Managementul Proiectelor

Previzualizare curs:

Cuprins curs:

Proiect
- proiect din latinescul projectus;
- conform DEX:
plan sau intenţie de a întreprinde ceva, de a organiza, de a face un lucru;
prima formă a unui plan (economic, social, financiar etc.) care urmează să fie discutat şi aprobat pentru a primi un caracter oficial şi a fi pus în aplicare.
Caracteristicile unui proiect
data începerii proiectului;
data încheierii proiectului;
obiective;
bugetul alocat proiectului;
activităţi (în general unice);
cadru organizat de desfăşurare;
un ciclu de viaţă determinat.
Ce este un proiect?
un efort concret, practic, orientat spre rezultat;
direcţionat spre soluţionarea unei probleme sau chestiuni relativ complexe;
activitate cu obiective clare şi rezultate anticipate;
limitat atât de timp cât şi de resursele financiare, tehnice şi umane;
planificat din timp şi evaluat la sfârşit.
Management
DEX:
activitatea şi arta de a conduce;
ansamblul activităţilor de organizare, de conducere şi de gestiune a întreprinderilor;
ştiinţa şi tehnica organizării şi conducerii unei întreprinderi.
”meseria care constă în a conduce, într-un context dat, un grup de oameni cu scopul de a atinge în comun obiective conforme finalităţilor organizaţiei de apartenenţă”
Managementul proiectelor
implică
planificarea;
organizarea;
conducerea;
coordonarea;
controlul,
activităţilor şi resurselor necesare pentru îndeplinirea unui obiectiv definit, de obicei în limitele unui anumit timp şi buget.
Managementul proiectelor
Definirea proiectului
Elaborarea planului de proiect
Managementul planului de proiect
Managementul problemelor
Managementul conţinutului
Managementul proiectelor
Managementul comunicării
Managementul riscurilor
Managementul documentelor
Managementul calităţii
Managementul indicatorilor
Managementul ciclului de proiect
un set de instrumente pentru elaborarea şi managementul proiectului, bazat pe metoda Cadrului Logic, vizând luarea în considerare a aspectelor esenţiale şi a condiţiilor cadru:
obiective clare şi realiste pentru proiecte sau programe;
“FACTORI AI CALITĂŢII” care întăresc beneficiile proiectului pe termen lung;
consecvenţa cu, şi contribuţia la, “realizarea cuprinzătoare a obiectivelor politicii UE”.
Ciclul proiectului
Principiile cheie ale Managementului ciclului de proiect
1. folosirea Cadrului Logic (Matricii Logice) în elaborarea proiectului sau programului;
2. elaborarea, în fiecare fază, a documentelor cheie de bună calitate, pentru a asigura un proces de luare a deciziilor structurat şi bine fundamentat;
3. consultarea şi implicarea factorilor cheie interesaţi, cât de mult posibil;
4. formularea clară a Scopului Proiectului, în termeni de beneficii durabile pentru grupul(rile) beneficiarilor;
5. incorporarea, încă din faza de formulare, a aspectelor cheie ale calităţii.
Ce este Cadrul Logic?
Metoda prezintă rezultatele analizei unor probleme astfel încât din aceasta să reiasă, într-o manieră sistematică şi logică, obiectivele proiectului sau programului. Această abordare reflectă relaţia cauză-efect pentru diferitele nivele ale obiectivelor, identificând totodată modul în care se verifică realizarea acestora şi situaţiile care pot să influenţeze succesul proiectului sau programului.
Matricea Logică
Factorii de succes ai unui proiect
Fazele construirii Cadrului Logic
1. Faza de analiză:
analiza factorilor interesaţi;
analiza problemelor;
analiza obiectivelor;
analiza strategiilor;
2. Faza de elaborare/planificare.
Analiza factorilor interesaţi
Factorii interesaţi sunt definiţi ca persoane, grupuri de persoane, instituţii, organizaţii profesionale, companii etc, care pot avea o legatură, directă sau indirectă, cu proiectul sau programul respectiv.
Analiza problemelor
Analiza problemelor identifică aspectele negative ale unei situaţii problematice actuale.
Analiza implică trei paşi:
1. definirea şi delimitarea clară a cadrului analizei;
2. identificarea problemelor majore definite ca stări, dificultăţi, aspecte negative cu care se confruntă grupurile ţintă, beneficiarii şi factorii interesaţi ;
3. vizualizarea problemelor în formă grafică, numită “arborele problemelor”sau “ierarhia problemelor”.
Analiza obiectivelor
Analiza obiectivelor este o metodă concepută să:
descrie “situaţia îmbunătăţită” (stadiul viitor dorit), ca urmare a implementării proiectului;
verifice ierarhizarea obiectivelor;
ilustreze grafic relaţiile “cauză-efect “.
Analiza strategiilor
Presupune:
stabilirea unor criterii clare pentru alegerea strategiei;
identificarea diferitelor strategii posibile pentru îndeplinirea totală sau parţială a obiectivelor selectate pentru proiect;
alegerea strategiei proiectului.

Observații:

Cursuri managementul Proiectelor, UBB, FSEGA, Cluj, 2010

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • curs 1.ppt
  • curs 2.ppt
  • curs 2-3.doc
  • curs 3.ppt
  • curs 4.doc
  • curs 4.ppt
  • cursul 10.doc
  • cursul 10.ppt
  • cursul 5.doc
  • cursul 5.ppt
  • cursul 6.doc
  • cursul 6.ppt
  • cursul 7.doc
  • cursul 8.doc
  • cursul 8.ppt
  • cursul 9.doc
  • cursul 9.ppt
  • seminar cadrul logic.ppt
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc, ppt
Nota:
9.5/10 (4 voturi)
Nr fișiere:
18 fisiere
Pagini (total):
184 pagini
Imagini extrase:
56 imagini
Nr cuvinte:
31 831 cuvinte
Nr caractere:
174 984 caractere
Marime:
2.39MB (arhivat)
Publicat de:
NNT 1 P.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Curs
Domeniu:
Economie
Predat:
la facultate
Materie:
Economie
Sus!