Previzualizare curs:

Extras din curs:

Am luat la rind citeva dictionare de reper pentru orice individ si citeva lucrari de sorginte

academica, pentru a vedea modul in care este explicat conceptul de creativitate precum si celelalte

notiuni care leviteaza in jurul lui.

Iata-le:

Creativitate - putere creatoare, capacitate de a imagina, de a inventa, de a crea. Creativitate

artistica, literara. (Le Petit Larousse, Edition Entierement nouvelle, 2000)

Creator - Persoana care inventeaza ceva nou, in domeniul stiintific, artistic. Creatorul unei

teorii noi.O creatoare de moda.2. Persoana care interpreteaza pentru prima data un rol, un

cintec.*s.m. Creatorul: Dumnezeu.*adj. Care are capacitatea, darul de a inventa: creator, inventator.

Spirit creator.( (Le Petit Larousse, Edition Entierement nouvelle, 2000)

Creativ - adj.1. Care e capabil sa creeze, sa inventeze, sa imagineze ceva nou, original, care

manifesta creativitate. Un spirit creativ.2. Care favorizeaza creatia. Mediu creativ.*in publicitate,

moda, persoana insarcinata sa aiba idei originale pentru a crea sau lansa un produs. (Le Petit

Larousse, 2000)

Creativ adj. cu privire la ori implicind folosirea imaginatiei sau a ideilor originale pentru a

crea ceva*s. persoana angajata in munca de creatie" - Oxford Dictionary, Tenth Edition, The

foremost authority on current english, 1999

Creator - subst. Persoana sau lucru care creeaza* Creatorul, Dumnezeu - Oxford Dictionary,

Tenth Edition, The foremost authority on current english, 1999

a crea - cauza existentei, a aduce la viata, a fi originea, a produce, a fi primul care aduce la

viata un personaj sau rol. (Heritage Illustrated Dictionary)

Creatie - un produs original al inventiei si / sau imaginatiei umane (Heritage Illustrated

Dictionary)

Creativ - care este caracterizat prin originalitate si expresivitate, imaginativ (Heritage

Illustrated Dictionary)

Creativ - generator, inovativ, original, imaginativ (Macquarie Dictionary)

CREATIVITATE IN PUBLICITATE

Curs introductiv in spatiul creativ

5

Creatia - simbolizeaza sfirsitul haosului prin patrunderea in univers a unei forme, a unei

ordini, a unei ierarhii.{ }Inventia inseamna perceptia unei ordini noi, a unor relatii noi intre

termeni diferiti. Creatia este instaurarea acestei ordini printr-o energie. { }actul creator este insa

atemporal. Actul de creatie in sens larg este energia care organizeaza datele primare in forme.

(Jean Chevalier, Alain Gheerbrant, Dictionar de Simboluri, Artemis, Bucuresti, 1994)

,,Creativitatea ofera sinteza intre inteligenta si imaginatie" (Marian Odangiu, Daniela

Ciobanu, Violeta Ficard, Publicitatea Audio, Curs Practic de strategii creative, Editura Hestia,

Timisoara, 1997)

Unde am vrut sa ajungem operind aceasta incursiune in spatiul definitiilor despre creativitate? La

concluzia ca e foarte greu sa afli ce este, cum se declanseaza, cum poate fi evaluat acest fenomen

urmarind firul rosu al explicatiilor de dictionar. Iritati de aceasta lipsa de concretete, relevanta si

precizie, Andrei G. Aleinikov, Ph.D, Sharon Kackmeister si Ron Koenig au editat in 1976 volumul

: ,,Inventind creativitatea - 101 definitii pe care Webester-ul nu ti le va spune niciodata", volum ce

cuprinde definitii ale fenomenului culese de-a lungul timpului de la persoane/personalita- i din

domeniile cele mai diverse.

Va prezentam in continuare o suita de alte definitii ale creativitatii, selectate in parte din

lucrari cu trimitere la acest domeniu, in parte folosindu-ne de informatii accesibile prin

internet. Acest demers de introducere in problematica fenomenului ce constituie obiectul acestui

curs nu este, din pacate, unul creativ din partea autorului, ci unul cu rol instrumentar si utilitar, mai

cu seama pentru cei care au acces limitat la sursele enuntate mai sus.

2. si definitii lamuritoare doar prin insumarea lor

Asa cum ati vazut din simplistele explicatii infatisate la inceputul acestui capitol, trimiterile

la zeitate, divinitate, sacru erau destul de frecvente. Iar daca in abordarea noastra am tine seama de

studiile de antropologie culturala, am accepta ca orice fenomen incarcat cu numinos - de aici

inefabilul creatiei - se confrunta cu dificultatea de a fi explicitat la modul absolut. De aceea niciuna

dintre definitiile ce vor fi prezentate mai jos nu este completa, suma lor insa va oferi o perspectiva

complexa asupra creativitatii.

,,Viziune fara actiune e mai degraba un vis. Actiune fara viziune e pierdere de timp.

Viziunea si actiunea, corelate, pot schimba lumea."

