Managementul comunicării

Previzualizare curs:

Cuprins curs:

1. Ce este comunicarea? 3
2. De ce comunicam? 5
3. Unde comunicam? 6
Cultura Individuala - element primordial al organizatiei 11
4. Modalitati de comunicare 12
4.1. Retele de Comunicare: 13
4.2. FEEDBACK 14
4.3. Comunicarea fata in fata: 16
4.4. Comunicarea prin sedinte: 20
5. Documente manageriale 28
5.1. Agenda (document de sedinta): 32
5.2. Procesul Verbal – Minuta (documente de sedinta): 32
5.3. Scrisoarea (comunicare externa sau interna) 33
5.4. Memo - Memorandum, Nota interna (comunicare interna) 33
5. 5. Raportul managerial (comunicare interna sau externa) 34

Extras din curs:

1. Ce este comunicarea?

Comunicarea este un proces bidirectional intre oameni aflati la diferite nivele ierarhice, in cadrul tuturor functiunilor care are loc in sus, in jos sau pe orizontala.

Comunicarea trebuie inteleasa ca un proces deosebit de complex, in aparenta simplu dar care trebuie tratat ca un factor vital in atingerea obiectivelor organizationale si individuale.

Comunicarea se poate analiza atat din perspectiva mediului extern organizatiei (clienti, parteneri, autoritati si institutii publice) cat si din perspectiva mediului intern intre resursele umane ale organizatiei.

Comunicarea interna ajuta la:

- realizarea unei circulatii optime a informatiei in interiorul organizatiei

- operationalizarea functiilor manageriale

- monitorizarea, evaluarea si motivarea angajatilor

- dezvoltarea si pastrarea unor echipe competitive

2. De ce comunicam?

Pentru a ne atinge OBIECTIVELE:

Obiective ORGANIZATIONALE:

formulate clar si consecvent, comunicate cu eficacitate, prin implicarea tuturor membrilor organizatiei in realizarea lor.

biective INDIVIDUALE:

Oamenii nu sunt guvernati de obiectivele organizatiei; fiecare dintre noi avem propriile noastre aspiratii si dorinte: situatie materiala, dezvoltare profesionala, recunoasterea valorii, pozitie sociala.

Atunci cand dezideratele personale nu se regasesc printre cele ale organizatiei, angajatul poate produce pierderi la nivelul intregii companii.

Ce trebuie sa facem in mod obligatoriu din postura de manager si/sau angajat pentru a ne atinge obiectivele:

Managerul trebuie :

1. sa participe la definirea obiectivelor

2. sa transmita informatiile catre personal

3. sa cunoasca si sa inteleaga obiectivele individuale ale angajatilor

4. sa creeze un mediu propice compatibilitatii dintre obiectivele organizationale si cele personale

Angajatul trebuie:

1. sa cunoasca misiunea si obiectivele organizatiei

2. sa inteleaga si sa accepte rolul lui in atingerea acestor obiective

3. sa isi apropie aceste obiective pentru a putea participa proactiv la indeplinirea lor

4. sa gaseasca o cale de armonizare a obiectivelor organizatiei cu cele personale

3. Unde comunicam?

De cate ori nu ne-am intrebat daca este locul si timpul potrivit pentru a comunica anumite idei si sentimente?

Toate raspunsurile afirmative sau negative sunt in stransa corelatie cu climatul in care comunicam. Suntem constienti ca acest climat este creat de noi?

Influentele date de catre Cultura Organizationala si cea Individuala sunt decisive in dezvoltarea climatului de comunicare.

In mod real, datorita acestor influente, mediul de comunicare este de fapt un MIXT intre comportamentele “deschise” si cele “inchise”.

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Managementul Comunicarii.DOC
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Nota:
7.8/10 (6 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
38 pagini
Imagini extrase:
38 imagini
Nr cuvinte:
7 046 cuvinte
Nr caractere:
43 868 caractere
Marime:
316.94KB (arhivat)
Publicat de:
NNT 1 P.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Curs
Domeniu:
Comunicare
Predat:
la facultate
Materie:
Comunicare
Profesorului:
Monica Onofras
Sus!