Introducere
Sistemele informatice de marketing reprezinta instrumente manageriale utilizate
pentru obtinerea informatiei de marketing, absolut indispensabila procesului de fundamentare
a deciziei la nivelul agentilor economici.
Activitatea cotidiana a agentilor economici presupune legatura permanenta a acestora
cu alti agenti economici (furnizori, clienti, concurenti, prestatori de servicii), cu organele
administratiei publice locale sau centrale, cu asociatii ale consumatorilor, alte asociatii
neguvernamentale etc. Aceste legaturi presupun în toate cazurile un schimb de informatii pe
lânga eventualele schimburi de bunuri sau servicii. Inexistenta fluxurilor de informatii ar face
practic imposibila activitatea economica.
Activitatea de marketing, prin specificul ei, trebuie sa asigure legatura permanenta cu
pietele tinta, sa monitorizeze permanent actiunile concurentilor si schimbarile ce au loc la
nivelul macromediului si micromediului de marketing. Cunoasterea consumatorilor sau
utilizatorilor produselor unei firme necesita o serie întreaga de date despre acestia (nevoi,
preferinte, comportamente, atitudini, stil de viata etc), menite sa sprijine procesul decizional
de stabilire a politicilor si strategiilor de marketing.
Multitudinea de date culese de pe piata si a celor rezultate din activitatea interna a
firmei, trebuie sa fie prelucrate, stocate, reactualizate si utilizate ori de câte ori este nevoie.
Pentru realizarea acestor operatii este nevoie de un sistem informational complex, cu
proceduri clare în ceea ce priveste fluxul informatiilor în cadrul firmei, locurile în care aceste
informatii vor fi stocate, persoanele responsabile cu prelucrarea si actualizarea datelor si
informatiilor, modalitatile de raportare etc.
În cadrul acestui curs veti afla care sunt caracteristicile informatiilor, în ce consta
sistemul informatic de marketing si cum functioneaza acesta precum si care sunt etapele
introducerii unui nou sistem informatic în cadrul unei firme. Partea aplicativa a cursului este
orientata catre utilizarea efectiva a unui sistem informatic în analiza datelor de marketing.
Acesta este sistemul SPSS – Statistical Package for Social Sciences.
Obiectivele cursului
Cursul intitulat Sisteme informatice de marketing are ca obiectiv principal
formarea competentelor de utilizare a sistemelor informatice de marketing, precum
si a competentelor de analiza si implementare a unor sisteme informatice moderne
în cadrul unei firme. În acest sens, la sfârsitul acestui curs, cursantii vor fi capabili
sa:
- opereze cu notiuni precum: date, informatii, cunostinte, analiza sistemica, sistem
informatic;
- identifice aspectele de utilitate ale informatiei;
- descrie procesul de transformare a datelor în informatii;
- descrie componentele unui sistem cibernetic;
- descrie componentele unui sistem informatic de marketing, ca sistem cibernetic;
- explice modul de functionare a sistemului informatic de marketing;
- stabileasca cerintele pentru un nou sistem informatic în cadrul firmei;
- rezolve probleme de analiza a datelor utilizând sistemul informatic SPSS.
- utilizeze Internetul în procesul de cautare a informatiilor
Cerinte preliminare
Studentii vor trebui sa posede cunostinte în utilizarea calculatorului si a pachetului
de programe Microsoft Office. De asemenea, studentii vor trebui sa posede
cunostinte fundamentale de marketing.
Mijloace de lucru
Pentru dezvoltarea tuturor competentelor specifice cursului este necesara utilizarea
unui calculator având instalat pachetul software Microsoft Office si sistemul SPSS
for Windows.
Structura cursului
Cursul Sisteme informatice de marketing este structurat în trei module care contin
în total 11 unitati de învatare. La rândul sau, fiecare unitate de învatare cuprinde:
obiective, aspecte teoretice privind tematica unitatii de învatare respective,
exemple, teste de autoevaluare precum si probleme propuse spre discutie si
rezolvare.
Modulul 3 contine explicarea activitatilor practice de laborator, care sunt
obligatorii pentru evaluarea finala. Lucrarile practice se vor încheia cu evaluarea
studentilor privind lucrul efectiv pe calculator utilizând sistemul informatic SPSS.
Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.