Analiza economico-financiară a Întreprinderilor de Turism

Previzualizare curs:

Extras din curs:

INTRODUCERE

Analiza economică: metodă de cercetare ştiinţifică bazată pe descompunerea fenomenului în părţi componente şi stabilirea factorilor cale îl determină prin utilizarea logicii de tip cauză-efect.

Tipuri de analiză economică:

- Pilotajul (monitorizare indicatori strategici: cifra de afaceri, profit, cotă de piaţă)

- Auditul (control abatere indicatori faţă de un model ţintă)

- Analiza diagnostic (modalitate de cunoaştere şi valorificare superioară a potenţialului întreprinderilor)

OBIECTIVELE ANALIZELOR DIAGNOSTIC

METODE, INSTRUMENTE ŞI TEHNICI DE ANALIZĂ ECONOMICO-FINANCIARĂ

- Selectarea şi gruparea

- Calculul indicatorilor şi indicilor

- Valoarea medie

- Valoarea marginală

- Ritmul de variaţie

- Elasticitatea variaţiei indicatorului

- Diviziunea şi descompunerea rezultatelor

- Comparaţia

- In timp (perioade de referinţă)

- In spaţiu (sectoare, întreprinderi similare)

- Mixtă

- Benchmarkingul (intern, competitiv, funcţional)

- Normativă (limite minime sau maxime de performanţă şi risc, proprii sau impuse)

- Metode ale analizei calitative

- Metoda concordanţei

- Metoda diferenţei

- Metode ale analizei cantitative

- Metoda substituţiilor în lanţ

Ex: Cazul produsului de factori : A = a x b x c

A0 = a0 x b0 x c0

A1 = a1 x b1 x c1

ΔA = A1 –A0 = a1 x b1 x c1 – a0 x b0 x c0

ΔAa = a1 x b0 x c0 – a0 x b0 x c0 = (a1 – a0) x b0 x c0

ΔAb = a1 x b1 x c0 – a1 x b0 x c0 = (b1 – b0) x a1 x c0

ΔAc = a1 x b1 x c1 – a1 x b1 x c0 = (c1 – c0) x a1 x b1

ΔA = ΔAa + ΔAb + ΔAc

- Metoda ratelor

- de structură (rata activelor imobilizate, rata activelor circulante, rata veniturilor din vânzarea mărfurilor etc.);

- de gestiune (rata de rotaţie a stocurilor, rata încasărilor, rata plăţilor etc.);

- de rentabilitate (rata rentabilităţii comerciale, rata rentabilităţii financiare etc.);

- ale echilibrului financiar (rata solvabilităţii, rata lichidităţii, rata de îndatorare etc.).

- Metoda scorurilor (scoring)

a = constantă;

gi = coeficientul de semnificaţie al ratelor;

Ri = rata

ETAPE DE ANALIZĂ

Etape pregătitoare:

- delimitarea ariei studiului, constituirea echipei de analiză;

- stabilirea metodelor de culegere a datelor;

- stabilirea reperelor de analiză: rezultatele concurenţei, situaţia din ramură, situaţia mediului extern etc.

Etape de investigare şi analiză:

- culegerea datelor;

- efectuarea calculelor;

- evidenţierea simptomelor semnificative;

- stabilirea punctelor slabe şi forte, a oportunităţilor şi ameninţărilor (SWOT);

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Analiza Economico-Financiara a Intreprinderilor de Turism.docx
Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Nota:
8.5/10 (2 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
30 pagini
Imagini extrase:
30 imagini
Nr cuvinte:
1 976 cuvinte
Nr caractere:
12 315 caractere
Marime:
2.69MB (arhivat)
Publicat de:
NNT 1 P.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Curs
Domeniu:
Economie
Predat:
la facultate
Materie:
Economie
Profesorului:
Boian N
Sus!