Managementul talentului

Previzualizare curs:

Cuprins curs:

Partea I. Introducere
Capitolul 1. Introducere in managementul talentului 3
Partea II. Modele de performanta
Capitolul 2. Modele de performanta 25
Capitolul 3. Aptitudinile 41
Capitolul 4. Competentele 52
Partea III. Metode in evaluarea comportamentala
Capitolul 5. Principii ale masurarii in stiintele comportamentale: fidelitate si
validitate
67
Capitolul 6. Interviul comportamental 89
Capitolul 7. Observatia comportamentala si centrele de evaluare 102
Capitolul 8. Evaluarea multi-evaluator (360) 118
Partea IV. Integrarea evaluarii psihologice cu principiile comportamentale
Capitolul 9. Evaluarea personalitatii 134
Capitolul 10. Evaluarea aptitudinilor cognitive 151
Partea V. Procese in managementul talentelor
Capitolul 11. Selectia talentului 160
Capitolul 12. Dezvoltarea talentului 172
Capitolul 13. Dezvoltarea carierei 179

Extras din curs:

CAPITOLUL 1

Introducere in managementul talentelor

?

Acest prim modul al cursului este introductiv. In primul rand el descrie

obiectivele generale ale cursului, explicand de asemenea structura acestuia,

de la primul pana la ultimul modul. Cursul este centrat pe evaluarea

psihologica si comportamentala si pe felul in care aceasta se constituie in

baza a managementului talentelor. Asadar, acest modul incearca sa clarifice

conceptul de "management al talentului", se centreaza apoi pe intelegerea

locului si rolului evaluarii psihologice si comportamentale in procesul de

management al talentului si apoi trece la descrierea procesului de evaluare

psihologica si comportamentala. Ca mai mare parte a acestui modul tine de

intelegerea pasilor care trebuie urmati in evaluarea psihologica si

comportamentala (a etapelor procesului). Modulul se centreaza de aceea pe

fiecare din etapele procesului de evaluare. In finalul modulului este

prezentat principiul cadrelor multiple in evaluare ("cei 5 multi") si se

accentueaza diferenta dintre evaluarea psihologica "clasica" si evaluarea

comportamentala.

?

OBIECTIVE:

- Intelegerea conceptului de "management al talentului"

- Intelegerea locului si rolului evaluarii psihologice si comportamentale in

procesul de management al talentului

- Descrierea cursului si a modalitatii in care este structurat, de la primul

pana la ultimul modul

- Intelegerea pasilor care trebuie urmati in evaluarea psihologica si

comportamentala (a etapelor procesului)

- Centrarea pe fiecare din etapele procesului de evaluare

- Intelegerea principiului cadrelor multiple in evaluare

- Intelegerea diferentelor intre evaluarea psihologica si evaluarea

comportamentala

Cuprinsul acestui capitol

?

1. Ce este managementul talentului

2. Ce cuprinde acest curs?

3. Pasii procesului de evaluare

4. Scopurile evaluarii

5. Criterii in evaluare

6. Predictori in evaluare

7. Metode in evaluare

8. Instrumente in evaluare

9. Derularea propriu-zisa a evaluarii

10. Interpretarea rezultatelor

11. Raportarea rezultatelor

12. Principiul cadrelor multiple in evaluare

13. Evaluarea psihologica si evaluarea comportamentala

Ce este managementul talentului

Definirea

"managementului

talentelor" Conceptul de "management al talentului" (talent management) se bazeaza

pe recunoasterea faptului ca nu toti angajatii contribuie similar la succesul

organizatiei. In functie de contributia lor actuala si mai ales de contributia

lor potentiala (viitoare), unii angajati pot fi considerati "talente" iar altii nu.

Managementul talentului este procesul prin care "talentele" sunt identificate,

gestionate (de exemplu dezvoltate, promovate etc.) in organizatie si, desi

este deseori inteles drept un proces sau o colectie de tehnici arondate

proceselor de personal, managementul talentelor este de fapt o filozofie

noua in managementul resurselor umane, caci acceptarea riguroasa a tuturor

implicatiilor pe care principiile sale le aduc modifica radical modalitatea in

care o companie face management al resurselor umane.

