Vânzări Inteligente

Previzualizare curs:

Extras din curs:

ARGUMENT ÎN FAVOAREA VÂNZĂRILOR INTELIGENTE

Acest curs – adresat tuturor celor care au o afacere de dimensiuni restrânse sau medii - a fost conceput cu scopul de a oferi o imagine stil de perspectivă, în manieră profesională, asupra domeniului şi carierei vânzărilor. Cu toate că implicarea în domeniul vânzărilor este una dintre preocupările cele mai vechi din lume, este unanim recunoscută dificultatea de a găsi adevăraţi specialişti în domeniul vânzărilor, oameni cu experienţă care să contribuie atât la afirmarea domeniului în sine dar şi a lor ca profesionişti de marcă şi curaj.

Când se fac referiri la activitatea comercială, cei mai mulţi oameni de afaceri pun accentul pe activitatea propriu-zisă, pe elementele legate de limitele şi riscurile aferente, ignorând – din neştiinţă, nebăgare de seamă sau din interes - cel mai important aspect: omul, comerciantul, specialistul în vânzări, în dinamica şi complexitatea sa, omul conectat la tentaculele societăţii şi ale mediului ambiant. Plecând de la o comparaţie spontană – cu cei pentru care importantă este mâncarea faţă de gurmanzi care văd şi simt lucrurile în forma lor complexă - tot aşa, interesul principal se poate fixa la obţinerea unui profit de moment, soft, ceea ce este diferit faţă de adevăratul profit sau excelenţa în afaceri.

Problema este că, de cele mai multe ori, foarte puţini dintre cei implicaţi într-o vânzare îşi recunosc adevăratul rol sau menire în cadrul pieţei. În timp ce unul se consideră manager, patron cu drepturi depline, singurul îndreptăţit să ia caimacul profitului, marele om cu obligaţii şi fără de responsabilităţi, celălalt, vânzătorul, nu va recunoaşte niciodată că este implicat într-o asemenea activitate. De cele mai multe ori ei se auto-definesc asistenţi, consultanţi, executanţi. Îmbrăcând o haină străină nu se vor simţi niciodată confortabil în ea şi nu vor reuşi niciodată să se identifice cu actul de vânzare sau cu adevărata lor menire.

Viaţa a făcut astfel încât, astăzi, tot mai multe categorii sociale să fie conectate , dacă nu chiar implicate, în activităţi de vânzare: de la farmacişti la arhitecţi, de la stomatologi la agenţi de asigurare, de la doctori sau avocaţi la editori sau tipografi, toţi caută afaceri care să îi facă mai prosperi. Pentru aceasta, se convertesc din punct de vedere profesional către o nouă ocupaţie care emană excelenţă, recunoaştere şi performanţă dacă este făcută bine cu adevărat.

Intr-o lume tot mai deschisă (globală) şi mai permisivă, transformarea concurenţei în competitivitate a generat o goană pentru profit prin extinderea geografică. Distanţele de acţiune fiind tot mai mari şi timpul afectat afacerilor şi mai ales vânzărilor a crescut exponenţial - în dauna odihnei, a meditaţiei asupra activităţii realizate sau a parcursului de urmat. Astfel, s-a comprimat dialogul real între oameni, fie ei parteneri, salariaţi sau colaboratori. Scenariile de afacere au luat forme tot mai abracadabrante bazate pe viziuni venite din viitor dar ignorând tot mai mult realitatea de lângă noi, viaţa dinlăuntru afacerii ca atare. Actorii scenei comerciale au devenit tot mai mult aşa-zişi specialişti şi tot mai puţin oameni. Specialiştii au început să vândă din automatism, şi nu din credinţa în realitatea şi valoare muncii depuse. Oamenii şi-a pierdut credinţa în produse căci ea a fost înlocuită de cunoştinţele despre produse transpuse automat în dialoguri sterile cu partenerii de afaceri.

Iată de ce am considerat că acest curs reprezintă un demers aparte, o încercare de a pune lucrurile pe şinele potrivite astfel încât să reprezinte un soi de trezire la adevărata realitate şi să ofere totodată un instrument alternativ, util privind vânzările, transformându-le în afaceri inteligente. Pentru că majoritatea celor care acţionează în domeniu sunt deja prinşi în diferite activităţi solicitante considerăm că un curs online oferă nu doar cunoştinţe provocative ci şi confort.

Avem convingerea că pentru a încheia o afacere este nevoie de calităţi native care îşi au originea în deschiderea către oameni şi muncă, în abilitatea de a dialoga cu cei din jur, în flexibilitatea de a decide sau alege şi în funcţie de preferinţele partenerilor, în capacitatea de conştientizare a respectului de sine şi a nevoii de a fi politicos faţă de oameni, mediu şi obiectul muncii. Mai este nevoie şi de un înalt simţ al umorului, căci, înainte de a fi considerat un as al vânzărilor este vital să fii reţinut de oameni drept un individ deschis, sincer, politicos, generos. Pentru asta este nevoie să îţi dovedeşti în primul rând ţie, că eşti şi rezistent la orice tip de stres. Cu alte cuvinte trebuie să fii şi un bun psiholog. Noţiunile de psihologie sau de sociologia pieţei apar necesarmente ca elemente de completare a fondului nativ sau educativ întrucât ele ajută la departajarea fundamentală a binelui de rău, a deciziilor de urmat de ideile de ignorat. Şi asta pentru că nu există tehnici miraculoase ci doar oameni miraculoşi, capabili să identifice o resursă mai puţin studiată şi să o exploateze la adevărata sa valoare economică sau social-instituţională: piaţa formată din indivizi - vânzători şi cumpărători.

A vinde este într-adevăr o profesie, dar o profesie vie, a cărei inimă stă în motivaţia de a acţiona performant şi al cărei suflet rămâne cu adevărat liber.

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Vanzari Inteligente
    • 1.Vanzarin_inteligente_Costea.doc
    • 2.Vanzari_inteligente_Costea_.doc
    • 3.Vanzari_inteligente_Costea.doc
    • 4._Vanzari_inteligente_Costea.doc
    • 5.Vanzari_inteligente_Costea.doc
    • 6._Vanzari_inteligente_Costea.doc
    • 7.Vanzari_inteligente_Costea.doc
    • 8.Vanzari_inteligente_Costea.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Nota:
9/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
8 fisiere
Pagini (total):
10 pagini
Imagini extrase:
102 imagini
Nr cuvinte:
50 705 cuvinte
Nr caractere:
265 411 caractere
Marime:
269.44KB (arhivat)
Publicat de:
NNT 1 P.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Curs
Domeniu:
Comerț
Predat:
la facultate
Materie:
Comerț
Profesorului:
Costea Elena
Sus!