Previzualizare curs:

Extras din curs:

Definire

• modalitati multiple de utilizare text, audio, imagini, desene, animatie si video in diferite aplicatii de uz

general ca:

-teleconferinta video;

-lectura distribuita in invatamantul superior;

-telemedicina;

-medii de lucru in cooperare;

-cautarea de obiecte vizuale in baze de date foarte mari video sau de imagini;

-realitate imbunatatita: plasarea de grafica pe calculator si video de tip „real-appearing” in scene filmate;

-transformarea unor componente multimedia in component editabile.

• originea multimediei -> in domeniile educatiei si artelor, unde exista o indelungata traditie de

experimentari asupra modului de transmisie a informatiei.

• traditia existenta + un nou tip de multimedia - bazata pe tehnologia digitala.

Definire

• Interesul asupra domeniului multimedia este universal. Grupurile educationale exploreaza noi aplicatii, iar

industria calculatoarelor, telecomunicatiilor si electronicii noi tehnologii.

• In “Understanding Media”: McLuhan -> media = o “extensie a omului”, tehnologii si produse care permit

accesul la viitoarele forme de informatii.

• Media:

– in format digital ( digital media )

– in format natural ( natural media ).

• Distinctia intre cele doua forme de media nu este intotdeauna foarte clara, dar ideea este ca media in format

natural rezida pe elementele fizice (hirtie, cerneala si culori, instrumente muzicale ), in timp ce media in

format digital rezida pe calculatoare.

• Obiectele produse intr-un mediu particular -> artifacts.

• Datele media = reprezentari pe calculator ale obiectelor create intr-un anume mediu, ca de exemplu:

picturi, carti, inregistrari muzicale,filme, clipuri video. Datele media corespunzatoare acestora constau din

imagini digitale, inregistrari video digitale, inregistrari audio digitale.

Definitii

• Datele media - de fapt biti si octeti utilizati de calculator - pot reprezenta obiecte (artifacts ) din media in

format natural sau digital. Imaginile digitale produse prin scanarea unei fotografii sau desen sint reprezentari

ale unor obiecte naturale, in timp ce imaginile digitale produse de un program sunt reprezentari ale unor

obiecte digitale.

• Obiect multimedia ( multimedia artifact ) = o compunere de obiecte (artifacts ) ce provin din diverse

media.

• Exista diverse tehnici de compunere care depind de mediile implicate.

Aceasta compunere poate fi divizata in doua categorii :

– compunere spatiala ( juxtapunerea a doua imagini )

– compunere temporala ( adaugarea sunetului la o secventa vizuala )

• Prin analogie cu definitia datelor media, putem defini datele multimedia ca fiind reprezentari pe calculator

ale obiectelor multimedia. Aceste obiecte pot fi naturale, digitale sau o combinatie a acestora.

Hardware pentru multimedia

• Una din problemele cu care se confrunta dezvoltatorii de software multimedia -> varietatea hardware-ului

si a echipamentelor inrudite.

• Hardware-ul cerut de o aplicatie particulara depinde de natura aplicatiei ( daca prezinta informatia, sau

poate sa o creeze si modifice ), tipurile de media folosite, posibilitatile de interactiune.

• Clasificarea echipamentelor hard pentru multimedia dupa functionalitatea lor :

– dispozitive pentru media digital

– dispozitive pentru media analogic

Dispozitive pentru media digital :

• Procesul de creare a unei reprezentari digitale a unui obiect multimedia = capturare.

• Procesul invers de recreare a obiectului multimedia =prezentare.

• Cele doua operatii se bazeaza pe hard-ul care face translatia intre ,,lumea” interna digitala a calculatoarelor

si ,,lumea” analogica externa a sunetelor si imaginilor perceptibile. In aceasta categorie intra si hardware-ul

specializat folosit pentru procesarea datelor multimedia, cum ar fi decodificarea reprezentarii compresate,

adaugarea unor efecte speciale, sau conversia dintr-o reprezentare in alta.

• Clasificare:

- echipamente de capturare ( tastatura, tastatura MIDI, scaner, digitizor video sau audio )

- echipamente de prezentare ( display, imprimanta, sintetizator

MIDI, convertor audio digital-analogic )

- echipamente de procesare ( echipamente pentru efecte audio sau video, codificator si

decodificator audio sau video)

Dispozitive pentru media analogic

• Adeseori, echipamentele pentru media in format digital se conecteaza la dispozitive analogice, cum ar fi

microfoane sau display-uri. Desi acestea trateaza media analogic, ele pot fi sub controlul calculatorului.

• Clasificare:

- surse ( produc semnal analogic : microfoane, camera video, camere foto, casetofon, magnetofon,

videodisc)

- receptori ( consumatori de semnal analogic : display video, video si audio recorder )

- filtre ( convertesc un mediu analogic intr-un alt mediu analogic : mixer audio, echipamente pentru

efecte video sau audio analogic).

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Multimedia.pdf
Alte informații:
Tipuri fișiere:
pdf
Nota:
8/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
53 pagini
Imagini extrase:
53 imagini
Nr cuvinte:
16 043 cuvinte
Nr caractere:
98 660 caractere
Marime:
1.89MB (arhivat)
Publicat de:
NNT 1 P.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Curs
Domeniu:
Calculatoare
Predat:
la facultate
Materie:
Calculatoare
Sus!