Plan de Afaceri

Previzualizare curs:

Extras din curs:

. Piata

2.1 Definirea pietei

În mecanizmul de functionare a unei economii moderne piata ocupa un loc esential determinînd într-o proportie însemnata deciziile si comportamentele agentilor economici.

Categorie a economiei de schimb, în acceptiunea cea mai frecventa, piata desemneaza un ansamblu coerent, un sistem sau o retea de relatii de vînzare cumparare între parti contractante care sînt pe de o parte, unite prin legaturi de interdependenta si, pe de alta parte se afla în rapoturi de opozitie. Participantii la aceste relatii sînt producatorii de bunuri si servicii, ofertantii de factori de productie si consumatorii, care reprezinta asa cum aprecia J.K.Galbraith si W.Salinger, ’’Centri distincti de decizie, care se opun unul altuia prin urmarirea propriului interes, dar sînt legati în acelasi timp printr-o solidaritate functionala’’.

În acelasi timp, piata este privita de multi economisti drept un mecanizm complex care cuprinde, în principal, cererea si oferta, concurenta, preturile, si altele, care reglementeaza economica, care actioneaza asupra diviziunii muncii si la schimbul de activitati, dupa cum arata F.von Hayek ’’piata apare pentru agentii participanti la schimb ca o ’’amenintare’’, ca o ’’forta arbitrara’’ care le determina pretul si implica venitul si pe care ei cauta sa o influenteze sau sa o controleze’’. Situatia lor economica si nu numai aceasta depinde de piata si în primul rînd de ceea ce se petrece pe piata.

În Republica Moldova industria usoara este o ramura ce se dezvolta si functioneaza în ritm satisfacator. Unul din sectoarele principale ale industriei usoare este fabricarea articolelor de vestimentatie (articole tricotate, confectii).

Piata întreprinderilor industriale este în crestere, aceasta ne dovedeste faptul ca volumul productiei industriale în Republica Moldova a crescut comparativ ianuarie 2006 fata de ianuarie 2005 cu 12%.(Anexa)

Analizânt situatia existenta la momentul actual în ceea ce priveste întreprinderile care activeaza în Rep. Moldova am ajuns la concluzia ca 95% produc pentru export, si anume activeaza prin sistemul lohn. Aceasta se datoreaza în mare masura avantajelor de care bineficiaza activând prin acest sistem, aceste avantaje sunt:

- asigurarea în realizarea marfii;

- lipsa problemelor ce apar la procurarea materiei prime;

- achitarea platilor pentru marfa în termenii precizati; ceea ce constituie un element principal si da posibilitatea de achitare si firmei cu personalul si alte cheltuieli ce sunt calculate lunar, cu alte cuvinte lipsesc problemele ce tin de întrebarile: Unde se va realiza marfa? Pentru cine producem? Care sunt cerintele consumatorilor?

Însa activand astfel, aceste întreprinderi sunt supuse unor riscuri.

Dupa cum stim orce organizatie este afectata, într-o masura mai mare sau mai mica, de modificarile a ceea ce denumim mediul înconjurator sau extern , anumiti factori ai acestui mediu pot influienta si activitatea acestor întreprinderi, acesti factori fiind politico-legali,economici, socio-culturali.

Factorii politico-legali pot influienta activitatea oricarei intreprinderi ce activeaza în sistemul lohn prin impunerea unor reglimentari ce pot fi legate de import-export a unor marfuri, mai ales ca majoritatea acestor întreprinderi au contracte incheeate numai cu una din firmele straine, sau tari, factorii economici influienteaza economia unei tari care poate influienta si puterea de cumparare.

Activand în acest sistem partenerii internationali ce au incheeate contracte cu întreprinderile din Moldova de asemenea au un avantaj considerabil, aici este ieftina forta de munca, calitatea de producere foarte buna, fapt ce îi determina sa colaboreze anume cu întreprinderile din Rep. Moldova.

În ceea ce priveste piata de desfacere a articolelor vestimentare mentionam urmatoarele:

În Rep. Moldova se observa o oferta deosebit de mare de marfuri industriale si anume vestimentare aceasta se datoreaza în mare masura patrunderii pe piata a marfurilor unor, tari precum sunt Turcia, China. Anume aceste marfuri penetreaza piata de azi a Rep. Moldova. Facand o caracteristica a acestor marfuri putem spune ca sunt de o calitate inferioara celor autohtone, însa ca pret sunt mai avantajoase ceea ce determina consumatorul sa le procure. Producatorii autohtoni nu pot face fata concurentei mari ce persista pe piata, datorita pretului mai mic a produselor importate, unui sortiment foarte mare a produselor oferite de catre importatori, si se orienteaza spre export. Circa 80% din populatia Republicii Moldova nu pun accent pe calitate procurand un produs, acestia analizeaza aspectul exterior a produsului, punând un mare accent pe pret, dar creste si numarul celor consumatori, care au cerinte exigente fata de produsul pe care doreste sa-l procure, care pun un mare accent pe calitate, marca, imaginea firmei producatoare, aceasta datorandu-se cresterii puterei de cumparare, care la randul ei se datoreaza aducerii în tara de valuta de catre cei care lucreaza peste hotare. Anume la acest grup de consumatori se va orienta produsele noastre, acestea reprezinta în general adolescentele si doamnele în varsta de 40-55 ani.

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Plan de afaceri.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Nota:
8.2/10 (43 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
123 pagini
Imagini extrase:
124 imagini
Nr cuvinte:
33 146 cuvinte
Nr caractere:
202 210 caractere
Marime:
304.84KB (arhivat)
Publicat de:
NNT 1 P.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Curs
Domeniu:
Economie
Predat:
la facultate
Materie:
Economie
Sus!