,,Ce luam acum drept demonstratie, a fost initial imaginatie", William Blake

,,De fiecare data cind omul descopera o cursa de prins soareci mai eficienta, natura vine

instantaneu cu un soarece mai afurisit". James Carswell

,,Gindirea creativa nu e un talent, e un instrument care poate fi insusit. ii face pe oameni mai

puternici, adaugind forta abilitatilor lor naturale, imbunatatind munca de echipa, productivitatea si

marind profitul." Edward de Bono

,,E mai bine sa ai mai multe idei, dintre care unele pot fi proaste, decit sa ai vesnic dreptate,

neavind nici o idee." Edward de Bono

CREATIVITATE IN PUBLICITATE

Curs introductiv in spatiul creativ

6

,,Nu e nici o indoiala ca cea mai importanta dintre resursele umane e creativitatea. Fara ea nam

avea progres, si am repeta intr-una aceleasi arhetipuri." Edward de Bono

,,Inteligenta e un dat dobindit prin nastere. Capacitatea de a gindi se dobindeste", Edward

De Bono

,,Fiecare mare pas in stiinta a fost generat de o noua indrazneala a imaginatiei", John Dewey

,,Nu-i de ajuns sa ai creier, ideea esentiala e sa-l folosesti cum trebuie" Rene Descartes

,,Singura diferenta intre constructie si creatie e urmatoarea: constructia poate fi admirata

doar dupa terminarea ei, iar creatia inca dinainte de a prinde viata." Charles Dickens

,,Geniu inseamna 1 procent inspiratie si 99 transpiratie", Thomas Edison

,,Imaginatia e mai importanta decit cunoasterea", Albert Einstein

,,Pentru a lansa noi intrebari, noi posiblitat i, pentru a privi vechile probleme dintr-o

perspectiva noua, e nevoie de imaginatie creativa.Ea marcheaza adevaratele trepte ale stiintei",

Albert Einstein

,,Realitatea e o iluzie, ce-i drept, una foarte persitenta", Albert Einstein

,,Daca la inceput de tot ideea nu e absurda, atunci n-are nici o speranta" Albert Einstein

,,Microsoft e o companie care manageriaza imaginatia", Bill Gates

,,Daca vrei sa avansezi in cautarea ta catre infinit, exploreaza finitul in toate directiile lui.

Goethe

,,Profitul de pe urma marilor idei, vine dupa ce acestea au fost coborite in realitate", Tom

Hopkins

,,Ce e originalitatea? Plagiat nedetectat", Dean Inge

,,Cind vine vorba despre creativitate, esential e sa nu-ti fie teama de esec", Dr. Edwin Land

,,Imaginatia creste prin exercitiu, si contrar ideii comune, e mai puternica la maturitate decit

la tinerete", W.Somerset Maugham

Daca am putut vedea pina departe, a fost pentru ca am stat pe umerii gigantilor", Isaac

Newton

,,Imaginatia sta la baza creatiei", George Bernard Show.

,,Cele mai multe lucruri, in viata mea de compozitor, le-am invatat din greseli si presupuneri

neverificate, nu din surse de intelepciune si adinca cunoastere", Igor Stravinsky

,,Schimbarea nu e necesara vietii, este viata insasi", Alvin Toffler

Bibliografie:

Colectia revistelor Advertising Age, Ad Week, Capital, Creativity

- A.Jerome Jewler, Bonnie L.Drewniany, Creative Strategy in Advertising, College of

Journalism and Mass Communications, University of South Carolina Columbia, Wadsworth

Publishing Company, 1998

- Ann Keding, Thomas Bivins, How to produce Creative Advertising, NTC Business Books,

1996

- The Art of Writing, Conversations with masters of the Craft - William Bernbach, Leo

Burnett, George Gribbin, David Ogilvy, Rosser Reeves interwiewd by Denis Higgins, NTC

Business Books

- "Bill Bernbach said ", DDB Worldwide Communications Group Inc, 1 June 2000

- David Ogilvy, An Autobiography, John Wiley&Sons, Inc, 1997

- David Ogilvy, Ogilvy despre publicitate, Ogilvy&Mather Bucharest, traducere Mihaela

Nicola, 2001

- DeBono, E. New Think: The Use of Lateral Thinking in the Generation of New Ideas. New

York: Basic Books, 1967

- DeBono, E. (1971a). Lateral Thinking for Management. New York: McGraw-Hill.

- Ivan Evseev, Dictionar de simboluri sI arhetipuri culturale, Editura Amarcord, Timisoara,

2001

- Julian Sivulka, Soap, Sex and Cigarerettes, A cultural History of American Advertising

1998, Wadsworth

-

- Marian Odangiu, Daniela Ciobanu, Violeta Ficard, Publicitatea audio, curs practice de

strategii creative, editura Hestia, Timisoara, 1997

- Ron Harding, Making Creativity Accountable, How successful advertisers mamage their

television and print, Quorium books, 1991

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Corel Draw
    • CREATIEPUBLICITARA.PDF
    • PRELUCRAREDEIMAGINE.PDF
Alte informații:
Tipuri fișiere:
pdf
Diacritice:
Da
Nota:
10/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
2 fisiere
Pagini (total):
168 pagini
Imagini extrase:
59 imagini
Nr cuvinte:
51 616 cuvinte
Nr caractere:
267 604 caractere
Marime:
11.53MB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Curs
Domeniu:
Calculatoare
Tag-uri:
program, grafica, desene
Predat:
la facultate
Materie:
Calculatoare
Profesorului:
Teodora Migdalovici
Sus!