Istoricul politicilor comerciale în favoarea IMM

Previzualizare curs:

Extras din curs:

In perioada posbelica in fuctie de evolutiile din economia mondiala, politicile oficiale adoptate in favoarea IMM au evoluat astfel:

- in perioadele de crestere economia numarul si importanta masurilor a fost redusa; iar in perioadele de recesiune economice masurile adoptate au fost ample vizand stimularea acestor sectoare.

Politicile oficiale in favoarea IMM se impart in doua mari categ.:

1. politici de sprijinire pt creare de IMM.

2. politici administrative pt IMM ajunse la maturitate.

1. politici de sprijinire pt creare de IMM.

Programle care au ca scop crearea de IMM sunt diverse incepand de la pregatirea celor cu vocatie de intreprinzator si incurajarea solicitantilor de asi infinta propria afacere pana la masuri concrete pt depasirea problemelor care apar dupa crearea afaceri.

Masurile adoptate pt crearea de IMM se impart in cinci mari categ.:

a) masuri acsate pe finantare care vizeaza cresterea diponibilitatilor de resurse fianciare sau reducerea costulu resurselor sau intinderea finantari pe o perioada de timp care sa cuprinda: garantii, dobanzi bonificate, prelungirea termenului de rambursare, precum si finatarea din surse private precum prin capitaluri de risc.

b) masuri de ordin fiscal:

- reducerea impozitelor pe societate si eliminarea impozitelor pt investitii. Principala deficienta acestor masuri este faptul ca duc la cresterea veniturilor potentialilor ale intreprinderi in loc sa se reduca riscul;

- masuri administrative prin care intreprinderile noi infintate li se pun la dispozitie spatii cu chirii preferentiale sau sunt ajutate sa gaseasca si sa-si procure spatii;

- subventiile si primele de angajare reprezinta un alt mod de sprijinire a IMM decatre stat (masuri legate de asigurarile sociale);

- in anumite tari exista un serviciu de identificare a produselor sau a pietelor avand ca scop descoperirea posibilitatilor de inlocuire a importurilor si sansele de export inainte ca un intreprinzator sa produca articolul respectiv.

2. politici administrative pt IMM ajunse la maturitate.

Masurile aplicate in sectorul IMM se refera mai ales la stabilirea directiei afaceri si a raporturilor intre tendintele si evolutiile observate pe anumite piete si in sectoare diferite.

Aceste raporturi ofera indicati generale care permit firmei sa-si determine pozitia actuala si pe cea viitoare ajutando sa anticipeze anumite masuri de inbunatatire a activitati.

- Anumite institutii publice organizeaza vizite de consultanta ale unor functionari care sunt trimisi in intreprinderi pt a le evalua potentialul de export si de a le incuraja sa se realizeze.

- Sprijinul financiar direct al statului sau prestatile directe furnizate gratuit sau la preturi modice (realizarea de studii de piata, consultanta, promovarea exporturilor prin delegati comerciale, participarea la targuri si expozitii internationale).

- Alte masuri: aranjamente de vanzari comune, abordari sectoriale, cooperare sau reuniune a intreprinderilor, sprijinirea firmelor pt a se adapta la inovatia tehnologica.

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Istoricul politicilor comerciale in favoarea IMM.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
8/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
1 pagini
Imagini extrase:
1 imagini
Nr cuvinte:
444 cuvinte
Nr caractere:
2 651 caractere
Marime:
7.30KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Curs
Domeniu:
Comerț
Tag-uri:
comert, IMM, vanzari
Predat:
la facultate
Materie:
Comerț
Sus!