informatic 90
M2.U3.4. Proiectarea logica a sistemelor informatice 92
M2.U3.5. Proiectarea fizica a sistemelor informatice 101
M2.U3.6. Rezumat 109
M2.U3.7. Test de autoevaluare a cunostintelor 109
M2.U3.8. Test de evaluare a cunostintelor 110
Unitatea de învatare M2.U4. Implementarea si întretinerea sistemului informatic 111
M2.U4.1. Introducere 111
M2.U4.2. Obiectivele unitatii de învatare 111
M2.U4.3. Implementarea sistemului informatic 112
M2.U4.4. Întretinerea sistemului informatic 114
M2.U4.5. Rolul Internet-ului în functionarea sistemelor informatice 114
M2.U4.6. Rezumat 120
M2.U4.7. Test de autoevaluare a cunostintelor 120
M2.U4.8. Test de evaluare a cunostintelor 121
Modulul 3. Utilizarea sistemului informatic SPSS în analiza si prelucrarea datelor de
marketing 122
Introducere 122
Obiectivele modulului 122
Unitatea de învatare M3.U1. Metode de masurare a fenomenelor de marketing 123
M3.U1.1. Introducere 123
M3.U1.2. Obiectivele unitatii de învatare 123
M3.U1.3. Masurarea în cercetarile cantitative de marketing 124
M3.U1.4. Scala nominala 124
M3.U1.5. Scala ordinala 125
M3.U1.6. Scala interval 129
M3.U1.7. Scala proportionala 130
M3.U1.8. Rezumat 133
M3.U1.9. Test de autoevaluare a cunostintelor 134
M3.U1.10. Test de evaluare a cunostintelor 134
Unitatea de învatare M3.U2. Procesul de analiza si prelucrare a datelor în SPSS 135
M3.U2.1. Introducere 135
M3.U2.2. Obiectivele unitatii de învatare 135
M3.U2.3. Fluxul de transformare a datelor în informatii cu ajutorul SPSS 136
M3.U2.4. Crearea si editarea bazei de date SPSS 137
M3.U2.5. Introducerea datelor în baza de date SPSS 151
M3.U2.6. Rezumat 153
M3.U2.7. Test de autoevaluare a cunostintelor 154
M3.U2.8. Test de evaluare a cunostintelor 154
Unitatea de învatare M3.U3. Analiza preliminara a datelor rezultate din cercetarile de
marketing 155
M3.U3.1. Introducere 155
M3.U3.2. Obiectivele unitatii de învatare 155
M3.U3.3. Realizarea statisticii descriptive a întrebarilor 156
M3.U3.4. Cazuri speciale întâlnite în procesul de definire a variabilelor 161
M3.U3.5. Prelucrarea datelor în cazurile speciale care apar în procesul de definire a variabilelor166

Extras din curs:

Introducere

Sistemele informatice de marketing reprezinta instrumente manageriale utilizate

pentru obtinerea informatiei de marketing, absolut indispensabila procesului de fundamentare

a deciziei la nivelul agentilor economici.

Activitatea cotidiana a agentilor economici presupune legatura permanenta a acestora

cu alti agenti economici (furnizori, clienti, concurenti, prestatori de servicii), cu organele

administratiei publice locale sau centrale, cu asociatii ale consumatorilor, alte asociatii

neguvernamentale etc. Aceste legaturi presupun în toate cazurile un schimb de informatii pe

lânga eventualele schimburi de bunuri sau servicii. Inexistenta fluxurilor de informatii ar face

practic imposibila activitatea economica.

Activitatea de marketing, prin specificul ei, trebuie sa asigure legatura permanenta cu

pietele tinta, sa monitorizeze permanent actiunile concurentilor si schimbarile ce au loc la

nivelul macromediului si micromediului de marketing. Cunoasterea consumatorilor sau

utilizatorilor produselor unei firme necesita o serie întreaga de date despre acestia (nevoi,

preferinte, comportamente, atitudini, stil de viata etc), menite sa sprijine procesul decizional

de stabilire a politicilor si strategiilor de marketing.

Multitudinea de date culese de pe piata si a celor rezultate din activitatea interna a

firmei, trebuie sa fie prelucrate, stocate, reactualizate si utilizate ori de câte ori este nevoie.

Pentru realizarea acestor operatii este nevoie de un sistem informational complex, cu

proceduri clare în ceea ce priveste fluxul informatiilor în cadrul firmei, locurile în care aceste

informatii vor fi stocate, persoanele responsabile cu prelucrarea si actualizarea datelor si

informatiilor, modalitatile de raportare etc.

În cadrul acestui curs veti afla care sunt caracteristicile informatiilor, în ce consta

sistemul informatic de marketing si cum functioneaza acesta precum si care sunt etapele

introducerii unui nou sistem informatic în cadrul unei firme. Partea aplicativa a cursului este

orientata catre utilizarea efectiva a unui sistem informatic în analiza datelor de marketing.

Acesta este sistemul SPSS – Statistical Package for Social Sciences.

Obiectivele cursului

Cursul intitulat Sisteme informatice de marketing are ca obiectiv principal

formarea competentelor de utilizare a sistemelor informatice de marketing, precum

si a competentelor de analiza si implementare a unor sisteme informatice moderne

în cadrul unei firme. În acest sens, la sfârsitul acestui curs, cursantii vor fi capabili

sa:

- opereze cu notiuni precum: date, informatii, cunostinte, analiza sistemica, sistem

informatic;

- identifice aspectele de utilitate ale informatiei;

- descrie procesul de transformare a datelor în informatii;

- descrie componentele unui sistem cibernetic;

- descrie componentele unui sistem informatic de marketing, ca sistem cibernetic;

- explice modul de functionare a sistemului informatic de marketing;

- stabileasca cerintele pentru un nou sistem informatic în cadrul firmei;

- rezolve probleme de analiza a datelor utilizând sistemul informatic SPSS.

- utilizeze Internetul în procesul de cautare a informatiilor

Cerinte preliminare

Studentii vor trebui sa posede cunostinte în utilizarea calculatorului si a pachetului

de programe Microsoft Office. De asemenea, studentii vor trebui sa posede

cunostinte fundamentale de marketing.

Mijloace de lucru

Pentru dezvoltarea tuturor competentelor specifice cursului este necesara utilizarea

unui calculator având instalat pachetul software Microsoft Office si sistemul SPSS

for Windows.

Structura cursului

Cursul Sisteme informatice de marketing este structurat în trei module care contin

în total 11 unitati de învatare. La rândul sau, fiecare unitate de învatare cuprinde:

obiective, aspecte teoretice privind tematica unitatii de învatare respective,

exemple, teste de autoevaluare precum si probleme propuse spre discutie si

rezolvare.

Modulul 3 contine explicarea activitatilor practice de laborator, care sunt

obligatorii pentru evaluarea finala. Lucrarile practice se vor încheia cu evaluarea

studentilor privind lucrul efectiv pe calculator utilizând sistemul informatic SPSS.

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Sisteme Informatice de Marketing.pdf
Alte informații:
Tipuri fișiere:
pdf
Nota:
9/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
194 pagini
Imagini extrase:
194 imagini
Nr cuvinte:
55 468 cuvinte
Nr caractere:
330 084 caractere
Marime:
2.24MB (arhivat)
Publicat de:
NNT 1 P.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Curs
Domeniu:
Economie
Predat:
la facultate
Materie:
Economie
Profesorului:
Cristi Constantin
Sus!