Motivarea pe scurt a

motivului pentru

care managementul

talentului este diferit

de abordarile clasice

in HR

Conceptul de "management al talentului" se bazeaza de asemenea pe

recunoasterea faptului ca un angajat nu aduce valoare unei organizatii doar

prin performanta lui directa in sarcina. Evident ca exista alte zone, care tin

de performanta contextuala si de aporturi de substanta, care sunt aduse mai

tarziu in cariera si care vin rareori sau chiar niciodata imediat dupa angajare.

Cu cat un angajat urca mai mult pe scara ierarhica, aduce mai multa valoare

in organizatie. In acest context este important nu doar sa selectam angajati

care au o performanta buna pentru pozitia pentru care sunt angajati, ci care

au si potentialul necesar pentru a prelua alte pozitii din organizatie, de

principiu pozitii mai inalte. Asadar, progresul in cariera devine un criteriu

important de prezis in evaluarea psihologica. Dar, mai mult de atata, in

momentul in care o persoana se dovedeste a fi un talent, are performanta in

sarcina si contextuala, invata cunostinte si deprinde deprinderi noi, preia

pozitii ierarhice superioare in organizatie - cu alte cuvinte, in momentul in

care demonstreaza ca poate aduce valoare superioara organizatiei - este

important ca acea persoana sa si ramana in organizatie. Plecarile voluntare

devin de aceea un alt predictor important. Asadar, filosofia moderna care sta

la baza evaluarii psihologice in organizatii este tributara etichetei de

"management al talentului" si logicii unui conglomerat de criterii, care

vorbeste nu doar despre performanta profesionala pentru postul pentru care

se face evaluarea, ci despre performanta viitoare pentru organizatie - in orice

post, la orice nivel.

Managementul

talentelor este o

filozofie care

integreaza toate

celelalte procese de

HR

Managementul talentului este un proces integrat, care presupune activitati de

identificare si dezvoltare a angajatilor cu potential, incluzand in aceste doua

mari domenii si activitati punctuale din alte procese de resurse umane,

precum evaluarea performantei lor profesionale, compensatiile si beneficiile

care se cuvin acestora etc.

Managementul talentului poate fi privit si ca filosofie de abordare a

managementului resurselor umane, caci aplicarea riguroasa a principiilor

managementului talentelor modifica modalitatea de aplicare a celei mai mari

parti a proceselor de resurse umane: recrutarea, selectia, dezvoltarea,

trainingul si formarea, evaluarea performantelor si toate celelalte procese

sufera modificari.

Aceasta sectiune introductiva are scopul de a familiariza studentul cu

domeniul, tematica si mai ales filosofia managementului talentelor.

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Alte informații:
Tipuri fișiere:
pdf
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2018
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
179 pagini
Imagini extrase:
179 imagini
Nr cuvinte:
76 470 cuvinte
Nr caractere:
412 326 caractere
Marime:
1.71 MB (arhivat)
Nivel studiu:
Master
Tip document:
Curs
Domeniu:
Comunicare
Data publicare:
17.01.2019
Structură de fișiere:
  • Managementul talentului.pdf
Predat:
Facultatea de Comunicare si Relatii Publice , Scoala Nationala de Studii Politice si Administrative din Bucuresti (master)
Specializare:
comunicare manageriala si resurse umane
Materie:
managementul talentului
An de studiu:
II
Profesorului:
Prof. Univ. Dr. Dragoș Iliescu, Cda. Dr. Lavinia Țânculescu
Nota primita:
Nota 10

Ai gasit ceva în neregulă cu acest document?

Te-ar putea interesa și:
Managementul talentului global si provocarile globale avand in vedere talentul: oportunitati...
A-ti da seama de amploarea potentialului este o problema eminamente practica, care pe langa...
MANAGEMENTUL CA STIINTA MANAGEMENTUL APROVIZIONARII SI DESFACERII PARTE COMPONENTA A...
CAPITOLUL I GENEZA MANAGEMENTULUI COMPARAT 1.1 Conceptul de management Ca si in cazul altor...
Managementul este un termen provenit din limba engleza si adoptat ca atare, cu o semantica foarte...
Sus!