Comunicare cu presa

Previzualizare curs:

Extras din curs:

- Mijloacele tehnice (ziarele, radioul, televiziunea, internetul etc.) care servesc la comunicarea in masa a informatiilor.

- Toate sursele de informatie publice.

Comunicarea cu presa

Functiile mass-media

- Functia de informare

- Functia de interpretare

- Functia de culturalizare

- Functia de legatura

- Functia de divertisment

Comunicarea cu presa

Functiile mass-media

- functia de informare -

- Informatii generale, informatii care nu au o utilitate imediata, dar care raspund nevoii individului de a fi informat,

- Informatii instrumentale, informatii care ofera individuui posibilitatea utilizarii lor imediate (de la anunturile primariei si cotatii bursiere la stadiul pietei imobiliare etc.)

- Informatii de prevenire, au rolul de a informa individul cu privire la evenimente sau fapte care se pot petrece si modul optim de a actiona sau reactiona,

Comunicarea cu presa

Functiile mass-media - functia de interpretare -

- Prima etapa de interpretare, decizia de a face publica sau a ignora o anumita informatie,

- A doua etapa de interpretare este reprezentata de stabilirea prioritatilor, ierarhizarea importantei evenimentelor,

- A treia etapa de interpretare este punerea in context si comentarea stirilor,

Comunicarea cu presa

Functiile mass-media - functia de interpretare, genuri jurnalistice -

- Editorialul, prezinta pozitia trustului de presa intr-o anumita problema,

- Comentariul, reprezinta un punct de vedere personal, ce implica exclusiv opiniile si raspunderea autorului sau,

- Alte genuri jurnalistice care indeplinesc functia de interpretare: cronica, pamfletul, caricatura (care, sa nu uitam, este la fel de veche precum presa scrisa), emisiunile documentare, sintezele referitoare la evolutia unor evenimente, campaniile de presa vizand atingerea unui anumit obiectiv, paginile si rubricile consacrate opiniilor publicului etc.

Comunicarea cu presa

Functiile mass-media

-functia liant (legatura)-

- Creeaza o legatura intre indivizii consumatori ai aceleiasi informatii.

- Ei ajung sa impartaseasca aceleasi valori si reprezentari culturale, sa posede cunostinte asemanatoare, sa gandeasca prin informatii, idei, povesti si simboluri analoage,

Comunicarea cu presa

Functiile mass-media - functia culturalizare-

- Promoveaza norme de comportament, interdictii, prescriptii si restrictii, valori, reprezentari simbolice si categorii de gandire specifice colectivitatii din care fac parte.

- prin continuturile distribuite de mass-media circula si se fixeaza normele de comportament general acceptate, altfel spus ,,conventiile tacite" ale unei societati,

Comunicarea cu presa

Functiile mass-media - functia de divertisment -

- produsele mass-media raspund nevoii oamenilor de relaxare, de odihna, de evadare din grijile cotidiene,

- satisface si nevoia omului de a scapa de sub presiunea cotidianului, de a evada si de a gasi refugiu intr-o lume imaginara,

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Comunicare cu presa
    • curs_1.pdf
    • curs_2.pdf
    • curs_3.pdf
    • curs_4.pdf
    • curs_5.pdf
    • curs_6.pdf
    • curs_7.pdf
    • curs_8.pdf
    • curs_9.pdf
Alte informații:
Tipuri fișiere:
pdf
Diacritice:
Da
Nota:
10/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2016
Nr fișiere:
9 fisiere
Pagini (total):
157 pagini
Imagini extrase:
157 imagini
Nr cuvinte:
10 724 cuvinte
Nr caractere:
59 024 caractere
Marime:
1.98MB (arhivat)
Publicat de:
Sorina Groza
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Curs
Domeniu:
Comunicare
Tag-uri:
comunicare, comunicat de presa, mass-media
Predat:
Facultatea de Sociologie si Comunicare , Universitatea Transilvania din Brasov
Specializare:
Comunicare si relatii publice
Materie:
Comunicare
An de studiu:
II
Sus!