Politici Comerciale

Previzualizare curs:

Extras din curs:

I. Obiective

Dupã studierea acestei teme veti fi în mãsurã:

-sã definiti notiunile de comert, schimb, circulatie a

mãrfurilor, comert cu ridicata, comert cu amãnuntul

-sã clasificati întreprinderile comerciale

-sã identificati caracteristicile actelor de comert cu bunuri

si servicii

-sã analizati dinamica comertului românesc

Economie comercialã

II. Rezumat

În teoria si practica economicã, comertul are douã sensuri:

categorie economicã si ramurã a economiei nationale.

Ca notiune, comertul cuprinde actele de cumpãrare si revânzare de

mãrfuri cu scopul obtinerii unui profit.

Definit ca ramurã a economiei nationale, comertul reprezintã un

ansamblu de activitãti omogene, delimitate pe baza diviziunii sociale a

muncii si desfãsurate de agenti economici specializati.

Forma organizatoricã în care actioneazã agentii economici din sfera

comertului este întreprinderea. Dupã raportul care se creeazã între factorii

de productie si întreprinzãtor, se delimiteazã douã categorii de întreprinderi

comerciale: întreprinderi individuale (familiale) si societãti comerciale. La

rândul lor, societãtile comerciale pot fi societãti private, publice, mixte si

cooperatiste.

Actele comerciale cu bunuri se diferentiazã dupã destinatia pe care

bunurile o au în activitatea economicã (bunuri de consum intermediar si

bunuri de consum final) si dupã modul de însusire a bunurilor de cãtre

agentii economici (bunuri marfare si bunuri nemarfare).

Actele de comert cu bunuri intermediare industriale sunt înfãptuite

direct, fãrã intermediari, între producãtorii si utilizatorii bunurilor.

Atragerea produsele agricole în circuitul economic are loc prin acte

de schimb directe între producãtori si consumatori si prin acte de comert

înfãptuite de producãtori si comercianti. Apar urmãtoarele forme de

valorificare a produselor agricole: autoconsumul producãtorilor; vânzarea

produselor agricole direct de cãtre micii producãtori consumatorilor finali;

actele de comert efectuate de producãtori; actele de comert înfãptuite de

comercianti.

Comercializarea bunurilor de larg consum se poate face prin

urmãtoarele modalitãti: acte de comert înfãptuite de societãti comerciale

pentru vânzarea cu ridicata sau cu amãnuntul a mãrfurilor; actele de comert

înfãptuite direct de producãtori; vânzãrile micilor producãtori agricoli si ale

mestesugarilor.

Actele de comert cu servicii sunt influentate de caracteristicile

acestora. Din ramura serviciilor se detaseazã douã genuri aparte prin

natura relatiilor comerciale si specificul bunurilor care intrã în relatiile de

schimb: turismul si serviciile bancare si financiare.

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Politici Comerciale
    • c1.pdf
    • c10.pdf
    • c11.pdf
    • c12.pdf
    • c2.pdf
    • c3.pdf
    • c4.pdf
    • c5.pdf
    • c6.pdf
    • c7.pdf
    • c8.pdf
    • c9.pdf
Alte informații:
Tipuri fișiere:
pdf
Nota:
8/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
12 fisiere
Pagini (total):
263 pagini
Imagini extrase:
273 imagini
Nr cuvinte:
63 759 cuvinte
Nr caractere:
348 068 caractere
Marime:
3.86MB (arhivat)
Publicat de:
NNT 1 P.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Curs
Domeniu:
Economie
Predat:
la facultate
Materie:
Economie
Sus!