Managementul talentului

Previzualizare curs:

Cuprins curs:

Partea I. Introducere
Capitolul 1. Introducere în managementul talentului 3
Partea II. Modele de performanță
Capitolul 2. Modele de performanță 25
Capitolul 3. Aptitudinile 41
Capitolul 4. Competențele 52
Partea III. Metode în evaluarea comportamentală
Capitolul 5. Principii ale măsurării în științele comportamentale: fidelitate și
validitate
67
Capitolul 6. Interviul comportamental 89
Capitolul 7. Observația comportamentală și centrele de evaluare 102
Capitolul 8. Evaluarea multi-evaluator (360) 118
Partea IV. Integrarea evaluării psihologice cu principiile comportamentale
Capitolul 9. Evaluarea personalității 134
Capitolul 10. Evaluarea aptitudinilor cognitive 151
Partea V. Procese in managementul talentelor
Capitolul 11. Selecția talentului 160
Capitolul 12. Dezvoltarea talentului 172
Capitolul 13. Dezvoltarea carierei 179

Extras din curs:

CAPITOLUL 1

Introducere în managementul talentelor

Acest prim modul al cursului este introductiv. În primul rând el descrie

obiectivele generale ale cursului, explicând de asemenea structura acestuia,

de la primul până la ultimul modul. Cursul este centrat pe evaluarea

psihologică și comportamentală și pe felul în care aceasta se constituie în

bază a managementului talentelor. Așadar, acest modul încearcă să clarifice

conceptul de ”management al talentului”, se centrează apoi pe înțelegerea

locului și rolului evaluării psihologice și comportamentale în procesul de

management al talentului și apoi trece la descrierea procesului de evaluare

psihologică și comportamentală. Ca mai mare parte a acestui modul ține de

înțelegerea pașilor care trebuie urmați în evaluarea psihologică și

comportamentală (a etapelor procesului). Modulul se centrează de aceea pe

fiecare din etapele procesului de evaluare. În finalul modulului este

prezentat principiul cadrelor multiple în evaluare (”cei 5 multi”) și se

accentuează diferența dintre evaluarea psihologică ”clasică” și evaluarea

comportamentală.

OBIECTIVE:

- Înțelegerea conceptului de ”management al talentului”

- Înțelegerea locului și rolului evaluării psihologice și comportamentale în

procesul de management al talentului

- Descrierea cursului și a modalității în care este structurat, de la primul

până la ultimul modul

- Înțelegerea pașilor care trebuie urmați în evaluarea psihologică și

comportamentală (a etapelor procesului)

- Centrarea pe fiecare din etapele procesului de evaluare

- Înțelegerea principiului cadrelor multiple în evaluare

- Înțelegerea diferențelor între evaluarea psihologică și evaluarea

comportamentală

Cuprinsul acestui capitol

1. Ce este managementul talentului

2. Ce cuprinde acest curs?

3. Pașii procesului de evaluare

4. Scopurile evaluării

5. Criterii în evaluare

6. Predictori în evaluare

7. Metode în evaluare

8. Instrumente în evaluare

9. Derularea propriu-zisă a evaluării

10. Interpretarea rezultatelor

11. Raportarea rezultatelor

12. Principiul cadrelor multiple în evaluare

13. Evaluarea psihologică și evaluarea comportamentală

Ce este managementul talentului

Definirea

”managementului

talentelor” Conceptul de ”management al talentului” (talent management) se bazează

pe recunoașterea faptului că nu toți angajații contribuie similar la succesul

organizației. În funcție de contribuția lor actuală și mai ales de contribuția

lor potențială (viitoare), unii angajați pot fi considerați ”talente” iar alții nu.

Managementul talentului este procesul prin care ”talentele” sunt identificate,

gestionate (de exemplu dezvoltate, promovate etc.) în organizație și, deși

este deseori înțeles drept un proces sau o colecție de tehnici arondate

proceselor de personal, managementul talentelor este de fapt o filozofie

nouă în managementul resurselor umane, căci acceptarea riguroasă a tuturor

implicațiilor pe care principiile sale le aduc modifică radical modalitatea în

care o companie face management al resurselor umane.

Motivarea pe scurt a

motivului pentru

care managementul

talentului este diferit

de abordările clasice

în HR

Conceptul de ”management al talentului” se bazează de asemenea pe

recunoașterea faptului că un angajat nu aduce valoare unei organizații doar

prin performanța lui directă în sarcină. Evident că există alte zone, care țin

de performanța contextuală și de aporturi de substanță, care sunt aduse mai

târziu în carieră și care vin rareori sau chiar niciodată imediat după angajare.

Cu cât un angajat urcă mai mult pe scara ierarhică, aduce mai multă valoare

în organizație. În acest context este important nu doar să selectăm angajați

care au o performanță bună pentru poziția pentru care sunt angajați, ci care

au și potențialul necesar pentru a prelua alte poziții din organizație, de

principiu poziții mai înalte. Așadar, progresul în carieră devine un criteriu

important de prezis în evaluarea psihologică. Dar, mai mult de atâta, în

momentul în care o persoană se dovedește a fi un talent, are performanță în

sarcină și contextuală, învață cunoștințe și deprinde deprinderi noi, preia

poziții ierarhice superioare în organizație - cu alte cuvinte, în momentul în

care demonstrează că poate aduce valoare superioară organizației - este

important ca acea persoană să și rămână în organizație. Plecările voluntare

devin de aceea un alt predictor important. Așadar, filosofia modernă care stă

la baza evaluării psihologice în organizații este tributară etichetei de

”management al talentului” și logicii unui conglomerat de criterii, care

vorbește nu doar despre performanță profesională pentru postul pentru care

se face evaluarea, ci despre performanță viitoare pentru organizație - în orice

post, la orice nivel.

Managementul

talentelor este o

filozofie care

integrează toate

celelalte procese de

HR

Managementul talentului este un proces integrat, care presupune activități de

identificare și dezvoltare a angajaților cu potențial, incluzând în aceste două

mari domenii și activități punctuale din alte procese de resurse umane,

precum evaluarea performanței lor profesionale, compensațiile și beneficiile

care se cuvin acestora etc.

Managementul talentului poate fi privit și ca filosofie de abordare a

managementului resurselor umane, căci aplicarea riguroasă a principiilor

managementului talentelor modifică modalitatea de aplicare a celei mai mari

părți a proceselor de resurse umane: recrutarea, selecția, dezvoltarea,

trainingul și formarea, evaluarea performanțelor și toate celelalte procese

suferă modificări.

Această secțiune introductivă are scopul de a familiariza studentul cu

domeniul, tematica și mai ales filosofia managementului talentelor.

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Managementul talentului.pdf
Alte informații:
Tipuri fișiere:
pdf
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2018
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
179 pagini
Imagini extrase:
179 imagini
Nr cuvinte:
76 470 cuvinte
Nr caractere:
412 326 caractere
Marime:
1.71MB (arhivat)
Publicat de:
Roxana S.
Nivel studiu:
Master
Tip document:
Curs
Domeniu:
Comunicare
Predat:
Facultatea de Comunicare si Relatii Publice , Scoala Nationala de Studii Politice si Administrative din Bucuresti
Specializare:
comunicare manageriala si resurse umane
Materie:
Comunicare
An de studiu:
II
Profesorului:
Prof. Univ. Dr. Dragoș Iliescu, Cda. Dr. Lavinia Țânculescu
Nota primită:
Nota 10
Sus!