Contractul de navlosire

Previzualizare curs:

Extras din curs:

Forma cea mai noua carea circula pe piata este GENCON CHARTER PARTY 1994, prescurtarea GENCON venind de la Conditii Generale.Din punct de vedere al formei de prezentare contractul se prezinta sub forma tipizata, standardizata de catre BIMCO Copenhaga - Baltic International Maritime Consulting Organisation.Este format din doua parti Partea I-a ce contine un numar de 26 de casute plus doua pentru semnaturi, numita curent box form si Partea a II-a ce contine 19 clauze descriptive.Se mai pot adauga clauze aditionale - Riders.

Partile contractante in contractul de navlosire

1.Carausul- carrier- navlosant/ proprietarul navei - shipowner/ operatorul navei- persoana mandatata de proprietar sa exploateze nava in numele sau / managerul navei- din contractul de management, shipman Carausul este partea contractanta care isi asuma raspunderea prestarii serviciilor de transport pe mare si pune la dispozitie unitatea de transport - nava.

2.Navlositorul este partea care navloseste- rezerva- capacitatea de transport si pune la dispozitie marfa pentru transport.Poate fi

- o persoana fizica sau juridica care poate incheia contrcte de prestari de servicii in vederea transportului pe mare cu alte persoane care au interes marfa

- carausul daca isi transporta marfurile proprii

- incarcatorul daca are obligatia efectuarii transportului

- destinatarul sau primitorul marfii in cazul in care transportul era obligatia lor

Obiectul contractului il formeaza rezervarea in vederea folosirii de catre navlositor a capacitatii de transport a navei.

Obligatiile si raspunderea carausului- armatorului

Clauze subintelese

1.Clauza privind garantarea bunei stari de navigabilitate

Carausul este obligat, conform contractului, sa puna la dispozitia navlositorului o nava in buna stare de navigabilitate.Prin aceasta se intelege

- aptitudinea - capacitatea navei de a efectua voiajul contractual intentionat, inclusiv existenta si valabilitatea tuturor certificatelor de registru si de conventie cerute, echipamentelor si inventarului de navigatie

- capacitatea navei de aprelua marfa , transporta si preda in bune conditii la destinatie

- stivuirea corespunzatoare si in conformitate cu buna practica marinareasca a marfurilor de la bord

2.Clauza de buna performare a contractului

Armatorul trebuie sa aiba o grija cuvenita - due diligence-in legatura cu performarea contractului cu referinta expresa la grija manifestata fata de marfa incarcata. care trebuie sa ajunga la destinatie in aceeasi stare si conditie aparenta in care a fost incarcata. in ceea ce priveste diligenta rezonabila in prezentarea la portul de incarcare, plecarea navei si ajungerea la portul de destinatie:

- nava sa fie capabila sa incarce cantitatea angajata de marfa si sa se incadreze in pozitia de incarcare - Lay/can

- sa fie tot timpul in stare de plutire

- sa fie gata din toate punctele de vedere pentru a prelua intreaga cantitate de marfa

- sa procedeze imediat dupa terminarea incarcarii catre portul sau locul de destinatie

3. Clauza efectuarii voiajului cu celeritatea obisnuita si fara devieri

Aceasta reprezinta obligatia navei , dupa terminarea incarcarii, sa procedeze cu viteza normala, obisnuita catre portul de destinatie Nava trbuie sa efectueze voiajul pe drumul cel mai scurt, fara devieri, abateri, sau stationari nejustificate.Regula este ca nu se admit abateri sau devieri de la ruta care ar mari durata voiajului si implicit s-ar realiza o intarziere in livrarea marfurilor.Exceptia : in anumite circumstante si conditii devierea este admis, caz in care armatorul este exonerat de raspundere:

- acordarea de asistenta si salvare a vietilor omenesti

- evitarea furtunilor sau stationarea navei la adapost pana la trecerea furtunii

- escala in orice port pentru caz de avarie comuna si avarie particulara

- asistenta si /remorcajul oricaror nave in orice situatie

- cazuri de necesitate majora si care ar pune in pericol nava si marfa, inclusiv prin aplicarea clauzei de razboi

Obligatiile si raspunderea navlositorului

Majoritatea contractelor de voyage charter- navlosire globala- prevad obligatia navlositorului de a incarca nava in mod complet, fara spatii goale, deci ocuparea tuturor volumelor disponibile ale navei sau utilizarea intregului tonaj- deadweight al acesteia.Navlositorul nu are obligatia de a procura navei balastul necesar performarii voiajului.

Navlositorul are interesul de atransporta marfa, interes ce reiese dintr-un contract de vanzare-cumparare internationala de marfuri.

Daca in acest contract se stipuleaza in mod expres ca nava va fi incarcata numai partial de catre navlositor, continand o clauza de deviere de la ruta stabilita in vederea incarcarii unor alte marfuri, atunci armatorul va putea devia catre

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Contractul de navlosire
    • Contractul de Time Charter.doc
    • Contractul de Voyage Charter .doc
    • Navlosirea navei nude.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
3 fisiere
Pagini (total):
6 pagini
Imagini extrase:
6 imagini
Nr cuvinte:
2 410 cuvinte
Nr caractere:
12 189 caractere
Marime:
27.27KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Curs
Domeniu:
Drept
Tag-uri:
drept, contract, navlosire
Predat:
la facultate
Materie:
Drept
Sus!